Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ked uz ste tu tolko zacali o skoda 22tr tak "tohle by sem si nechal libit" http://skoda22tr.dopravka.net/aktual.htm
Len tak mimochodom, eliny a trolejbusy zacnem uznavat a obdivovat az v tedy ked sa elektrina bude vyrabat VYHRADNE IBA z vyuzivanim prirodnej energie...

Re #52261 Sommelier: Nevravim to len tebe ale poschodaky su podla mna vyletne a vyhliadkove, ne na mhd a sad... proste na dlllllhe trasy.

Re #52263 Papyr: Podla mna je to uuplne jedno, len ide o to ci zozenies lahsie 1.5mld kazdych 5 rokov, alebo ci 300mil kazdy rok...

Re #52267 Andy: Ja mam taky osobny nazor ze ziaden z trolejbusov neje zly (resp v takom katastrofalnom stave ako Ik 280 & 283)

Re #52268 Papyr: Ten Presov to myslis tych 5novych autobusov? Aj Ba sa pochvali ze dostala 200mil a kupi nove autobusi ale nepochvali sa tym ze vetky ostatne co ma su vrakosy.... reps. inac- nebudes sa chvalit tym zlym.

Re #52291 Vladimír: Karosa je srot, ale az po 13rocnom sluzeni...

Re #52320 drink: Suhlasim, najprv pozicat- kupit- zvysit kvalitu cestovania, a az potom zvysit cestovne, aby to bolo tak ze ludia si povedia "za take mhd by som kludne platil aj viac" ...

Pls, ak by dakto chcel reagovat napiste cislom ze na ktory odstavec to reagujete aby som z toho nebol de_il.
Reply on: Papyr #52297:

Tak moment, ja som si tu "moju" MHD nedokurwil, ano?! Ze to spravil nejaky Moravcik s hornej dolnej? A ze sa v tom za Durkovskeho uspesne pokracuje? To je nieco ine.... To mas ako keby si prehlasil, ked bol u moci Meciar, ze si to slovaci dokurwili sami....
Caute!
mohol by my niekto napisat ako sa dostanem z Incheba na vlcie hrdlo cez vikend a vnoci okol 3:30??? daka
Ja mám miestami pocit, akoby jediný problém bratislavskej MHD spočíval v tom, že Karosám hrdzavie strecha, a preto a len preto sa tu neobnovuje vozový park...

Som tu jediný, komu táto debata pripadá krajne odtrhnutá od reality?
Reply on: Papyr #52337:

Nehovoril som o troj - stvor rocnych Karosach 95X/96X ale o troj - stvor rocnych Karosach v Prahe. A to, ze tieto busy mali na sebe viac hrdze ako jej maju nase Ik400 z 1998 je fakt. Neviem ako je to s touto novou radou 950, este to nema tolko, ale ak mi niekto chce predat voz z 21. storocia, ktory po styroch rokoch hrdzavie na streche a na blatnikoch, tak sorry, ale to jednoducho nemam doveru verit v novy model. Ved nas prvy SOR, na ktory sa tu niekto z Prahy posmesne pytal, ked sa hovorilo o nakupe busov v BA nieco ako "kdyz to ovsem za bus lze povazovat" alebo tak nejak to bolo, je menej hrdzavy ako tie prazske Karosy a v tom case to bola zacinajuca mala vyroba.
A co sa bratislavskych predsudkov voci Karosam tyka, necuduj sa im. Jednoducho okolie ta ovplyvnuje. Ja len stale nechapem, preco to vy nedokazete pochopit, ze je tu voz s ktorym s v Bratislave vacsie problemy, z dovodov ktore kazdy pozna. Avsak tie problemy su vacsie ako s inymi vozmi. A ak by som mal reagovat rovnako, je to ako keby si si kupoval ziarovky vyrobcu xyz (aby ma niekto neatakoval) a vzdy to bol sunt, ktory po pol roku praskne a ty vzdy kupis novy model, ved co ked je to teraz uz na vyssej urovni a vydrzi to.
Tak ako sa v roku 1996 rozhodovalo medzi K741 a Ik435 a rozhodlo sa v prospech Ikarusu (pozri sa na interier a exterier tych Karos, ved im sa nesnivalo ani o protismykovej podlahe, nie to plastovych sedackach) tak dnes sa rozhoduje medzi NP a VP vozy a ja som v istom zmysle v podstate rad, ze uz je rozhodnute, lebo ta VP mrcha by tu jazdila dalsich 15 rokov a zabezpecovat v roku 2020 MHD s VP vozmi. Ved to hadam uznas, ze to jednoducho NIE!
Reply on: Papyr #52257:

Dakujem. Pocuj, cez tyzden pojdem do Prahy. Dame stretko? Vies, aj s laminatkou, m@rtinom a spol?
Reply on: Ámos Keynes #52330:
To si nepochopil. Ak zapalis Hrobonovu, budes platit ty.

