Ale ani v jednom z tých článkov nepíšu, že by sa vykašlali na zimnú údržbu a nechali to len na poistku. Celkom by som chcel vidieť niekedy v mojom bývalom bydlisku v Bratislave tak upratané chodníky, ako mám teraz pred domom v Prahe.
V tuneli sa caka na nejake nestastie? Na keru rit tam maju kamerovy dohlad, ked asi nevedia aku tam maju situaciu? Hrube ladove spice visiace nad jazdnou drahou elektricky ich zjavne netrapia....jeden krasny je tam, kde elektricky cakaju na gule na nabrezie...predpoklada,ze stresny laminat na T3 v oblasti kabiny vodica, resp. zadnej plosiny by velku sancu nemal ak by sa to utrhlo...
Pán G. v tom ošiali, že musí obhajovať vlak sa prekecne a povie kus pravdy ale potom na to zas hádže ten vlakový hnoj. Ja som podobného názoru, že vlak bude osožný tak akurát pre ľudí z DNV, Rusoviec, Vajnory, príp. Rače, či P.Biskupíc a ostatných dedín a miest na dopravu do mesta bližšie k cieľu cesty, resp. na ideálnejšiu zastávku, pri ktorej budú stáť jemu vyhovujúce linky/a na prestup pre pokračovanie do cieľa cesty. Dnes napr. človek zo Zohoru môže vystúpiť iba v DNV, Lamači a potom až na Hl.st., po novom by mal možnosť vystúpiť aj na DNV-sídlisko, Tesco Lamač, či Kramáre. Zas napr. ľudia cestujúci z Pezinka ak cestujú do okolia Kukučínovej tak vystúpia na zast. Slovany a odvezú sa 1-2 zastávky alebo pôjdu pešo, namiesto prestupu na ŽST Vinohrady a príkladov by bolo ešte za priehršť. Určite sa nájdu aj ľudia čo pôjdu v rámci mesta vlakom, ale to bude trebars cesta DNV - P. Biskupice, ktorá by elinou,busom či t-busom trvala aj cez hodinu, alebo napr. Rusovce či Petržalka - Rača.
dajme tomu, že sa nám neoplatí mať trolejbusy na rovine hej? Ako by sme ale teda riešili dopravu z Prievozu a Vrakune? Električka po Gagarinovej by mohla byť ale na úkor priestoru pre IAD, avšak neviem si predstaviť kadiaľ by sme ju do Vrakune dostali keď Vrakunská ulica je úzka. Takisto aj na Trnavskej ceste by mohla električka obsluhovať hlavný smer Trnavské mýto - Rožňavská - Zlaté piesky kadiaľ prúdi veľa IAD a motivovať ľudí cestovať MHD v tomto úseku namiesto áut. Vlastne by nám zostali pre trolejbus iba Dlhé diely, Kramáre, Horský park, Patrónka a Lamač a nemuselo by sa kupovať veľa trolejbusov, za to by šla značná porcia investícií do električky.
Ak ťa môžem poprosiť, vysvetli mi slovo "propulzívne"
ad 3) stačí zakázať ľavé odbočenie z Radlinského na Májkovu a máš tam o 70% autistov menej... + vypadne jedna fáza zo semaforov... mimochodom, práve tie "odbáčajúce" autá v účinnej spolupráci s exotmi parkujúcimi časťou na chodníku a 2 kolesami na ceste v kombinácii s "aktivitou" policajtov, ktorí na to zvysoka s€rú, úspešne blokujú priamy smer... a potom sa všetci čudujú, že sú tam kolóny a autá sem-tam stoja "na červenú" až v zastávke...
niekde mal inak celkom pravdu, ale vzápätí to totálne znegoval...
- určite nie je možné spoliehať na segregáciu regionálnej a mestskej dopravy, ale naopak ich integrovať s tým, že železnica bude nosná. Ale to nie je všeliek. Môže to byť riešenie dopravy pre vzdialené časti BA (ako DNV, Rusovce, Vajnory) a pre denný dochádzkový región BA, ale rozhodne nikto nebude využívať vlak vrámci centrálneho intravilánu mesta (Petržalka-Centrum je, ako hovorí klasik "galaktická sprostosť"). Mne osobne by sa v kontexte dochádzkového regiónu pozdávala koncepcia nosnej železnice + prestupných bodov pre obce bez obsluhy železnice (a v prípade obcí, bez železničnej obsluhy, ale v blízkosti mesta systém P+R). Tu ale železničná doprava rieši mestkú nepriamo (ako vedľajší produkt) a o to ide... Toto p. Guttman zjavne nechápe. Zbavme sa dochádzajúcich áut (v kontexte suburbanizácie platí, že každý člen rodiny má auto) a ulice sa vyprázdnia, čím sa otvorí cesta PRIAMEMU riešeniu MHD.
- Čo sa týka trolejbusov vs. CNG, tiež má pravdu. Z estetického hľadiska pôsobí elektrické vedenie propulzívne.
svoje relatívne rozumné tvrdenia ale zabil tým, že nazval električku kolíznou, nestabilnou v kontraste so železnicou, pričom reči o rozširovaní rozchodu komentovať ani nebudem...
K dokonalosti azda chýba rozprávková zmienka o zintegrovaní električkových tratí do siete ŽSR s premávkou hybridných vozidiel... ? ?
V tuneli zaviedli nejake predvianocne efekty? Kazda druha stropna ziarivka (ak pocitame prva, druha, tretia a tak dokola) sa dnes pravidelne vypinala a zapinala, rovnako tak kazda tretia, ale zapinanie tych tretich bolo o kusok posunute a este aj cely rad LED svetiel na jednej strane sa pravidelne vypinal a zapinal ?
