Reply on: Martin Fundárek #68702:
Tvrdím, že mimoúrovňovým riešením problémového bodu by sa mal dosiahnúť maximálny efekt: zrýchliť električky + zrýchliť IAD + pomôcť chodcom + získať priestor.1. Obchodná - nie som až tak proti, ale subjektívne sa mi určité spomalenie električiek na pešej zóne v najcenrovitejšom centre páči (to je tá mestotvornosť:-)
2. Americké námestie sa dá riešiť zmenou organizácie dopravy
3. viď bod 1, nezdá sa mi, že by tam vznikali nejaké zácpy
4. Špitálska - minimálne prínosy v zrýchlení čohokoľvek - prínos v získaní priestoru a bezpečnosť - to je málo. Centrum nie je diaľnica, takých bodov je v Prahe podstatne viac (viď Malostranské námestie).
5. Mostová - riešiť organizačne
6. Radlinského (nepovažujem už za najcenrovitejšie centrum) - OK, riešiť spolu s Račianským
7. OK (mimo centra) - v centre čo najmenej semafórov - prednosť električiek ako Suché mýto. Navrhujem zrušiť semafóry na Kamennom, neskôr na Šafárikovom.
8. To nebude také jednoduché, ale súhlasil by som s nejakým prepojením Pribinovej (možno aj povrchovo). Štefánikovu si neviem predstaviť.
galiyosha
Re #68734 S499.1023: Prečo nie Bombardier Flexity Classic? Vzhľadom na koncepciu by to mohlo byť cenovo prístupnejšie vozidlo a pozdáva sa mi viac než trojvaňa.
Re #68751 Sommelier: Podvozkom? Môžeš, prosím, vymenovať, v čom je rekonštruovaný otočný PCC podvozok na pražských T3R.P menej komfortný v porovnaní s tým pevným na 14T?
Môžeš okrem toho definovať aj pojem "hlučnosť výzbroje"? ? Ja totižto vážne neviem o tom, že by výzbroj vydávala nejaký hluk. Pískanie Progressu za hluk možno považovať len ťažko, hoci osobne preferujem jemné čvirikanie asynchrónnych výzbrojí...
Re #68769 KLF: Samotná Bratislava sa skôr scvrkáva, v centre žije menej a menej ľudí, odporúčam preštudovať fenomén "shrinking cities".
To je však práve protiargument proti Sommelierovej te(r)órii, že rozvíjať treba len a len tangenciálnu dopravu. Kdeže. Tým, ako sa ľudia presúvajú bývať mimo centra, ešte silnie dopyt po regionálnej doprave doň. A aby mesto nestratilo úplne svoj duch, podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť.
Každopádne, dopravu z oblastí mimo centra doň vyriešiš oveľa efektívnejšie a lacnejšie prímestskou železničou, než ťahaním metra do polí.