Teplaren zapad zavod 01. Dnes uz nefunkcna, bezi tam akurat prvy paroplynovy cyklus, ktoreho patent bol kedysi zevraj predany Siemensu a ten teraz na tom ryzuje pocelom svete
Pani Benova sa len potrebuje odlozit na tri roky niekam kde dostane milion korun rocne. a pol roka pred volbami do parlamentu zamava a povie zbohom Bratislava, idu volby...
Jednoducho prechod z vrcholovej politiky do komunalnej je vzdy na skodu. Vid Moravcik, slavny to primator - nie vsak v dobrom.
Keby pani Benova zacala so starostovskou stolickou mensej MC Bratislavy aby ziskala najprv skusenosti z komunalnej politiky, ale to nerobi. Ona si rovno trufa riadit najvascie mesto v SR co je spolu so vsetkymi mestskymi organizaciami a podnikmi riadny kolos. Pani Benova je myslim si prijatelnou politickou (na slovenske pomery) v oblasti medzinarodnej politiky,... ale nie je manazerkou (to skor jej manzel a jeho menezovania by som sa bal) a podla mojho nazoru N E M A na riadenie tohto mesta.
A urcite nebude riesit MHD, lebo jej problemy nepozna.
Durkovsky si aspon trochu uvedomuje potrebu NP vozov, lebo ma dieta na voziku, ale jednoducho z toho rozpoctu sa viac vyzdimat neda. Uz teraz mozme byt radi, kolko sa spravilo, lebo sa spravilo viac ako to predosle volebne obdobie.
A co sa tyka elektricky do Petrzalky. Na MZP a MVaRR boli take neuveritelne tlaky na zablokovanie vystavby elektricky (na metre sa niekto viac nabali) a preto to tolko trvalo. Ak ide na posudok 39 poschodova budova, ktora radikalne zmeni a zhorsi ZP v okoli, kladny posudok dostane za styri tyzdne a ekologicka hromadna preprava osob caka na stanovisko tolko kolko caka, tak zrejme nie je nieco koser...
Jurkovicova teplaren je zapisana v zozname kulturnych pamiatok. Aj ked teda po skusenostiach z poslednych mesiacov az roka hovori, ze staci spochybnit zapisanie pamiatky v zozname a ona sa jednoducho vyskrtne... ?
1.3. Priznávam, ide o subjektívny názor a nebudem sa na nikoho hnevať, ak s nim nebude súhlasiť. Ale, ak je dĺžka linky napríklad 10 km a z toho je 500 m pomalých cez centrum a ostatné je vmax=70km/h, potom nevidím v tých 500 m problém. Ja by som len radšej s tým zakopávaním začínal mimo centra, kde to pomôže aj IAD. V centre, naopak IAD NEpomáhať. Nechcel by som mať napr. zo Špitálskej diaľnicu.
2. Možno máš pravdu, je to tam naozaj také zlé? Americké námestie je pre mňa taký "okraj centra", kde by som to zakopanie už "prežil".
4. Viď 1.3.
5. Približne tak nejak som to myslel, aj keď nepatrím k antiamerikanistom ?
"Nevidím a necítim najmenšiu potrebu uvažovať nad zrušením a zakopaním Štúrovej, Nám SNP, Špitálskej, Nábrežia, Obchodnej, Mostovej - nikto z Vás jasne neoznačil miesta, (ktoré, ako vieme musia byť minimálne 3) kde by sa mali nachádzať vjazdy a výjazdy električiek z tunelov - a ako som už spomínal nevedia to ani na magistráte a neviete to ani vy. A z môjho pohľadu to je síce technicky možné, ale prakticky už nie."
Podľa môjho názoru je totálnym nezmyslom chcieť zakopať úsek typu Šafko-Lazaretská. Na tak krátkom úseku je prínos v zrýchlení dopravy minimálny. O tom, kde by mali byť vjazdy, sme diskutovali s yalem v #46379, #46745, #46756 a #46761.
1.,3. Holt si musíme vybrať, či chceme mať z električky mestotvornú múzejnú dráhu alebo nosný systém.
