Práve som išiel dojazdovou deviatkou. Pred chvíľkou sme takmer zrazili samovryhyňu v dôchodkovom veku. Išlsi sme cez Križovatku pri zváračáku smerom do Rače, keď sa odrazu babka na červenú rozbehla smerom od zastávky cez koľajisko. Uplne nelogicky a šialene. Vodič pohotovo zaeragoval. Ale babka utekala a potkla sa o koľajnicu trate vedúcej do mesta, padla na asfalt a rozbila si hlavu. Električka sa jej ani nedotkla! V smere do mesta ostala stáť ďalšia tramvaj na linke 3, ešte pred križovatkou, tiež to ubrzdila, stála asi meter od babky. Keď som vystúpil tak som sa bežal pozrieť čo je, samozrejme okolo babky už kopa ľudí. Videl som iba že mala rozbizú hlavu v kaluži krvi. Ak sa chce tá babka zabiť tak nech skočí z mosta, ale nie že bude na červenú behať popod tramvaje! Niekedy mi fakt rozum stojí, nedokážem pochopiť, kam sa toľko ponáhľa. Vodiči tramvají sú v tomto prípade nevinní, ani jedna električka nemala fyzický kontakt s prebiehajúcou dôchodkyňou....
Menovite 810.065 je pridelená niekde v domovskom depe Humenné, čiže jazdí niekde tam. Aj zvyšené 2 810ny, kt. mali zabezpečovať pôvodne linku 55 boli odvelené niekam ďaleko preč z BA. ?
To je pravda co pises, len tu sa bavime o buducnosti vzdialenej 20-30 a viac rokov. A vies Ty ako bude vtedy vyzerat z urbanistickeho hladiska BA ? To neviem ani ja. Mozno uz to nebude len o radialach a zastavbach popri nich, ale aj o tych lokalnych aglomeraciach. Fakt je len ten, ze mesto sa rozrasta. Centrum, ale aj sirsie centrum mesta nie je dobre dopravne preddisponovane na zvysenie hustoty a to je druhy fakt. Ja netvrdim, ze je mesto potrebne dnes... o 10 rokov mozno tiez nebude. Ja sa bavim o par 10 rokov dalej. A tam nik z nas nevie, ci metro nebude potrebne. Pozri ake stavby sa chystaju kade-tade...
A také, že Škoda 720 sa nevyrábala preto, lebo prioritou bola investícia do Považských strojární, si počul?
Re #68734 S499.1023: Prečo nie Bombardier Flexity Classic? Vzhľadom na koncepciu by to mohlo byť cenovo prístupnejšie vozidlo a pozdáva sa mi viac než trojvaňa.
Re #68751 Sommelier: Podvozkom? Môžeš, prosím, vymenovať, v čom je rekonštruovaný otočný PCC podvozok na pražských T3R.P menej komfortný v porovnaní s tým pevným na 14T?
Môžeš okrem toho definovať aj pojem "hlučnosť výzbroje"? ? Ja totižto vážne neviem o tom, že by výzbroj vydávala nejaký hluk. Pískanie Progressu za hluk možno považovať len ťažko, hoci osobne preferujem jemné čvirikanie asynchrónnych výzbrojí...
Re #68769 KLF: Samotná Bratislava sa skôr scvrkáva, v centre žije menej a menej ľudí, odporúčam preštudovať fenomén "shrinking cities".
To je však práve protiargument proti Sommelierovej te(r)órii, že rozvíjať treba len a len tangenciálnu dopravu. Kdeže. Tým, ako sa ľudia presúvajú bývať mimo centra, ešte silnie dopyt po regionálnej doprave doň. A aby mesto nestratilo úplne svoj duch, podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť.
Každopádne, dopravu z oblastí mimo centra doň vyriešiš oveľa efektívnejšie a lacnejšie prímestskou železničou, než ťahaním metra do polí.
S tou potrebou metra v buducnosti by som si dovolil oponovat. Ano, centrum je nafigu, to vidi hadam kazdy, ale mat metro len kvoli preklenutiu centra je IMHO zhyralost. Centrum vie pod zemou preklenut rovnako dobre aj elektricka. A na radialach technicky problem nie je, tam je len problem vole z vyssich miest.
Ked sa zahusti zastavba a stupne pocet obyvatelov, co nam brani nasadit na elektrickove trate kapacitnejsie supravy v hustejsom intervale? A budeme mat metro, len sa to bude nazyvat elektricka. Tu uz porovnavame akurat tak 40- az 60-metrove supravy elektriciek o sirke 2.5m s 80-metrovymi supravami metra o sirke max. 3m, zvysne parametre su (vedia byt) rovnake. A pozri sa na Bratislavu, ako je priestorovo clenena - radialy s uzkou zastavbou okolo hlavneho tahu, inak nic, ziadne siroke zberne polia, ktore by ten nosny system potreboval odviezt (Jedinou vynimkou je Petrzalka, kde to ale aj tak nevyriesis jednou radialou, pretoze tych ludi proste nedonutis sa k nej presuvat, ked ju maju uplne od ruky; tam to chce 2 a pol radialy). BA nema, a nikdy nebude mat potencial na to, aby uzivila na svojich radialach 80m dlhe a 3m siroke supravy v 90-sekundovom intervale. Tie 40-60m dlhe a 2.5m siroke supravy to hravo zvladnu, a pri kapacitnom probleme treba ist radsej cestou zahustovania intervalov, co je aj pre cestujucich prijemnejsie, nez by im mala chodit obrovska suprava raz za 6 minut v spicke a raz za 10 v sedle.
Tento co ja myslim nie. Ale v Dopravnom muzeu to asi tiez vedia, alebo Dragan mi to tusim tiez spominal, ako si tak teraz spominam !!!!! Dragan ma tiez kadeco vo dvore... rozsirenu Skodu 120...
Co je to "dohladna doba" ? Toto mesto rastie a este rast bude. Ako rychlo, to neviem. No a tie nemecke mesta - OK, verim, ze si so "štrasenbonom" vystacia, ovsem zjavne su lepsie dopravne projektovane ako BA. A zjavne tam nie su az take problemy s dopravou ako tu.
Takze vratim sa k zaciatku debaty - mozno nie teraz - ale v buducnosti metro BA bude potrebovat. A preto, ak zacneme v najblizsich 10 rokoch projektovat sachty a neskor zacneme kopat pod mestom - uz kopme perspektivne a teda pre metro.
Jedine, ze o tolko rokov uz pojde doprava nad mestom a nie pod mestom... "lítajíci talíř"
Ten chlap nerobi nahodou v Dopravnom Muzeu a vobec, nie je ten model dodavku v tom muzeu? sa mi zda ze pred 6 rokmi ked sme tam boli so skolou ze tam bolo cosi ako VW transporter ale bola to Skoda a svetla mala akoby z Favorita
Že nie sú peniaze... keď sa chce vždy sú peniaze a samozrejme ten kto s nimi narába potrebuje mať aj rozum. Druhá vec sú veci zadarmo. S tým súhlasím, že nič by nemalo byť zadarmo.
Vidno ze sa do dopravy vyznas asi tak ako ja do chemie (nie je to prvy raz co si to dokazal)... ja si v kazdom pripade stojim za nazorom ze zadarmo by nemalo byt nic, pretoze aj tak je malo penazi...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike