Reply on: aquila #63001:
Veď práve o tom to je. Hrnuli sme sa do EÚ a teraz nie sme schopní vyčerpať ani toľko, koľko tam dáme, čím vlastne strkáme svoje peniaze do takých rití, ako je napríklad najvýchodnejší výbežok EÚ...Takže ja osobne podporujem všetko, na čo je šanca peniaze od EÚ vyraziť.
aquila
presne si to popisal, slovensko ma uz teraz problem cerpat EU fondy a to uz vymyslaju kde co, aj ked je fakt, ze kopu projektov je hrozne slabych a jedine co za nieco stoja su dopravne. cize nejde ani tak o megaprojekty, ako o to ze stavebne projekty su spravocane na velmi dobre urovni a navyse su v ramci 30tich prioritnych EU projektov ... cize ich schvalenie je vzdy temer iste ...
problem s EU fondami je ten, ze my musime prachy do EU budgetu odviest, ale nemusime ich dostat spat.
v roku 2004 slovensko dalo do EU rozpoctu viac ako dostalo. za rok 2005 to vyslo len tak tak. vsak aj usek dialnice viedenska - einsteinova - pristavny most bol este financovany z predvstupovych fondov a to este stale nie je dokonceny (v decembri bol len predcasne dany do uzivania). alebo skor 20km usek rychlostnej komunikacie zarnovica - ziar nad hronom je stopnuty a nevie sa ci sa stihnu vycerpat fondy ...
a to budeme mat v obdobi 2007-2013 niekolkonasobne viac penazi z eurofondov.
vsak pre porovnanie, tento rok je rozostavanych asi 100km dialnic, rychlostnych komunikacii a prislusnych privadzacov. odovzdat sa ma nieco okolo 40-50 km. zatial najviac v historii. na to sa ani meciar nechyta, po ktorom zostalo v roku 1998 70 km "dialnic" v polovicnom profile ...
filialka jeden z dvoch projektov, na ktore je EU ochotna dat prachy do bratislavy (este je mozne dostat fondy na zvysenie gabaritu pri starom moste).
a hlavne filialka moze aj realne (za istych okolnosti) zlepsit dopravnu obsluznost bratislavy a okolia. no je fakt, ze by to chcelo aj asi 20 novych primetskych jednotiek a zdvojkolajenie/elektrifikovanie useku BA NM - DS - KN ..