Antolska je najviac vyuzivan??? Aj Muchovo namestie ju predci!
Dam Ti 20 Sk za fotku poloplneho (vsetky miesta na sedenie + zopar stojacich) autobusu na zastavke Antolska!
Re #51039 galiyosha: linka 98 je velmi plna (a vzdy ako 198 bola) aj v useku EU - Pristavny most.
Vinou magistrátu je veľké % vozidlového parku po životnosti. Autobus v rámci životnosti, aj keby sa neudržiaval vôbec, sa nerozpadáva tak, ako bratislavské vozy. Ty by si si kúpil v obchode jogurt po záruke? Nie! Vlčáky sa v autobusoch ktoré už mali byť vo večných lovištiach voziť musia!
Nie je problém si to vyrátať. Zober si počet poradí na linkách ktoré porovnávaš. Z mapy si odmeraj približnú vzdialenosť (nemusí to byť s presnosťou na meter, stačí orientačne). Výpočet môžeš verejne predniesť...
Ohľadom vozokilometrov vs. inýchkilometrov asi toľko: Proti vetru sa chcať nedá! Magistrát objedná a zaplatí vozokilometre. Tvoje argumenty sú logické a ja ich beriem, pretože som nejeden krát uvažoval obdobne, avšak žiaľbohu, je to tak ako to je.
Samozrejme, pretože stále jazdia rovnaké šerble, zhité, životu nebezpečné, poznačené socializmom a DPB údržbou. Za to nemôže linkové vedenie, ale magistrát, ktorý na MHD serie!
Vinou magistrátu sa DPB zle stará o autobusy? Tomu celkom nerozumiem...
Asi by DPB potreboval poriadnu vozovňu, pretože, opravte ma, ak sa mýlim, autobusy stoja v niektorých celý čas vonku...
Vravím Ti to už asi pätstý krát a ty to dookola ignoruješ. Tak ešte raz: neostane, nevyjde. d3k0 to tu už písal -- na Antolskú je to z Lúčanky ešte ďalej než na Dolnozemskú. A je zrejmé, že na Dolnozemskú je to ďalej než na Vyšehradšku. Už len presmerovanie a-93 cez Lúčanku bez zmeny konečnej je kilometer na kolo navyše. V rannej špičke sa na a-93 točí 17(!) autobusov, poobede je to ešte viac. Keby každý spravil len dve kolá, keby mesiac mal len 20 pracovných dní, tak len TOTO Ti navýši počet kilometrov o vyše 8 tisíc ročne. Len blbé presmerovanie cez Lúčanku, a to počítam len rannú špičku. Ešte stále máš pocit, že ten JEDEN autobus, čo chcú pridať na a-98, by toto vyriešil?
Co tak mi odpovedat na otazku ci pouzivas linky v Petrzalke a ak ano ktore?
A tato diskusia by bola bezpredmetna, keby mesto namiesto do piateho mosta, ktory je aj tak malo vyuzivany postavilo elinu do Petrzalky.
A z vody nevarim. Nepocul som od teba zatial ZIADNY rozumny nazor. Ono kritizuje sa lahko, ale povedz mi RE na #51063
Na zaciatok. Co tak L99 podla prispevku #51021.
Na predlzenie L93 na Antolsku staci vlozit ten jeden bus, co chcu dat na L98 - som presvedceny, ze pocet vozokm ostane zachovany.
Na L59 dat autobusy z L94 (polovica konecnu na ZST Vinohrady, zast.Nam.1.Maja a Vazovova) - tu beriem ze to bude sediet iba casovo a ze sa trochu zvacsia vozokm. Ale aj to by som poriesil. Vsak co idu zahustovat L68 - nebude to nahodou tiez narast vozokm.
A este k tym vozokm. Porovnam to s osobnym autom. Ak ides v prvom pripade hodinu relativne plynule a v druhom pripade stale zastavujes a rozbiehas sa. Kde spotrebujes viac paliva a kde sa ti auto viac opotrebuje? Takze osobne si myslim, ze z tohto hladiska su smerodatnejsie vozomin a pocet autobusov.
Načapal som Ťa na hruškách a teraz sa už len snažíš niečo uvariť z vody. Navrhovené riešenie takýmto pokusom o uvarenie nejakého linkovania je a bez výpočtu vozokilometrov sa o tom nemá zmysel vôbec baviť.
Sorry, ale ja prestupujem tiez a ked idem od frajerky z Dlhych Dielov, tak 2x a nestazujem sa, berem to ako beznu sucast nosneho systemu. Podla mna je logicke, tak cestujes takto:
Lokalna linka - Nosna linka do centra - nosna linka z centra - lokalna linka. Normalne 3x prestupis. Vsade vo svete je toto bezne. A vobec nikoho to neprekvapuje.
