Reply on: Papyr #52257:
Nedavno sme tu mali diskusiu o cene nizkopodlaznych Renaultov a prisli sme k poklesu ceny niekde medzi 2-4 milionmi/kus behom piatich rokov. Ale je to neoverene.
Pokial sa upises jednemu dodavatelovi, ze od neho nieco nasledujucich X rokov nieco zoberies (za zvyhodnenych podmienok) vznika prostredie, kedy nemoze vstupit na trh iny vyrobca. Nieze by nemohol, ale naco, ked je trh zabraty.
Predlzovanie zmluvy koli nahradnym dielom a podobnym korupcnym bryndzovym haluskam su dostacujuce.
Pride aj tak nove vedenie, ktore si svojho sukromneho sponzora najde a je jedno ci to bude ten novy alebo stary.
Zucastnil som sa pred siedmimi rokmi na vyberovoinformacnom konani so systemami BUSE a o opaku ma nikto nepresvedci.
Ak kazdy rok (2,3,5) vyhlasis tender, vzdy sa ti prihlasia vyrobcovia a nebude ich malo a kazdy sa bude snazit cenou, lobisticky a podobne presadit svoju ponuku. Je to lepsie ako nieco urobit dlhodobo. Vo svajciarsku je riziko korupcie pri verejnom obstaravani NIZSIE ako u nas a preto by som model dlhodobej zmluvy nachal spat, dokial si nebudeme isty, ze management je spokojny so svojim ohodnotenim a nema potrebu si privyrabat nitmi zacnuc cez klinove remene a sedadla az po stavbu vozovne.
Sommelier
ked je to teda z tvojho pohladu takto, OK.
Poschodove autobusy, ktore prichadzaju v BA do uvahy su velmi starej koncepcie - Karosa & Ikarus. Je jedno ci koncepcia nizkopodlaznych pochadza o par rokov neskor alebo nie. Jedna sa o to, ze staty (spolocenstva statov), ktore si zakladaju na znalostnej ekonomike (teda aj SR) by mali nielen podporovat vyskum a vyvoj priamo - jeho financovanim, ale aj kupovanim a vyuzivanim NOVYCH poznatkov. Kupit deviatkovu radu karos, co je sedmickova s novym xichtom a zadkom (motorom - ten LIAZ je asi dobry, ale asi vela zere) odporuje zakladnej strategii znalostnej akonomike a podoba sa na zmyslanie Indie, kde teraz z liniek vyrazaju do ulic fungl nove felicie.
Kupit nove karosy je to same ako rekonstruovat tie stare. Je to ten isty srot, co myslim tvrdia aj v BB, ZA a ostatnych mestach. Karosa bola dialkovy voz a nie mestske vozidlo, ktore znesie zataz brzda/plyn.
Investicia do novych modernych nizkopodlaznych vozidiel sa vrati v podobe
najma setrenia prepravneho casu
zvysenia kreditu v ociach turistov, ktori maju s kolieckovymi kuframi trochu problem
vacsej integracie ludi so zdravotnym postihnutim do spolocnosti
podporou najnovsich technologii
priamou investiciou do vyrobnej sfery ekonomiky
...
By the way, co ak Mercedes, Neoplan, Renault alebo ktokolvek otvori alebo rozsiri servisne centrum po nakupe o 60 pracovnych miest ? Aj taketo veci sa daju dohodnut, nie ?