Reply on: S499.1023 #63000:
tak mi sa snad aj zhodneme ? presne si to popisal, slovensko ma uz teraz problem cerpat EU fondy a to uz vymyslaju kde co, aj ked je fakt, ze kopu projektov je hrozne slabych a jedine co za nieco stoja su dopravne. cize nejde ani tak o megaprojekty, ako o to ze stavebne projekty su spravocane na velmi dobre urovni a navyse su v ramci 30tich prioritnych EU projektov ... cize ich schvalenie je vzdy temer iste ...
problem s EU fondami je ten, ze my musime prachy do EU budgetu odviest, ale nemusime ich dostat spat.
v roku 2004 slovensko dalo do EU rozpoctu viac ako dostalo. za rok 2005 to vyslo len tak tak. vsak aj usek dialnice viedenska - einsteinova - pristavny most bol este financovany z predvstupovych fondov a to este stale nie je dokonceny (v decembri bol len predcasne dany do uzivania). alebo skor 20km usek rychlostnej komunikacie zarnovica - ziar nad hronom je stopnuty a nevie sa ci sa stihnu vycerpat fondy ...
a to budeme mat v obdobi 2007-2013 niekolkonasobne viac penazi z eurofondov.
vsak pre porovnanie, tento rok je rozostavanych asi 100km dialnic, rychlostnych komunikacii a prislusnych privadzacov. odovzdat sa ma nieco okolo 40-50 km. zatial najviac v historii. na to sa ani meciar nechyta, po ktorom zostalo v roku 1998 70 km "dialnic" v polovicnom profile ...
filialka jeden z dvoch projektov, na ktore je EU ochotna dat prachy do bratislavy (este je mozne dostat fondy na zvysenie gabaritu pri starom moste).
a hlavne filialka moze aj realne (za istych okolnosti) zlepsit dopravnu obsluznost bratislavy a okolia. no je fakt, ze by to chcelo aj asi 20 novych primetskych jednotiek a zdvojkolajenie/elektrifikovanie useku BA NM - DS - KN ..
Martin Fundárek
Sú štyri skupiny ľudí.
Prvá má na auto a bude ním jazdiť, pretože jazdiť "sockou" by bolo podľa nich pod ich dôstojnosť. Túto skupinu nemá zmysel brať do úvahy, pretože VHD používať nebudú za žiadnych okolností.
Druhá skupina nemá na auto a tým pádom bude jazdiť VHD, pokým bude VHD existovať.
Tretia skupina má na auto, ale si ho zatiaľ nekúpila, pretože VHD je pre nich v súčte rozhodujúcich faktorov výhodnejšia (rýchlosť, pohodlie, cena).
Štvrtá skupina má auto a používa auto alebo VHD podľa situácie - opäť podľa toho, čo je pre nich na tej-ktorej trase výhodnejšie.
Tretia a štvrtá skupina sú tí, o ktorých musí VHD neustále(!!!) bojovať. Akákoľvek zmena k horšiemu môže prevážiť misky váh na stranu IAD.