2. Môžeš uviesť konkrétny príklad problémových miest v centre? Myslím, že centrum je menší problém ako napríklad Račianske Mýto, Trnavské Mýto, Legionárska, Radlinského, Bajkalská... Mimoúrovňovo by sa mali riešiť najskôr najkritickejšie body tam, kde je veľká IAD (aby to pomohlo aj IAD). V centre by sa mala IAD skôr utlmovať (prípadne viac podzemných garáží na okraji centra) a električka by mohla byť na povrchu.
3. Tunel lacnejší ako povrchová trať? Zaujímali by ma nejaké prepočty na konkrétnom príklade (napríklad námestie SNP). Aj ja patrím k tým "zadubencom", ktorí nechápu. ?
9. Ešte by som rád vedel, ako sa dostane električka zo Starého mosta pod zem pred križovatkou. Nebolo by lepšie zakopať autá, ako to tu už bolo navrhované (keď už to musí byť mimoúrovňovo)?
1. Ale nemáš, nemáš kde urobiť vjazdy. Nevíš, nič nevíš !
2. Ale keď sa nespravilo to čo som vymenoval - však to je jasné. Však ty predkladáš najdrahšie a najmenej vhodné riešenie.
3. No, ak snívaš o lacnejšom tuneli a staniciach ako o povrchovej trati - nehovoriac o splátkach úveru, ktorý by si mesto zobralo...
4. ty zbrojnoš ! Ten tvoj výplod, že sa dajú stavať garáže. Jak niekto môže tak tliachať. Jasné, že sa dajú stavať garáže. Je ich v centre až až. A prečo ich slovač a neslovač nevyužíva a parkuje na uliciach a chodníkoch ? Lebo to stojí 10,- Sk ! Neidealizuj a nedementi tu s tým, že IGK to neposilní. Vyhodiť električku a nahraďiť autami to je vážny pohľad !
5. Hovado ☺ Neviem ako inak...
6. tak takúto výluku ešte BA nezažila. Ale ak ti to urobí dobre...
7. Napíš jasne v ktorých miestach spravíš vjazdy a môžme pokračovať.
8. centrum je minimálne rovnaký problém ako doprava iných MČ nehovoriac o okolitých obciach. A za 8 - 10 miliárd sa dá v okolí urobiť viac
9. takže nič, že ?
Necpi mi do úst urovňovú električku v Petržalke, nikdy som také nič nenapísal, skôr opak.
A je rozdiel vo vízii. Jednoznačne by som bol za nové trate, nie nahradzovanie - zakopávanie pôvodných.
ehm, aj tak koncim preventivne s touto debatou. len si clovek nici nervy a ti neschopaci na meste aj tak dokurwia aj to malo co zostalo ako tak dobre.
kazdopadne sa sommelier tesim az dojde na tvoje slova a bude aj v petrzalke taka super urovnova elektrickova radiala. vsak urovnova elektricka je mestotvorny prvok nie ?
1. kedy pochopis, ze neni treba zakopat vsetko. na to neni najmensi dovod.
2. centrum je problem, je vidno denno denne.
3. heh, tak toto je snad este vacsia blbost co si napisal, ked si mysli, ze ta prevadzka tunela zhltne neikolko vozidiel rocne. asi ti je zbytocne vysvetlovat, ze tunel moze byt dokonca z celkoveho hladiska aj lacnejsi ako povrchove urovnove krizovanie IAD/elektricka
4. jasne, ze v tomto konkretne bode vobec ale vobec nie je problem
5. elektricka tu nie je na okrasu, ale na prepravu ludi ak si si nevsimol
6. si mal lepsie konkretizovat co tym myslis. a co by koniec koncov na tom bolo zle ? nic take hrozneho by sa praveze nestalo. to je ta vyhoda, ze sa da ist aj po nabrezi aj cez tunel, ze by sa to danie pod zem dalo docela dobre zvladnut
7. ee, len som povedal, ze je to riesitelne a jediny,ktory bol ciastocne problematicky by bol pri ulici 29 augusta, resp ci by to nebolo lepsie potiahnut az na americke namestie
8. je to primerane mnozstvo penazi za vyriesenie problemoveho centra. za 8-10 miliard ziadne ine riesenie neurobis
9. to nebolo vobec vyvratene co si tam napisal. elektricku zhodou okolnosti z mostu dostanes pod zem, ale pod jednou podminkou. musi sa s tym pocitat uz pri vystavbe mosta. pri terajsom projekte, to ozaj mozne nie je.
