Reply on: Sommelier #68791:
Nabudúce si láskavo môj príspevok predtým, než naň zareaguješ, aspoň dvakrát prečítaj. Zjavne nevieš, na čo vlastne reaguješ, keď z kontextu vytrhneš jedno slovné spojenie, na tom postavíš celú svoju odpoveď a ešte aj reaguješ na veci, ktoré v mojom príspevku vôbec neboli. Ale pekne po poriadku...Namiesto odpovede na otázku, v čom konkrétne je jazdný komfort vo 14T vyšší a hlučnosť oproti T3R.P nižšia, sme sa dočkali subjektívneho porovnania vzhľadu. To je síce úplne z cesty (alebo čakáš, že niekto tu bude popierať, že 14T je vzhľadovo výrazne modernejšia električka?), ale čo iné sme mohli čakať...
Netuším, na základe čoho si transformoval môj nesúhlas s budovaním tangenciálnych tratí v momente, keď nemám v rozumnom stave poriešenú ani dopravu do centra, na túžbu hneď a zaraz zakopávať jestvujúce trate pod zem, to tušíš asi len sám.
Keďže Bratislava nikdy nebola tak industriálne mesto ako sú/boli Detroit, Liverpool alebo Ostrava, je pochopiteľné, že tu nevzniklo ani toľko mŕtveho priestoru. Ak však tvrdíš, že tu vôbec nie je, tak toto mesto zjavne nepoznáš. Na mieste cvernovky či automobilových závodov sa už stavia, veľká časť Istrochemu či areál Tesly pri Račianskom mýte na svoje využitie len čakajú a podobných priestorov sa časom bude uvoľňovať v širsom centre ešte viac. (Je škoda, že mesto si toto svoje dedičstvo vôbec neváži a investor tieto priestory namiesto premeny väčšinou úplne zrovná so zemou. Dúfajme, že podobný osud nepostihne aj Jurkovičovu tepláreň...)
Ak máš rozvoj centra stotožnený len s novou výstavbou, tak v tom veľmi jasno nemáš. Je to najmä o tom dostať ľudí bývať naspäť do centra a priradiť nefunkčným priestorom nové úlohy. Ak ďalej popieraš, že ľudia sa sťahujú na predmestie, ktorého rozvoj silnie na úkor samotného mesta (čo bolo nosou témou môjho príspevku, ktorá Ti zjavne ušla), tak trepeš. Bratislava za posledných desať rokov prišla zhruba o 50 tisíc obyvateľov. A tou lacnou výstavbou mimo centra mám na mysli napríklad Polus, Avion Shopping Park alebo množstvo nových (na)polyfunkčných objektov kade tade, ktoré svojou schematickosťou a výrazovou prázdnosťou občas predčia aj petržalské paneláky. To, že namiesto centra tak cez víkend žijú nákupné centrá na okraji mesta, mi pripadá smutné. To, že mesto si nedokáže stanoviť žiadnu koncepciu vývoja a svoju budúcnosť necháva na pospas komerčným záujmom developerských spoločností, je úplne iná rozprávka.
Z niektorých tvojich viet mám ale pocit, že si pletieš tangenciálne trasy a napojenie okrajových mestských častí na rozumný dopravný systém. Nenájdeš tu asi nikoho, kto by protestoval proti napojeniu Dolných Honov či DNV na koľajový systém...
Inak musím konštatovať, že od tvojho príchodu na toto fórum úroveň tvojich príspevkov značne upadá...
katey
dnes rano som maaarne cakala na zastavke Nova Doba na autobus c. 75 smerom na Dolne Hony. Dosli 3 ks, ktore koncili na Bajkalskej, ale Cilizska nikde. Na dispecingu som sa holt dozvedela, ze im 2 spoje vypadli a nemaju zalozne vozidlo. Preco ale potom aspon jeden z tych, co sli len po Bajkalsku nemohol potiahnut az na Cilizsku?? Pol hodiny som tam stala a cakala, pretoze som si stale myslela, ze je to kvoli zapche a ze ona urcite pride...ale nechodila...a kedze som mala pocit, ze v momente, ako prejdem 5 metrov od zastavky, tak ten autobus pride (poznate to - cigaretka-privolavacka), tak som tam stala a cakala...
Dodatocne sa ospravedlnujem dispecerovi, na ktoreho som nakricala, ale bola som velmi velmi rozculena, kedze som sa potrebovala prepravit medzi 8 a 10.30 z novej doby na cilizsku a odtial na kramare (a samozrejme na dolakoch asi na 3 miestaach vybavit nejake veci) a toto zdrzanie mi prislo velmi nevhod....
ja len ze preco teda nemohol potiahnut niektory z tych doslych busov az na konecnu? viem, konciaca smena a tak, ale toto nebol standardny pripad asi....