Co sa tyka Karosy - uz prosim ta prestan. Stvorrocnou Karosou 95X/96X si sa jednoducho viezt nemohol. Cela ta vasa karosofobia je zalozena asi na tom, akoby som povedal, nikdy si nekupim Fabiu, pretoze segra ma Formana z roku 92, neudrzuje ho a je to strasny srot.
Reply on: tomas1 #52303:
Je to pokutované. Raz, keď ešte nebol podchod popod ŽST Petržalka, sme si s mojou mamou chceli skrátiť cestu na nástupište cez koľajnice. Zastavil nás železničný policajt a chcel nás pokutovať. Nakoniec sme ho ale ukecali.
Reply on: Sommelier #52293:
Aký subjektívny názor? Ty si úplne "objektívne" napísal, že v spomínaných mestách si o (deviatkovom rade) Karos myslia, že sú to šroty. Objektívne si tam myslia presný opak.

Re #52294 Vladimír: "A samozrejme len poctivými rukami čistokrvných Bratislavčanov s pravovernou líniou v rodokmeni až do tretej generácie." 100 bodov. ?

Re #52298 Sommelier: Čo? Aké Fordy v Ostrave? To si nabral z rovnakého zdroja ako to s tou Bratislavou živiacou zvyšok Slovenska, kde si o Karosách myslia, že sú to šroty? ?

Re #52308 tomas1: A to si odkiaľ pobral? Na základe veleúspešnosti privatizácie londýnskeho metra napríklad?

Re #52321 Sommelier: A tak súdiš na základe čoho? Na základe toho, že sa zvolebnieva? Podobné prehlásenia o okamžitom riešení tu už boli veľakrát...

Re #52325 PvvS: Samozrejme, že za peniaze úplne zbytočne vyhodené na plynofikáciu už dávno mohli byť nové vozy. (Nehovoriac o tom, že už tým vrakom idú generálkovať motory!) A sekáčové vozy? To sa nedá, aké by z toho bolo všimné? ?
Reply on: Ámos Keynes #52330:
"Zbytok Slovenska by mohol prestat tak trochu zavidiet a mozno prejavit aj trochu vdaky Bratislave a Bratislavcania by sa mali zamysliet ako sa spravaju a ze ci nie su az prilis arogantny, posmeskarsky k vidieku..."

To sa ale nikdy nestane. Žiaľ... ?
Reply on: Ámos Keynes #52330:
Ale skrutky treba doťahovať napr.aj v ik400, čo sa mimochodom, ako si si iste všimol, v Bratislave nerobí (tým nechcem povedať, že je to tak správne).
Reply on: Sommelier #52258:
Čo sa týka deviatkových Karos, chodievam nimi na linkách SAD a z pohľadu cestujúce sa mi vôbec nezdajú byť zlé. Neviem, ako je to s nimi po technickej stránke, v týchto veciach sa nevyznám.
Reply on: Mike #52329:
NP vozy maju 2. Ten treti je na 372ku predsa. A je dost tazke garantovat NP poradie s dvomi vozmi. Samozrejme, ze sa to da, ale nie ked to funguje tak, ze 1031 ma robit NP a niekto ho posle na vylet z detickami.
Dalo by sa vsak 99,9% garanciu napriklad L22 a L204 jedneho spoja s tym, ze jeden NP bus by bol zalozak pre tuto potrebu.
Myslim si, ze s 20 vozmi by sa dalo spravit 12 - 14 garatovanych poradi, ci sa vsak k tomu bude v DPB niekto mat? A mozno sme len prehnani pesiminsti, alebo ze by nie?
Reply on: Papyr #52278:
Poď somnou prosím zapáliť Hrobonovu a potom aj ine. Ked vravis ze stat a mesto da...