2. Nenapadá ma nijaký spôsob, ako vyriešiť problém odbočenia zo Špitálskej zmenou organizácie tak, že by sa nevylúčil nijaký smer a bola by zachovaná priepustnosť križovatky.
4. Súhlasím, že odstránením jedného kolízneho miesta sa nedosiahne výrazné zvýšenie rýchlosti. Ale keď električka musí brzdiť kvôli kolíznym bodom každú chvíľu, dokopy to už dá slušné zdržanie. S Prahou súhlasím, avšak s výhradou, že tam plní funkciu NDS metro.
5. Plný súhlas, riešiť organizačne vykopaním amíkov na Turecký vrch, kde sa môžu hoci zamínovať, a zrušením nového vjazdu pod Carlton.
Každý má samozrejme právo na svoj názor, ale obávam sa, že budeš sklamaný. Ak existuje aspoň nejaké vyjadrenie, ktoré by naznačovalo, čo "dotiahne ďalej", daj mi vedieť.
Ok, trochu blbo formulované.. Proste si myslím, že Beňová to dotiahne ďalej ako Ďurkovský, ktorý má stále len silné slová, a nerobí nič..
Jednoducho Ďurkovský nemá u mňa žiadnu šancu ? Ale ešte som zvedavý, kto budú tí ostatní kandidáti..
"Myslím že je lepšie, že Beňová toľko nekecá, a pritom sa toho spraví (dúfajme) oveľa viac ako sa spravilo doteraz" - preboha, ako si sa k tomu dopracoval ?
Nabudúce si láskavo môj príspevok predtým, než naň zareaguješ, aspoň dvakrát prečítaj. Zjavne nevieš, na čo vlastne reaguješ, keď z kontextu vytrhneš jedno slovné spojenie, na tom postavíš celú svoju odpoveď a ešte aj reaguješ na veci, ktoré v mojom príspevku vôbec neboli. Ale pekne po poriadku...
Namiesto odpovede na otázku, v čom konkrétne je jazdný komfort vo 14T vyšší a hlučnosť oproti T3R.P nižšia, sme sa dočkali subjektívneho porovnania vzhľadu. To je síce úplne z cesty (alebo čakáš, že niekto tu bude popierať, že 14T je vzhľadovo výrazne modernejšia električka?), ale čo iné sme mohli čakať...
Netuším, na základe čoho si transformoval môj nesúhlas s budovaním tangenciálnych tratí v momente, keď nemám v rozumnom stave poriešenú ani dopravu do centra, na túžbu hneď a zaraz zakopávať jestvujúce trate pod zem, to tušíš asi len sám.
Keďže Bratislava nikdy nebola tak industriálne mesto ako sú/boli Detroit, Liverpool alebo Ostrava, je pochopiteľné, že tu nevzniklo ani toľko mŕtveho priestoru. Ak však tvrdíš, že tu vôbec nie je, tak toto mesto zjavne nepoznáš. Na mieste cvernovky či automobilových závodov sa už stavia, veľká časť Istrochemu či areál Tesly pri Račianskom mýte na svoje využitie len čakajú a podobných priestorov sa časom bude uvoľňovať v širsom centre ešte viac. (Je škoda, že mesto si toto svoje dedičstvo vôbec neváži a investor tieto priestory namiesto premeny väčšinou úplne zrovná so zemou. Dúfajme, že podobný osud nepostihne aj Jurkovičovu tepláreň...)
