S tou potrebou metra v buducnosti by som si dovolil oponovat. Ano, centrum je nafigu, to vidi hadam kazdy, ale mat metro len kvoli preklenutiu centra je IMHO zhyralost. Centrum vie pod zemou preklenut rovnako dobre aj elektricka. A na radialach technicky problem nie je, tam je len problem vole z vyssich miest.
Ked sa zahusti zastavba a stupne pocet obyvatelov, co nam brani nasadit na elektrickove trate kapacitnejsie supravy v hustejsom intervale? A budeme mat metro, len sa to bude nazyvat elektricka. Tu uz porovnavame akurat tak 40- az 60-metrove supravy elektriciek o sirke 2.5m s 80-metrovymi supravami metra o sirke max. 3m, zvysne parametre su (vedia byt) rovnake. A pozri sa na Bratislavu, ako je priestorovo clenena - radialy s uzkou zastavbou okolo hlavneho tahu, inak nic, ziadne siroke zberne polia, ktore by ten nosny system potreboval odviezt (Jedinou vynimkou je Petrzalka, kde to ale aj tak nevyriesis jednou radialou, pretoze tych ludi proste nedonutis sa k nej presuvat, ked ju maju uplne od ruky; tam to chce 2 a pol radialy). BA nema, a nikdy nebude mat potencial na to, aby uzivila na svojich radialach 80m dlhe a 3m siroke supravy v 90-sekundovom intervale. Tie 40-60m dlhe a 2.5m siroke supravy to hravo zvladnu, a pri kapacitnom probleme treba ist radsej cestou zahustovania intervalov, co je aj pre cestujucich prijemnejsie, nez by im mala chodit obrovska suprava raz za 6 minut v spicke a raz za 10 v sedle.
Tento co ja myslim nie. Ale v Dopravnom muzeu to asi tiez vedia, alebo Dragan mi to tusim tiez spominal, ako si tak teraz spominam !!!!! Dragan ma tiez kadeco vo dvore... rozsirenu Skodu 120...
Co je to "dohladna doba" ? Toto mesto rastie a este rast bude. Ako rychlo, to neviem. No a tie nemecke mesta - OK, verim, ze si so "štrasenbonom" vystacia, ovsem zjavne su lepsie dopravne projektovane ako BA. A zjavne tam nie su az take problemy s dopravou ako tu.
Takze vratim sa k zaciatku debaty - mozno nie teraz - ale v buducnosti metro BA bude potrebovat. A preto, ak zacneme v najblizsich 10 rokoch projektovat sachty a neskor zacneme kopat pod mestom - uz kopme perspektivne a teda pre metro.
Jedine, ze o tolko rokov uz pojde doprava nad mestom a nie pod mestom... "lítajíci talíř"
Ten chlap nerobi nahodou v Dopravnom Muzeu a vobec, nie je ten model dodavku v tom muzeu? sa mi zda ze pred 6 rokmi ked sme tam boli so skolou ze tam bolo cosi ako VW transporter ale bola to Skoda a svetla mala akoby z Favorita
Že nie sú peniaze... keď sa chce vždy sú peniaze a samozrejme ten kto s nimi narába potrebuje mať aj rozum. Druhá vec sú veci zadarmo. S tým súhlasím, že nič by nemalo byť zadarmo.
Vidno ze sa do dopravy vyznas asi tak ako ja do chemie (nie je to prvy raz co si to dokazal)... ja si v kazdom pripade stojim za nazorom ze zadarmo by nemalo byt nic, pretoze aj tak je malo penazi...
Neviete niekto, kedy sa ma konecne zacat opravovat elektrickovy tunel pod hradom? Nechcel by som zazit to, aby v nom niekedy zacala horiet elektricka. ☠
Unikovy vychod bol asi za komunizmu fakt sialene cudzim pojmom.
ja som to videl v televízore. Tam súdruh projektant opisoval toto vozítko - a mimochodm tam bola časť o ďalšom vývoji - s tým, že jednotkovému golfu (vážne) akoby z oka vypadol - aj tvarovo, konštrukčne,... Také oplakávanie to bolo...
