Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: inTony #52183:
No v zápche áno, ale ak nie je zápcha, tak až na niektoré výnimočné úseky je to buď rovnako rýchle, alebo autobus rýchlejší (nemá výhybky, rýchlejšie prebieha nástup/výstup a podobne..) V BA preferujem autobus pred električkou...
Reply on: Andy #52182:
Ináč.. pred nedávnom mi v maile Karol Kajdi napísal, citujem: "v Európe neexistuje také dačo, aby chodec pri prechádzaní cez cestu a trať si zatlačil tlačidlo a donútil 40 tonový kolos, aby zastavil pred priechodom pre chodcov"
No ja takmer denne výdavam chodcov zatlačiť tlačidlo na Riazanskej alebo Segnerovej a ten 40 tonový kolos musí zastaviť pretože chodci mu dajú červenú! Úplne dožrať ma vie keď vodič električky dá prednosť !chodcom! na obyčajnom prechode, konkrétne napr. na Námestí SNP!
Reply on: Andy #52182:
No neviem... vždy nie.. V takej zápache sú autobusy oveľa pomalšie.. Čo sa týka rýchlosti.. napr. pri PKO električka predbiehala autobus, to nebola zápcha.. Hlavne má odosť väčšiu kapacitu.. Onoto by stačilo na radiálach zvýšiť povolenú rýchlosť pre električky na 70 km/h a zrušiť menej využívané zastávky, prípadne zlúčiť.
Reply on: Sommelier #52180:
No buď postavia poriadnu, alebo môžu rovno nechať autobusy. Však terajšie električkové trate v BA sú oproti autobusu pomalšie...
Reply on: Sommelier #52180:
no to by bolo ale hodne na pitchu, pretoze ked sa to nespravi odnova slusne, potom uz na to velka vola ani moznosti prerobit to nebudu... a si zober ze co sposobuje najvacsie meskania a vypadky dopravy na takej radiale v karlovej vsi ? ja mam taky blby dojem ze su to prave urovnove krizovania s cestnou dopravou (a tie "preferovane" sposobuju zdrzania pomaly pri kazdom prejazde)...
takymto sposobom situaciu v MHD velmi nezlepsis a ludia ti budu nadalej viacej a viacej cestovat autami...
Ja by som to videl v jednoduchej elektrickovej trati do Petrzalky, ziadne mostovky a oblukovky. 100 % preferencia na krizovatkach a hotovo.
(A myslim, ze to tak aj dopadne, lebo sa zisti, ze potrebujeme na busy nielen 200, ale dalsich 600 a to je osemsto a co potom v roku 2008...)
Nasledne by som sa zamyslel nad kolajami do DNV, Lamaca a vozovnou v tejto casti,
kolajami do Slovnaftu, Vrakune a Biskupic a vozovnou v tejto casti.
Smarit taky velky balik do jednej strategickej stavby (pripominam, ze ucinky, resp. plne vyuzitie tejto investicie pride v roku 2030 (ako dufame)), je LUXUS vhodny pre banu na diamanty, co Petrzalka nie je.
Inak kto chce vidieť srandu, nech ide v Dúbravke do takej krčmy, tuším sa to volá u zajíčka, je to kúsok od zastávky Žatevná, normálne tam majú ten BUSE panel čas/pásmo, je tam pásmo 0 a presný čas.. A keď tam po chvíle začnete spozorovávať vodičov MHD, tak si buďte istí, že to nie je tým, čo máte v pohári (aspoň dúfam :-D)... Proste haluz..
Predvčerom som išiel 6263 na linke 203. Tie sedadlá sú celkom dobré, nemal som o moc horší pocit ako na celočalúnených a oproti klasickým je to podľa mňa lepšie. A večer ten interiér vyzerá svetlejšie. Ešte som si na tom trolejbuse všimol, že signál dverí je tuším taký ako na TAMoch... A ozaj, dopyt otvára okamžite, nie je žiadne oneskorenie.
Reply on: AAA #52173:
Ty si optimista... Keby u nás bolo metro, tak by tie vagóny hnili presne tak, ako zvyšok vozidlového parku 🙂
Reply on: Matthias #52155:
14Trka má pri jazde motor zapojený do série. Shuntovanie nerobí pulzný menič, ale robí sa napevno. Mám taký pocit, že sú tam dva shuntovacie stupne, takže až taká diskotéka to zase nie je.

Zaujímavé je u 14Tr dynamické brzdenie. Kotva sa zapojí na brzdový odporník a stator je budený cez menič z troleja, resp. u starších vozov z alternátora (tie majú dosť slabú EDB 😉 )
Reply on: tomas1 #52168:
kokooos taka drobnost, nechapem ako si to dokazal niekto vsimnut...

Re #52172 Emo: vyzeraju SUPER mna by zaujimala cena a kapacitta toho kratkeho a klbaka....
http://dpp.cz/obrazky/90014/kontakt1005.pdf
V 2. polke str. 10 a na str. 11 je článok o súťaži vodičov električiek, kt. bola v septembri v BA.
Inak, keď sa tak zamýšľam nad našimi autobusmi, máme šťastie, že na rozdiel od metra po odjazdení určitého počtu km, nemusia ísť na modernizáciu, resp. GO.
Reply on: Papyr #52154:
Nevyzerajú zle... ?
Reply on: orax #52153:
A po volbach, aby sme oddialili kolaps autobusovej dopravy, tak vsetky dalsie prachy z rychlodrahy radsej presunieme na nakup novych autobusov ? Rychlodraha adios ?
AAA: Vidis, monorail nam tu chyba! To by bol ten spravny nosny system! To by sa dalo tunelovat; no a co, ze to tunelom nejazdi? Hlavne, ze peniazky potecu, hadam nebude az taky problem, ze inym smerom ako by mali... Ak sa mylim, opravte ma prosim niekto.
Reply on: tomas1 #52168:
Nejak to hapruje, no ale proste na stránke DPMK je tá konkrétna fotka 191 v Rusovciach z iMHD.sk!!! ?
Reply on: Red-Hawko #52167:
No mal si nato dojsť sám, ale dobre, takžee: Na sajte http://www.dpmk.sk/ je hore v pozadí za nápisom "Dopravný podnik mesta Košice akciová spoločnosť" tá fotka http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=karosa_citybus
_18&no=8&id=27302aeef3f8f11f21
surovo ukradnutá (?) a upravená. ? ?

Ja sa pýtam či mali na to dovolenie od iMHD sk?
Reply on: Dopravák #52147:
Poviete my uz niekto ze o co tu ide?
Reply on: Dopravák #52147:
Našiel som, majú na to dovolenie??? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.