Neviem, či si to namýšľam, ale infomácia, "že za posledné mesiace sa asi o pätinu zvýšil predaj cestovných lístkov" mi pripadala ako konštatovanie nešťastia - čo teraz budeme my chudáci robiť, zákazníci chcú viac služieb, ako vieme poskytnúť?
Asi ma ukameňujete ☠ , ale ak nemám peniaze a je záujem o moje služby, tak mierne zvýšim ceny, aby som mohol investovať (alebo si najprv požičiam, a zvýšim ceny, až keď sa investícia prejaví na zvýšení kvality).
Ja viem, že (skoro) všade dotuje dopravu štát/mesto, ale keď nedotuje, tak radšej vyššie ceny pri zvýšení kvality, ako súčasná bratislavská realita.
Lenže ak by za tých xxx miliónov namiesto 15TrM kupovali 22Tr, tak sa doteraz na na linke 201 vozím v sólo vozoch, resp. by som sa do vozidiel na tej linke ani nezmestil..
a ako to vyzera ? K comu sa priklonia ?
Lebo ja som za ten najsmiesnejsi a najlacnejsi variant pozemny, ktory bude pre Petrzalku najviac vyhovujuci vzhladom na existujucu tazkotonaznu zeleznicnu trat najlepsi. A usetrene sa moze hodit inam...
Hmm tak kdyz to hnije stejne , pro ckupovat NP vozy , prece taky reznou, tak radsi vic VP . A aby se nemuselo nakupovat moc novych dilu a dilenaci se nedejboze museli naucit i nejaky novy naradi jak nuzky na plech, nytovaci kleste a kladivo ze ?
Tak tady je sance (tradice SANOSU, TAMBUSU zije) : http://www.ikarbus.co.yu/engleski/BUSES/index.htm
Dyk je to ikarus a zrejme to bude i levny. A aspon se nic muset menit nebude. Tradice je tradice.
Ja som si to bol preštudovať osobne na magistráte.
Estakádový variant sa mi nepozáva, pretože by to opticky rozdelilo Petržalku a vznikly by nové miesta pre asociálov.
V povrchovom variante mi električková trať nepripadá byť o nič väčšia bariéra ako na incýh radiálach, aj keď križovatky majú byť mimoúrovňové s výnimkou Farského-Boskákova.
o tom sme tu nejak cely den tocili, ci je lepsie kupit nieco moderne a nizkopodlazne a "drahe" alebo lacny schodikovy polosrot, ktory zhnije za dve jesene...
No v špičke sú skutočne tie jazdné doby moc odlišné .Napr. ráno chodí 37 z Patrónky vždy 7:22-7:24 a pritom podľa CSP má odchod 7:15, 7:27.
Re #52273 PvvS: Lenže ak máš 100 mil. tak kúpiš za to väčšie množstvo 15 Tr ako 22 Tr.
neutoc, je to zbytocne, nema to zmysel, je to ubohe.
Presne tak, pravicova trhova ekonomika zalozena na tom o com pises. Nic viac, nic menej.
Pretoze keby som ti chcel odpovedat tvojim tonom, napisal by som sucho, prosim Vas osamostatnite sa ! Ale vzhladom na to, ze to nie je ako dufam tvoj samovrazedny nazor, prazdne otazky typu co chcem tu nemaju opodstatnenie, ok ?
Veď len povedz, čo od mimobratislavčanov očakávaš aby urobili? Chceš pre MHD BA dotáciu zo štátneho rozpočtu?
Inak, mne sa ten systém, že mesto si objednáva MHD od vlastnej spoločnosti zdá socialistický, zvrhlý a nelogický. Keby robili MHD pre mesto súkromné spoločnosti, problém z nedostatkom kapitálu na obnovu vozového parku by neexistoval. ?
"bla... takze zalezitosti BA sa tykaju zvysku rovnako ako zalezitosti inych miest.... bla, bla"
- Nás do toho neťahaj, vy ste si po* cestovanie tým ako ste volili, neviem čo majú s komunisticko-kresťanskodemokratickou katastrofou v MHD BA ostatní obyvatelia Slovenska. ❤
Teoriu, ze Bratislava je nas kolektivny klenot a patri nam vsetkym, takisto odmietam. Ja k nej nemam vztah ako k "mojej".
Ked vam MHD kazi niekto z Bertotoviec alebo z Oravskej Polhory, podstatne je, ze tak necini ako Bertotovcan, ale ako Bratislavcan (este k tomu je to obvykle clen magistratu voleny Bratislavcanmi). Chapes to? Kde sa kto narodil, nie je take podstatne, ako kde zije a hlavne, CO TAM ROBI. Ved koniec koncov primator PO je z Velkeho Sarisa a riaditel DPMP je z Fintic.
No ovsemze nema, v soucasne mizerii muze byt rada, kdyz zachova nynejsi tridu. Ale to nikomu nebrani permanentne snit o krasnych novych vozech a permanentne nedelat nic.
Re #52298 Sommelier: Dobre, tvarme sa, ze BA ma na nakup vyhradne nizkopodlaznych vozov a s touto premisou podme nakupovat.
Vyhlasime tender na nakup X NP vozov. Mozeme si nadiktovat, co nas zaujima a urobime bodove vahovanie. Tak napriklad:
- bolo by dobre, keby bolo 100 % nizkopodlazne. Dame to tam. Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body.
- potrebujeme nejaku velkost (12, 15, 18, 24m), tak ju tam specifikujeme (napr. ako dlzku v metroch alebo obsaditelnost v osobach pri hustote 5 os/m2). Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body.
- chceme, aby v NP casti bolo co najviac sedadiel, tak to tam napiseme. Za kazde sedadlo v NP casti bod.
- bolo by dobre, keby sme dostali nieco osvedcene. Tak do tendru napiseme, ze dane vozidlo musi jazdit uz niekde inde a to v nejakom pocte. Za kazdych 20 vozidiel uz jazdiacich jeden bod.
- chceme samozrejme co najnizsiu cenu, tak to tam napiseme. Za kazdych 100 tisic, o ktory bude drahsi nez najlacnejsi, 5 bodov dolu.
- chceme blizko servis. Za kazdych 5 km vzdialenosti servisu od miesta uskladnenia vitaznych autobusov bod dolu.
- chceme zivotnost aspon 15 rokov. Podmienka je nutna, za kazdy rok navyse 10 bodov.
- chceme dodavat nahradne diely po dobu 20 rokov od nakupu. Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body, za nesplnenie 10 bodov dolu za kazdy rok.
- chceme vcasne dodavky. Za kazdy mesiac oneskorenia dodavky proti povodne planovanemu terminu jednorazova hotovostna pokuta.
Jednoducho, do tendra a potom do zmluvy mozes nadefinovat presne, co chces. Ak zostrojis bodove hodnotenie dobre, tak ti potom naozaj staci scitat body uchadzacov a moze ti byt jedno, kto to vyhra. Osobne preferencie typu "ja chcem MAN" alebo "ja chcem Volvo 7000", alebo "ja chcem Citybus" by spravne v tendri nemali co hladat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
drink
Asi ma ukameňujete ☠ , ale ak nemám peniaze a je záujem o moje služby, tak mierne zvýšim ceny, aby som mohol investovať (alebo si najprv požičiam, a zvýšim ceny, až keď sa investícia prejaví na zvýšení kvality).
Ja viem, že (skoro) všade dotuje dopravu štát/mesto, ale keď nedotuje, tak radšej vyššie ceny pri zvýšení kvality, ako súčasná bratislavská realita.