Na tie kuvicie hlasy co chcu mat vsetko od brany mozes zvysoka kaslat. To je nonsens. Uprimne chapem ze to mozno neni az take uzasne ako to odomna vyzera s 93+94, tak skus navrhnut nieco co dodrzi princip z #51056.
Ano vozokm. Ale aky je rozdiel ci te jeden bus posilni L98, alebo ho daju na L93? L93 je ozaj lepsia.
A myslim si ze z 99 na tie dve linky to vyjde: na safko rovnaky int.ako L99, a L90 - moze mat vacsi interval. Ale ak kuknes do mapy tak to podla mna vyjde (L90 moze zacinat na Holicskej).
L93 a L94 nie su v pohode. A suhlasim s prispevkom galiyosha 51051.
Preco by nemohla prejst 93 "iba tak okolo" zastavky? Nerozumiem. Preco by mali stat na zastavkach blizsie k mostu vsetky autobusy? O tomto prave hovorim. Ci mne tu odporucate dva krat prestupovat pokial nieke idem a dva krat nazad a niekto chce mat pred domom vsetky spoje.
Ja sa Ti len snazim vysvetlit vseobecny problem. Ak niekde spoje chces pridat, tak niekde ich treba zobrat. Ak chces linku predlzit, musis inu skratit, pripadne zozen peniaze na jej predlzenie.
Problém nie je len čas, ale vozokilometre. Keď vynecháš zopár zástavok, možno ušetríš pár minút, ale vozokilometre nie. A už tu d3k0 viackrát písal, že len potiahnutie a-93 cez Lúčanku na Vyšehradskú je v konečnom dôsledku kilometer(!) naviac na každé kolo. Vynásob si to počtom kôl za deň. Možno by sa to ešte dalo prežiť, keby to šlo len v rannej špičke a jednosmerne.
Čo sa týka návrhu v #51021, opäť k tomu môžem povedať len toľkoto: Zrátaj si to na kolo a následne a vozy a vozokilometre. Som presvedčený, že Ti to NEVYJDE. Bohužiaľ.
Stary moj, si uvedom ze najvasci problem v MHD je katastrofalny vozovy park a desne dlhe linky. Kazdy kilometer navyse robi slusne naklady. Sak si skus poratat sam co to stoji nafty. Ked to nezvladnes, tak Ti rad pomozem
93 je podla mna v pohode, 94 ju slusne alternuje. Do 93 nastupuju prevazne ludia z Luk, ta je uz na Smolenickej slusne narvana, ostatni ale v pohode nastupia do 94 a je to.
Nemozem mat vsade expresy co nikde nestoja, skus ludom okolo ZST Petrzalka vysvetlit ze 93 co ma 4 min interval bude okolo nich len prelietat ?
Ja som z Petržalky a bývam v jednej z dotknutých oblastí (nástupná zástavka Znievska).
Re #51044 Spectre: "Priznaj si to: zrušili Ti priamu linku a cítiš sa viditeľne dotknutý"
To je ale celkom pochopiteľné. Nechcem brojiť proti súčasnému systému, len faktický dôsledok pre tých, čo z juhu Lúk dennodenne cestovali napríklad na Zochovu. (To bola asi najčastejšia destinácia a a-95 v mnohých prípadoch jednoducho nie je alternatívou.)
Od Jasovskej až po Znievsku šiel priamy spoj každých 6 minút, tí z Budatínskej si ešte mohli podísť na a-94. Alternatívne sa napríklad z Lúčanky dalo ísť aj a-90 a a-95 prestúpiť povedzme na Smolenickej.
Teraz chodí od Jasovskej len a-98, ktorá na tomto úseku pomerne nelogicky supluje miestnu obslužnosť a chodí po Smolenickú preplnená. Z Lúčanky sa dá odviezť buď na Vyšehradskú alebo ísť a-99 "v smere do mesta". a-99 má však ten problém, že zatiaľ čo zo Smolenickej chodia ako a-93, tak a-94, z a-99 môžeš ísť buď na jeden autobus (ZŠ Budatínska, Lúky II), alebo na druhý (pričom ale prestup na Holíčskej má od prestupu na hrane veľmi ďaleko). Samozrejme, zákon schválnosti vraví, že vždy sa rozhodneš menej výhodne a druhý autobus pôjde skôr. (Na druhú stranu, pokiaľ by spoje nevynechávali, pri 4minútovom intervale to až taký problém nie je.) Nech sa potom nikto nečuduje, že pre nadväznú dopravu sa používa viac a-98 a tých pár spojov a-59.
Spectre
marko,
Funguje to tak síce všade vo svete, akurát mám taký pocit, že do Petržalky to asi nie je dosť dobré ... tlachy ako z magoriátu ... bez urážky