Re #52295 Papyr: V podstate stebou vo vsetkom suhlasim, len by som oponoval s tou B961. Voz je to teda pekny, prijemny, tichy, ale:
1. je urovnou rovnako vysoko(ak nie aj trochu nizsie, co sa dizajnu exterieru tyka) ako Ik400, ktorych je v BA 140 a tak by tu nebol velky skok. Ak vojdes do zmodernizovanie K741 CNG a v mysli si vymenis kozenkove sedacky za plastove, tak je to v podstate s porovnani s K961 to iste. No vlastne, teraz uz davaju aj lepene skla, ktore Ik400 ma od roku 1997.
2. Je tu jedna tradicna skusenost s Karosami, ze jednoducho vyzaduju viac udrzby ako ine autobusy. Alebo inak, prejavuje sa na nich horsie neudrzba ako na inych vozoch Aj v tej Prahe som videl troj - stvor rocne Karosy, ktorym hrdzaveli blatniky, dvere a strecha (na spojoch) a rezonovali rovnako ako tie bratislavske Vrakosy. Jednoducho v Bratislave to prerastlo do extremnych situacii, ale rozdiel v hniti a kvalite spracovania medzi Karosou a inymi vyrobcami jednoducho je a je badatelna aj v inych, udrzbou lepsich prevadzkach. Som si isty, ze len v Karosach dielensky pracovnici dotahovali skutky v interieri vozu. A ze ich dotahovat museli dosvedci Vladimir. Uz tu o tom raz pisal.
3.A ze DPB uz kupil pre porovnanie Karosu a iny bus a ze vzdy to ta Karosa prehrala.

Re #52297 Papry: No, ehm. Mesto Presov dostava peniaze z prijmu dane fyzickych osob. Ten je vyberom najvyssi prave v Bratislave a dalej sa prerozdeluje. Keby to bolo tak ako pises, tak Presov ma prijmy mensie a Bratislava vyrazne vyssie. Hovori sa o priblizne 1mld. naviac. Nechcem tym vsak tymto povedat, ze to prerozdelovanie je zle. To prerozdelovanie musi byt, pretoze len vdaka tomu ma vychod republiky sancu. (Aj ked prave Presovska samosprava ma problem postavit rpiemyselny park) Bratislava nema malo penazi. Bratislava ma vo svojom rozpocte peniaze na to, aby kazdy rok kupila 20 klbakov a 15 kratasov v hodnote cca 305 milionov a dalsich 130mil. do trolejbusov. Rozdiel medzi Presovom a Bratislavou je v tom, ze u vas potrebu obnovy vozidloveho parku pochopili u nas este nie. Aj ked by som rad povedal, ze zasvitlo na veselsie casy, ide vsak len o predvolebny boj a o to, ze ktori poslanecky klub pride s navrhom kupy novych autobusv ako prvy. Vyhralo to SDKU. Bohuzial myslim si, ze vedenie DPB tuto sancu nevyuzije a nepovie. Ale DPB nepotrebuje len 20 vozov. DPB okrem potreby novych vozidiel na L96 a pre DNV potrebujeme aj nahradu pre Ik280 a Ik283 a poslanecke kluby by sa zacali predbiehat - "tak kupme 35 vozov", krici KDH. "Houby 35, 55 ich je treba", ozve sa DS. "Novych vozv treba rovnych 100 a to 75 klbovych a 25 kratkych", ozve sa opat SDKU. Ostatny len sklopia usi a nebudu chiet by proti pred volbami. Na otazku novinarov len predseda poslaneckeho klubu SDKU odvrkne, pociatocnymi 20 kusmi sme len chceli rozprudit diskusiu na tuto temu.
Inak bol som v lete v Presove a s cistym svedomim mozem povedat, ze Presov je vyzarne krajsi a zaujimavejsi ako Kosice. (o zrekonstruovanom centre bez potreby nutenej spravy snad ani nebudem hovorit)

Re #52296 Sommelier: Bol som rovnaky ako ty... Pravda je vsak niekde uprostred. Zbytok Slovenska by mohol prestat tak trochu zavidiet a mozno prejavit aj trochu vdaky Bratislave a Bratislavcania by sa mali zamysliet ako sa spravaju a ze ci nie su az prilis arogantny, posmeskarsky k vidieku... Treba sa pozriet na to, ze ten Bardejovcan ma byt pravo nastvaty ked jeho priemerna mzda je 10.000 a ta Bratislavska je 25.000. Ale mal by si uvedomit, ze to nie je chyba Bratislavcana. A ze vo vlade je to, jeden vedla druheho, vychodniar a vychodniar.