Ak máš rozvoj centra stotožnený len s novou výstavbou, tak v tom veľmi jasno nemáš. Je to najmä o tom dostať ľudí bývať naspäť do centra a priradiť nefunkčným priestorom nové úlohy. Ak ďalej popieraš, že ľudia sa sťahujú na predmestie, ktorého rozvoj silnie na úkor samotného mesta (čo bolo nosou témou môjho príspevku, ktorá Ti zjavne ušla), tak trepeš. Bratislava za posledných desať rokov prišla zhruba o 50 tisíc obyvateľov. A tou lacnou výstavbou mimo centra mám na mysli napríklad Polus, Avion Shopping Park alebo množstvo nových (na)polyfunkčných objektov kade tade, ktoré svojou schematickosťou a výrazovou prázdnosťou občas predčia aj petržalské paneláky. To, že namiesto centra tak cez víkend žijú nákupné centrá na okraji mesta, mi pripadá smutné. To, že mesto si nedokáže stanoviť žiadnu koncepciu vývoja a svoju budúcnosť necháva na pospas komerčným záujmom developerských spoločností, je úplne iná rozprávka.
Z niektorých tvojich viet mám ale pocit, že si pletieš tangenciálne trasy a napojenie okrajových mestských častí na rozumný dopravný systém. Nenájdeš tu asi nikoho, kto by protestoval proti napojeniu Dolných Honov či DNV na koľajový systém...
Inak musím konštatovať, že od tvojho príchodu na toto fórum úroveň tvojich príspevkov značne upadá...
galiyosha
Namiesto odpovede na otázku, v čom konkrétne je jazdný komfort vo 14T vyšší a hlučnosť oproti T3R.P nižšia, sme sa dočkali subjektívneho porovnania vzhľadu. To je síce úplne z cesty (alebo čakáš, že niekto tu bude popierať, že 14T je vzhľadovo výrazne modernejšia električka?), ale čo iné sme mohli čakať...
Netuším, na základe čoho si transformoval môj nesúhlas s budovaním tangenciálnych tratí v momente, keď nemám v rozumnom stave poriešenú ani dopravu do centra, na túžbu hneď a zaraz zakopávať jestvujúce trate pod zem, to tušíš asi len sám.
Keďže Bratislava nikdy nebola tak industriálne mesto ako sú/boli Detroit, Liverpool alebo Ostrava, je pochopiteľné, že tu nevzniklo ani toľko mŕtveho priestoru. Ak však tvrdíš, že tu vôbec nie je, tak toto mesto zjavne nepoznáš. Na mieste cvernovky či automobilových závodov sa už stavia, veľká časť Istrochemu či areál Tesly pri Račianskom mýte na svoje využitie len čakajú a podobných priestorov sa časom bude uvoľňovať v širsom centre ešte viac. (Je škoda, že mesto si toto svoje dedičstvo vôbec neváži a investor tieto priestory namiesto premeny väčšinou úplne zrovná so zemou. Dúfajme, že podobný osud nepostihne aj Jurkovičovu tepláreň...)
Ak máš rozvoj centra stotožnený len s novou výstavbou, tak v tom veľmi jasno nemáš. Je to najmä o tom dostať ľudí bývať naspäť do centra a priradiť nefunkčným priestorom nové úlohy. Ak ďalej popieraš, že ľudia sa sťahujú na predmestie, ktorého rozvoj silnie na úkor samotného mesta (čo bolo nosou témou môjho príspevku, ktorá Ti zjavne ušla), tak trepeš. Bratislava za posledných desať rokov prišla zhruba o 50 tisíc obyvateľov. A tou lacnou výstavbou mimo centra mám na mysli napríklad Polus, Avion Shopping Park alebo množstvo nových (na)polyfunkčných objektov kade tade, ktoré svojou schematickosťou a výrazovou prázdnosťou občas predčia aj petržalské paneláky. To, že namiesto centra tak cez víkend žijú nákupné centrá na okraji mesta, mi pripadá smutné. To, že mesto si nedokáže stanoviť žiadnu koncepciu vývoja a svoju budúcnosť necháva na pospas komerčným záujmom developerských spoločností, je úplne iná rozprávka.
Z niektorých tvojich viet mám ale pocit, že si pletieš tangenciálne trasy a napojenie okrajových mestských častí na rozumný dopravný systém. Nenájdeš tu asi nikoho, kto by protestoval proti napojeniu Dolných Honov či DNV na koľajový systém...
Inak musím konštatovať, že od tvojho príchodu na toto fórum úroveň tvojich príspevkov značne upadá...