Ja som zase presvedčený, že to mesto neporastie donekonečna a viac ako 750 tis. obyv. nebude v dohľadnej dobe mať. Rádovo väčšie nemecké aglomerácie si vystačia so Stadtbahnom, tak prečo by BA mala potrebovať metro?
som pozeral čéče dokument o trabantoch - a oni mali trabant neviem koľkej generácie - vyrobili prototyp, ktorý ale skončil neslávne a následne - sláva VW Golf, ktorý sa naňho nápadne podobal.
Nazval by som to takto. Keď niečo vymyslíš, máš cca (ako u čoho) 10 rokov na to, aby si na tom zarobil. Potom ti to muožu okopčiť, prekopčiť aj vyrábať kde chcú a ako chcú.
Je to podstata vývoja a celosvetového pokroku. Na žiadny nápad nemáš večný patent.
☺
Nevadi, ze metro bude stat viac. Ked uz ideme do takeho niecoho, ako podkopat mesto (a to doslova), tak uz treba uvazovat perspektivne. Pozri, ako sa BA rozrasta. A tento trend sa tak skoro nezastavi. Ludi tu pribuda. Ak sa pustime do kopania pod mestom, tak to bude otazka 10 a viac rokov, kedy to bude hotove. Dovolim si tvrdit, ze minimum je 15 rokov. Otazka je, kedy by sa s tym kopanim zacalo. O 5 rokov ? O viac ? Takze treba uvazovat perspektivne, ze o desiatky rokov uz toto mesto to metro potrebovat bude.
A vtedy si viem celkom dobre predstavit, ako doplnkovu povrchovu dopravu po meste aj elektricky.
Nechcem robiť proroka, ale... Tie peniaze tá pseudorepublika mať bude... Keď prehrmí tá generácia cowboyov a prifrčí energetická kríza - aj keď bude neskoro (budem utekať z Európy k Saudom či do Dubaia vínko nalívac a budem mac pokoj).
Z moujho naivného pohľadu si myslím, že rozmach, aký mesto zažilo v lokalitách bez posilnenia dopravy je alarmujúci. Miesto toho, aby ste poriešili dostupnosť úradníčkov, ktorí využívajú autá nielen preto, lebo na to majú, ale aj preto, lebo MHD je zle dostupná. Učebnicovým príkladom je centrum Plynárenská, v budúcnosti Pribinova, či Tomášikova (a tých príkladov - bytov, či kanclov) s tak špatným prístupom MHD je (nielen) v BA mrte. A týmto smerom ja kráčam. Nebudem posilňovať dopravu centra, pretože sa páni stavia mimo centrum - moje sedlácke sommelierske zduovodnenie zmýšľania. Vďaka a rišpekt za pochopenie.
no tak to predsalen bola 2. generacia, alebo aj 3. Ale ten dizajn, ktory dostal vtedy (v 80tych) bol vraj prebraty z toho prototypu BAZ. Ale za tymto nestojim 100%, aj ked som to z viacerych zdrojov tak pocul. Fakt je, ze BAZ to mala skor, ako to predstavil Ford.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Beus
Ked sa zahusti zastavba a stupne pocet obyvatelov, co nam brani nasadit na elektrickove trate kapacitnejsie supravy v hustejsom intervale? A budeme mat metro, len sa to bude nazyvat elektricka. Tu uz porovnavame akurat tak 40- az 60-metrove supravy elektriciek o sirke 2.5m s 80-metrovymi supravami metra o sirke max. 3m, zvysne parametre su (vedia byt) rovnake. A pozri sa na Bratislavu, ako je priestorovo clenena - radialy s uzkou zastavbou okolo hlavneho tahu, inak nic, ziadne siroke zberne polia, ktore by ten nosny system potreboval odviezt (Jedinou vynimkou je Petrzalka, kde to ale aj tak nevyriesis jednou radialou, pretoze tych ludi proste nedonutis sa k nej presuvat, ked ju maju uplne od ruky; tam to chce 2 a pol radialy). BA nema, a nikdy nebude mat potencial na to, aby uzivila na svojich radialach 80m dlhe a 3m siroke supravy v 90-sekundovom intervale. Tie 40-60m dlhe a 2.5m siroke supravy to hravo zvladnu, a pri kapacitnom probleme treba ist radsej cestou zahustovania intervalov, co je aj pre cestujucich prijemnejsie, nez by im mala chodit obrovska suprava raz za 6 minut v spicke a raz za 10 v sedle.