Reply on: Sommelier #68342:
nebol by to vobec humac. funguje to v pohode vo viedni, preco by to nemalo fungovat v krpatej bratislave ?navyse na safku by bol zjazd z mostu, cize tam by to len pomohlo krizovatke.
co sa tyka SNP, tam by bola tak ci tak pesia zona (a konecne by doslo k prirodzenemu prepojeniu) cize tam by to tiez nebol problem.
jedine kde by to kusok dralo je spitalska, ale tam sa to az po americke pod zemou moc dotiahnut neda.
p.s. neraz sa ale uz ti to tu bolo X krat povedane, ze elektricka sa novym mostom neda viest, ani keby si tam vylucil IAD. jedina moznost je zburat cely most. takze klud
a ako by si chcel previest z periferie na periferiu a ist okolo centra ? tym pochabym napadom cez novy most to urcite nepojde
Sommelier
Práve preto, lebo BA je krpata.
Nefandi si, že tú električku dostaneš pod zem rovno z mosta ešte pred cestou - je tam sklon a to veľký.
Ale pešia zóna nebráni električkám - sám si to pri obchodnej uviedol.
Okrem toho - na námestí SNP Nikdy (!!!) nebude pešia zóna, pretože je nevyhnutný vjazd do takých budov ako napríklad min. kultúry, či hlavná pošta (kopec kancelárií a obchodov). Že bude možno nepriechodzie ku kamennému námestiu je druhá vec - no tú tranzitnú dopravu cez SNP treba niekam odviesť, takže to odnesú okolité ulice...
Koľaje pod SNP dáš pod zem a na jeho úpätí budeš vyliezať s traťou na obchodnú a do tunela ? - Nichšt mógliš ! Je tam 52,0 ‰ sklon trate !
No a riešenie špitálskej si nedokážem predstaviť - preto som ten ťunel posúval až na Trnavské.
O novom moste nechcem veľmi polemizovať. Zámer sa dá zrealizovať aj bez momentálneho napojenia Petržalky.
Na rozdiel od Starého mosta - Štúrovej - odkiaľ povedie už len pomalodrážna električka bez reálnej vízie sa mi tunel pod Staromestskou zdá reálnejší.
Tie vjazdy tam nie je kde urobiť - a vedia to aj na magistráte.