neuraz sa, ale lubi sa mi ako ty tu chces neico vyvracat a pritom tu pises o takych nezmysloch ako elektricka cez novy most a staromestsku a to by bolo ozaj nerealizovatelne
1. - určite - zakopať všetko.
2. centrum nie je problém - preferencia, zábrany vjazdu na trať, prísne postihy - to sa ešte neurobilo, ale už je treba tunelovať ?
3. Tak to teda nie je blbý argument, pretože ak prevádzka tunela zhltne "pár nových vozov ročne" pri súčasných podmienkach tak ma to zaujíma
4. ako vidím, tak v ničom nemáš problém
5. aj som si myslel, že ti to bude jedno
6. ak si zo svojich návštev BA nepamätáš, už jeden tunel máme. A ten som myslel. Aha. To ako vytvoríš napríklad zastávku "Hlavné námestie" ?
No vieš, pokiaľ električky nebudú pokrývať viac ako polovicu prepravy, nosný systém to nebude. A to zakopaním mesta dosiahneš ? Nedosiahneš, tak sa s tým neoháňaj.
7. všetky vjazdy, ktoré si prezentoval si prezentoval s tým, že nevieš ako...
7. nechal som ich stranou, ale 8- 10 miliárd je veľa peňazí za málo muziky.
stary most - sturova - kamenne
snp - kamenne
snp - dobrovskeho
#68346
vyvrátené si to dostal tu #68347 - že je to technicky nemožné vôbec neberieš v úvahu a stále omielaš to isté dookola.
1. nebol by to maly kusok, uz som to tu napisal, co by som povazoval za dostatocne zakopanie elektricky pod zem
2. uspora je v globale _podstatne_ vyssia ako 2-3 minuty. ide najma o plynulost celkovej prevadzky a centrum je ten problem
3. jezisi, to mi je uz len blby argument
4. bingo, a zvysi sa celkova priepustnost ciest. a pri vystavbe elektricky nie je problem robit aj podzemne garaze.
5. tak to je este vacsia blbost. kaslem na spomalujuci mestotvorny element. ale ked sa rad citis ako v muzeu
6. zase ides do extremu. elektricka do dubravky nepotrebuje chodit tunelom. ak si si nevsimol bavim sa tu o centre. vyhoda bratislavskych radial je v tom, ze v drtivej casti trati idu po vlastnom nezdielanom telese. preto staci viac menej zakopat a pri tej prilezitosti aj lepsie zorganizovat centrum.
co by skratka davala aku taku moznost urobit z toho ozajstny nosny system dopravy.
7. uz som ich tu prezentoval. ako aj odhadovanu sumu
Teda, aby som predbehou diskusiju. Môže sa zapojiť kto len kce a k čomu chce. ?