Niekolko nezmyslov...
1. liniek tam je 7, nie 8, linky 7 a 17 mozno len tazko povazovat za dve linky, a ked aj, tak SUCASNE NIKDY NECHODIA, takze sucasne tam nikdy 8 liniek nechodi...
2. Ze prestup na jednej zastavke je "pochybny argument" moze povedat len asi niekto kto chodi len autom... To je praveze klucovy argument, prestup nahrane
3. Doprava na tejto casti a v tomto smere Radlinskeho vobec nie je intenzivna, je len okrajova, a trasa Racianska - Spitalska je bezproblemov s minimalnou nadchadzkou obiditelna cez Mytnu - Imricha Karvasa, uzavera tejto casti by bola uplne bez problemov... Co uz neplati o opacnom smere, kde je doprava vcelku intenzivna, najma preto, ze Mytna je jednosmerna v opacnom smere... To ze zastavka na Radlinskeho rovnakeho typu je na daleko intenzivnejsom useku Radlinskeho opacnym smerom (kde prebera opacny smer z jednosmernej mytnej) to je akosi opomenute...
4. Primitivny problem so semaformi je naozaj lahko riesitelny prvou fungujucou preferenciou pre elektricky, najma na tak malo vytazenej krizovatke IAD a frekventovanej elektrickami... Cena realizacie by bola nizsia ako cena realizacie elektronickeho ovladania vyhybiek na Vazovovej... 7 liniek pri intervale 12 minut, to je naozaj bezproblemovo zvladnutelne zastavkou aj tak malo vytazenou krizovatkou...
Niečo čo možno budete brať ako spam, ale...
Dopravný podnik Bratislava v poslednej dobe zriadil dve linky - č.36 a č.27. Linka 36 jazdí v úsek TESCO Lamač - /Dúbravská cesta (väčšina spojov sem zachádza)/ - Lipského - Borská. Linka 27 premáva v úseku PRI Kríži - Cabanova - Tranovského - Žatevná - Vendelínska - Alexyho. Jazdná doba linky 36 s zachádzkou je 13 minút, bez nej 9 minút. Jazdná doba linky 27 je 7 minút. Keby sa tieto dve linky zlúčili, by vznikol interval 20 minút s zachádzkou k TESCU (na dúbravskú cestu by zachádzal každý spoj) a 14 minút bez zachádky k TESCU. Na linke by jazdili 2 vozidlá - interval 30 minút - napr.: odchod z dúbravky 11:00 (voz zachádza k TESCU) - príchod na Borskú 11:20, 11:25 odjazd do Dúbravky (zachádzka k Tescu) - príchod do Dúbravky 11:45. (Odjazd 12:00 - spoj o celej z dúbravky zachádzka tescu, takisto aj spoj o 11:25 z Borskej). Spoj bez zachádzky - odjazd z Dúbravky 11:30 - príjazd na Borskú o 11:44, 11:50 odchod do Dúbravky (bez zachádzky) - príchod do Dúbravky o 12:04. (Spoj s odjazdmi o pol z Dúbravky k Tescu nezachádza, takisto ani spoj s odchodom x:50 z Borskej k Tescu nezachádza. Na linku by som nasadil dva autobus typu Sor B 9,5, prípadne SOR BN 9,5. Čo vy nato? Vaše vyjadrenia sem kľudne napíšte, aj keď budú záporné ? .
on a Slávik, to je neprekonateľná dvojica, ktorú treba odstaviť a úplne izolovať. Tí dvaja nie že ponúkajú riešenie, tí dvaja riešia iba pre železnice kšeft, nič viac. Ešteže nevyhrala Magda, inak by tí dvaja inak fušovali do dopravy v meste.
Ike
niekde mal inak celkom pravdu, ale vzápätí to totálne znegoval...
- určite nie je možné spoliehať na segregáciu regionálnej a mestskej dopravy, ale naopak ich integrovať s tým, že železnica bude nosná. Ale to nie je všeliek. Môže to byť riešenie dopravy pre vzdialené časti BA (ako DNV, Rusovce, Vajnory) a pre denný dochádzkový región BA, ale rozhodne nikto nebude využívať vlak vrámci centrálneho intravilánu mesta (Petržalka-Centrum je, ako hovorí klasik "galaktická sprostosť"). Mne osobne by sa v kontexte dochádzkového regiónu pozdávala koncepcia nosnej železnice + prestupných bodov pre obce bez obsluhy železnice (a v prípade obcí, bez železničnej obsluhy, ale v blízkosti mesta systém P+R). Tu ale železničná doprava rieši mestkú nepriamo (ako vedľajší produkt) a o to ide... Toto p. Guttman zjavne nechápe. Zbavme sa dochádzajúcich áut (v kontexte suburbanizácie platí, že každý člen rodiny má auto) a ulice sa vyprázdnia, čím sa otvorí cesta PRIAMEMU riešeniu MHD.
- Čo sa týka trolejbusov vs. CNG, tiež má pravdu. Z estetického hľadiska pôsobí elektrické vedenie propulzívne.
svoje relatívne rozumné tvrdenia ale zabil tým, že nazval električku kolíznou, nestabilnou v kontraste so železnicou, pričom reči o rozširovaní rozchodu komentovať ani nebudem...
K dokonalosti azda chýba rozprávková zmienka o zintegrovaní električkových tratí do siete ŽSR s premávkou hybridných vozidiel... ? ?