Ja mám miestami pocit, akoby jediný problém bratislavskej MHD spočíval v tom, že Karosám hrdzavie strecha, a preto a len preto sa tu neobnovuje vozový park...
Som tu jediný, komu táto debata pripadá krajne odtrhnutá od reality?
Som tu jediný, komu táto debata pripadá krajne odtrhnutá od reality?
Ámos Keynes
Nehovoril som o troj - stvor rocnych Karosach 95X/96X ale o troj - stvor rocnych Karosach v Prahe. A to, ze tieto busy mali na sebe viac hrdze ako jej maju nase Ik400 z 1998 je fakt. Neviem ako je to s touto novou radou 950, este to nema tolko, ale ak mi niekto chce predat voz z 21. storocia, ktory po styroch rokoch hrdzavie na streche a na blatnikoch, tak sorry, ale to jednoducho nemam doveru verit v novy model. Ved nas prvy SOR, na ktory sa tu niekto z Prahy posmesne pytal, ked sa hovorilo o nakupe busov v BA nieco ako "kdyz to ovsem za bus lze povazovat" alebo tak nejak to bolo, je menej hrdzavy ako tie prazske Karosy a v tom case to bola zacinajuca mala vyroba.
A co sa bratislavskych predsudkov voci Karosam tyka, necuduj sa im. Jednoducho okolie ta ovplyvnuje. Ja len stale nechapem, preco to vy nedokazete pochopit, ze je tu voz s ktorym s v Bratislave vacsie problemy, z dovodov ktore kazdy pozna. Avsak tie problemy su vacsie ako s inymi vozmi. A ak by som mal reagovat rovnako, je to ako keby si si kupoval ziarovky vyrobcu xyz (aby ma niekto neatakoval) a vzdy to bol sunt, ktory po pol roku praskne a ty vzdy kupis novy model, ved co ked je to teraz uz na vyssej urovni a vydrzi to.
Tak ako sa v roku 1996 rozhodovalo medzi K741 a Ik435 a rozhodlo sa v prospech Ikarusu (pozri sa na interier a exterier tych Karos, ved im sa nesnivalo ani o protismykovej podlahe, nie to plastovych sedackach) tak dnes sa rozhoduje medzi NP a VP vozy a ja som v istom zmysle v podstate rad, ze uz je rozhodnute, lebo ta VP mrcha by tu jazdila dalsich 15 rokov a zabezpecovat v roku 2020 MHD s VP vozmi. Ved to hadam uznas, ze to jednoducho NIE!