1. Zakopeš jeden jediný malý kúsok - čím budeš musieť zakopať všetko.
2. Tým, že zakopeš, ušetríš 2 - 3 minúty, ktoré na eskalátore stratíš.
3. Tým že zakopeš, zvýšiš prevádzkové náklady - kaemry, strážnici, dozorci, upratovačky, osvetlenie, atd.
4. Tým, že zakopeš, vtlačíš na uvoľnené miesta IGK - myslím, že sa ti všetci poďakujú za to, že bude kde parkovať
5. Tým, že zakopeš, zmeníš na nepoznanie výraz mesta - a nebudeme dúfam diskutovať o tom, či je električka mestotvorný prvok a či je rozdiel, kde premáva
6. V prípade, že by sa práce rozvrhli - počas niekoľkých rokov by električka do Dúbravky chodili výlučne tunelom, následne pár rokov len spodnou časťou tunela. Môj odhad - 3 -4 roky pekla na zemi. Gratulujem
7. Ešte si neprezentoval vjazdy a výjazdy z tých tunelov. Pokiaľ ten názor máš - električky v CMO pod zem (mimoúrovňovo) mal by si vedieť ako to chceš urobiť. Inak je to populizmus, však áno ?! A to peniažky nechávam stranou.
Prazska Skoda 14T (ludovo "porschetra") vznikla v podstate preto, aby prazsky DP nemusel kupovat overene konstrukcie NP vozidiel zo zahranicia, ale mohol si kupit cesky vyrobok. Skoda tuto tramvaj bude dalej zdokonalovat, do dvoch rokov by mali mat plne nizkopodlaznu verziu. Praha ma mat 30 tramvaji Skoda 14T tak ako ich pozname dnes, a potom este 300 Porschetier plne nizkopodlaznych, ktore su dnes este len vo vyvoji. Radsej by sa DPB mal sustredovat na lacnejsie a uz vyvinute varianty NP tramvaji od inych vyrobcov. (Aj zahrebsky ZET 2200 mi je sympatickejsi.)
veď dočkaj... nemyslím si, že ju majú pripravenú na 1000 mm. Okrem toho - ona má kapacitu porovnateľnú s ostatnými strojmi... čo by si videl radšej ? Bombardier Flexity, Siemens Combino, Alstrom Citadis, Končar TMK 2200, CAF Bilbao ? Ansaldo-Breda Sirio - neviem či ich ešte robia a o Kawasaki pochybujem a viac ma nenapadá.
Alebo sa zoberu plechy z Pars-novy, aspoň to bude unifikované a máme pokoj. ?
celo by mi zrovna vobec nevadilo (aj ked sa mi nepaci), ale na cele sediet nebudem, kym vnutri hej. resp ani vnutri vlastne v 14T si nesadnes ?
jaj, I have a dream, ze by bacoval v BA niekto normalny. ale co ked kandiduje arcineschpak a korupcny uradnicek durkovsky a arcineschopacka benova ?
preco sa mi zda, ze keby sa mesto unormalnilo a by si uvedomilo svoje mantinely, tak by sa v spolupraci so ZSR dal urobit docela pouzitelny integrovany system ze mesto by malo elektrcku, ktoru by sa casom snazilo v CMO zakopat pod zem a ZSR/ZSSK by mohli riesit tiez cast premavky s projektom filialky ?
ešte sa dodávala 16 T pre Poľsko (Wroclav ?) a pre Prahu pravdepodobne pôjde 300 ks 15 T - s otočnými podvozkami a vraj aj 100 % nízkopodlažná... Vo vývoji
☺ ...
A čo som sa tým bol odviezť... Keť to porovnám s T3, či žehličkami aj dlhými žehličkami - paráda - ticho, hladko a pohodlne.
Imho je to slušná tramvaj - hlavne, že kupujú "svoj" výrobok a výroba má ako takú perspektívu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
aquila
jaj, I have a dream, ze by bacoval v BA niekto normalny. ale co ked kandiduje arcineschpak a korupcny uradnicek durkovsky a arcineschopacka benova ?
preco sa mi zda, ze keby sa mesto unormalnilo a by si uvedomilo svoje mantinely, tak by sa v spolupraci so ZSR dal urobit docela pouzitelny integrovany system ze mesto by malo elektrcku, ktoru by sa casom snazilo v CMO zakopat pod zem a ZSR/ZSSK by mohli riesit tiez cast premavky s projektom filialky ?