Re #52299 PvvS: Presne tak. Zavedenim elektricky do Petrazalky usetris okamzite cca 30 vozov.

Re #52320 drink: A co takto zobrat uver aby som mohol uspokojit dopyt? Zo zvysenych trzieb a teda zisku financovat uver a pritom nestratit ani jedneho zakaznika skrz zvysenie cien.

Re #52325 PvvS: Omyl. Investovat je treba rocne do cca 33 autobusov. Len autobusov!!!. Ak buduci rok pride slubenych 20 NP a k tomu 7 SORov a 2 mini, tak to bude este stale 4 busy pod ideal.
Reply on: Sommelier #52328:
Keď nevedia garantovať 1 NP bus, hoci majú 2 (3), budú vedieť garantovať nejaký, keď ich bude 20? ❓ To bude aj na budúci rok to isté DPB ❗
Re Mike: ja sa bavím o 20 nových busoch čo prídu budúci rok. A potom sa to už bude dať,že ? Len neviem akú dostanú číselnú radu... Asi x8xx.
Reply on: Sommelier #52321:
Garantované nízkopodlažáky:
1. To sa nedá
2. Nikdy sa to tak nerobilo
3. Bolo vy to zložité
4. Cestujúci by to nepochopili
5. Cestujúci by to zneužili
6. Na to nie je predpis
7. Napriek tomuto je to už zavedené na linke 22/49
8. Ale ani tam to nefunguje, môžeš si prečítať dispečerské fórum a tam nejaké random výpravy linky 22.
Na spomínané garantované poradie je pridelený voz 1031. Zhodou okolností cez letné prázdniny robil tento vodič aj s týmto vozom nejaké zájazdy pre detičky. Namiesto neho tam nebol 1032, lebo ten má pridelený niekto iný a bol normálne v zadelení (linky 20, 37, 91, ...). Alebo inokedy mal vodič z 1031 dovolenku. Namiesto 1031 tam nebol 1032, lebo ten bol v zadelení. A na 1031 síce vypisovali iných vodičov, ale nie na 22/49, ale na všetky iné linky (vtedy hlavne na 91/191).
Takže tých prac. dní, keď na odchod s nakresleným vozíčkarom prišiel v lepšom prípade ikarus 415, v horšom Vrakosa B732 vôbec nebolo tak málo.
Reply on: Sommelier #52321:
Už to existuje na 22 a 49.
Reply on: Andy #52319:
Mozna by to chtelo spis investovat kazdy rok do 5-7 vozidel , nez naraz do 20 .Navic na NP vozidla se daji cerpat dotace z vice zdroju a s vyslednyma dotacema je obcas NP vozidlo levnejsi jak VP. Predstava ze se naraz koupi 100 NP abusu , aby se mohly stary vraky vyradit je dneska trochu na hlavu ne ?
Kdyz je poptavka po kapacite , holt se musi nakoupit novy vozy. Ale tady vadej korozy 951 a 961 ale konstrukce stejne stary , ne li horsi 15TrM sou obhajovany. Chce to vymenu parku , ale tak aby se neco zlepsilo i pro cestujici. Je sice pekny ze ten vuz ma klimu pro ridice , tonovany okna, super sedacky , ale co je to platny kdyz se do nej leze furt po 2 schodech . Kdyz Dp ignoroval novy vozy , i korozy 931/941 a misto nich plynofikoval pojizdnou reklamu na rez, asi je nekde chyba. By me zajimalo , kolik stala reko a kolik GO vozu . Jestli by za tu cenu nebyl novy vuz. Nektery DP uz vyrazuji i B931, mozna by stalo za to si vzit priklad z vychodu a nakoupit je na vymenu parku. Bylo by to levnejsi jak Go starych vozu.
Reply on: Emo #52322:
Máš možno pravdu, ale ak by sa zvýšila kvalita, možno aj vyššie. Ale aká je alternatíva okrem "štát daj".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement