Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #45772:
Martin zabudo si uviest, to ze prestup stazuje aj stupidita cestujucich , ktory sa vzdy pchaju len do jednych dveri a zbytok nechavaju volne.

Jozinko dezinko: v plnej spicke rano dokaze elektricka co ma vacsiu kapacitu ako autobus vyprazdnit a nalozit ludi za cca 30sekund. Tak laskavo nefilozofuj nad 1,5 min.
Add: Safko: Si myslis, ze 95ka, ktora pride na Safko bude musiet hned odist? Zapomen, uz len zakon o prevadzke ti to nedovoli, lebo na konecnej je povinych 5 minut na obrat, co mi logicky dava, ze tam budu este minimalne 2-3 autobusi pred nim
Reply on: petert #45794:
Však nech povie niekto nezávislý, či píšeš zrozumiteľne a či chápe, o čo ti vlastne ide.
Reply on: S499.1023 #45790:
A čo tak urobiť nosny system na bioplyn, 🙂 tam už nebude problém prejsť cez železnicu vajnory. nemusíš hneď všade meniť trafá a len pridáš jednu koľaj naviac ... a môžeš obsluhovať i regiony, Všetko si to nejak tu iba komplikujú a peniaze len zasa nikde. Ako to bude na Trnavskej Račku a na ostatných križovatkách keď sa nám o pár rokov rozrastie Blava o niekolko Km a obyvateľov máme zasa naviac?. Le mi nepovedz, že zasa blabocam vševedko. Tá koľajova dopravá značné výhody má a nech už si kde kto tu tvrdí čo chce,vratane DPB...Ja preferujem, že je potrebné dať čo najskôr do prevádzky blavacky koľajovy nosný systém ...Aj prikl s napojením od dvojkolajnej trate na obojosmernu jednokolajku od centralneho trhoviska Zimny stadion ST ar., Bajkalska , trnavka napojenie zlate piesky Vajnory zel.st a späť atď.Nemusi to chodiť tak často ale može obslužiť aj okruh Trnavka Letisko zlate piesky letisko ružinov a pod. Ta jednokolajka pre rozbehnutie regio nosného systému
toľko prachov asa nezožerie. Takže pre aj proti ?
Reply on: S499.1023 #45787:
mal som dosť, keď som čítal, ako ryčal bežný substrát v diskusii na sme.sk.. No hrozné, šeci múdri a zároveň šeci vypchatí.. ?
Reply on: AAA #45791:
nebolo ?
Čo sa týka Zlatých Pieskov, nebolo by najlepšie dať 4 celodenne (5:00-23:00) a 2 zrušiť a zvyšok siete nechať tak.
A už je to tu, aj vo Švédsku si berú príklad z DPB, dokonce miesto prechodného štádia s CNG idú priamo na boplyn:

Vlak na bioplyn začne jazdiť v septembri
BRATISLAVA 22. júna (SITA) - Vo Švédsku začal v týchto dňoch fungovať vlak, ktorý bude konečne ohľaduplný k životnému prostrediu. Poháňať ho totiž bude bioplyn. Nový vlak bude od septembra tohto roka jazdiť na trase medzi mestom Linkoeping a Väestervik. Pokryje tak osemdesiat kilometrov východného pobrežia. Vlak disponuje dvoma motormi na bioplyn a zmestí sa doň 54 cestujúcich. Palivo sa musí dopĺňať každých šesťsto kilometrov. Vlak dokáže vyvinúť rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Výrobcom novinky je spoločnosť Svensk Biogas, ktorá za jej výrobu zaplatila desať miliónov švédskych korún, čo je viac ako tridsať miliónov Sk. V súčasnosti po švédskych cestách jazdí viacero mestských autobusov na bioplyn a tisíce osobných automobilov využívajúcich zmes benzínu a bioplynu.
Reply on: jozin #45764:

Ad 1.: Veď práve jazdou cez Ovsište by obišla 98 zápchu a ušetrila by Tebou spomínaných 10 minút. Ako vadia odbočenia doľava, keď sú obe na svetelne riadených križovatkách?

Ad 2.: Niekto pri súčasnom systéme prestupovať nemusí, ale je veľké množstvo tých, ktorí musia prestupovať aj dnes (a nielen raz). A v takom prípade je lepšie prestupovať na častejšie chodiace linky. Práve kvôli dôvodom ako je zima, dážď.
Čo sa týka dostatočnosti kapacity zastávok, treba si uvedomiť, že v prípade prestupného uzlu nebudú ľudia čakať na svoj autobus tak dlho ako dnes.
Ak vynechá spoj: V súčasnosti, ak mi vynechá autobus so špičkovým intervalom napr. 10 minút, tak môžem čakať teoreticky až dvadsať minút na ďalší (ak prídem v najnevhodnejšom čase). Ak vynechá linka s 3 minútovým intervalom, čakám max. 6 minút. Takže vynechanie spoja je skôr argument proti systému odvšadiaľ všade.

Ad 4.: Ak budeš posielať do zápchy linku 82 s intervalom 12 minút, autobusy sa Ti budú vracať späť s vyššou frekvenciou ako na súčasnej linke 92 s intervalom 20 minút. Dôvodom je to, že dĺžka pobytu autobusu v zápche nezávisí od intervalu linky, na ktorej premáva (okrem extrémne malých intervalov, napr. 30 sekúnd). Ako to myslíš so zmenou linky do otvorenia Sitín? Veď aj teraz sa 92 zdrží v zápche... Naviac, keby niektoré spoje začínali pri Vojenskej nemocnici, obišli by zápchu na D2 ... Takže ako Tvojmu návrhu rozumieť?
Mimochodom, dnes ráno som išiel 92kou z Lamača (6.59), v úseku Vrančovičova - Patrónka bolo ešte zo desať voľných miest na sedenie, opačným smerom bolo v 92ke asi iba zo 10 ľudí. Od Patrónky je bus už plnší. Na úseku Patrónka - VW je 92ka okrem zmeny smien vo VW zbytočne predimenzovaná.
Reply on: inTony #45786:
Hehe, nič proti žst. Vajnory, ak bude niekedy korytorizovaná so vstupom do podchodu aj z druhej strany, tak to je pohoda, ale pri zachovaní súčasného stavu prechod po odpornom nadchode za účelom vstupu do koľajiska z druhej strany to nebude dvakrát užívateľsky príjemné.
Reply on: inTony #45785:
No presne! A vieš si predstaviť, že keď takto dmentne reagujú ľudia, ktorí si o sebe myslia, že doprave rozumejú (v každom prípade majú aspoň o niečo väčší prehľad), ako bude ryčať bežný substrát? Engerauskí poslanci sa už prejavili ako dokonalé brzdy a diletanti, ale tam je to tuším tradícia.
Reply on: Martin Fundárek #45771:
predĺženie električkovej trate je plánované po ŽST Vajnory, bez prechodu cez železnicu., nie len po NAYku
Reply on: Martin Fundárek #45773:
? typické (tá diskusia), už dávno hovorím, že niektorí ľudia nevedia čo chcú.. Menej spojev, však znamená pravidelnejšiu dopravu.
Reply on: hoppusmark #45774:
tu nie je nosná len 95, ale aj 93, 94, 68, 82,... Takže netreba hovoriť o jednej linke, hoci sa ti to hodí..
Reply on: hoppusmark #45777:
no, počet busov, električiek,.. sa neznižuje. Znižuje sa počet liniek..
Reply on: jozin #45764:
Myslíš práve na tú vec, že cez vnútro sídliska tú zápchu až po Porche Interauto obíde? Na to si poukazoval?
Reply on: jozin #45766:
to nemá nič spoločné s mostom. Táto zmena by musela prísť či je alebo nie je most. Avšak uvedenie mostu do prevádzky je možnosťou uboriť veľkú zmenu spolu s malou.
Ak chceme zastaviť odlyv ľudí z MHD tak nie zachovávaním súčasného stavu. Neviem čo vám vadí, zvýši sa prepravná kapacita cez mosty a ešte sa ušetrí.
Reply on: jozin #45764:
ad 9. Zníži sa ročná 140 miliónová strata. Stačí?! Či aj to je zlé.
Reply on: Martin Fundárek #45770:
Ee, mala byť jednosmerná pre obraty od Vazovovej na Krížnu. Aspoň tak mi to hovoril blahej pamäti ing. Šestina (na papieri som nikdy nič nevidel), ktorý mal síce všelijaké muchy, ale koncepciu mal celkom jasnú.
Reply on: hoppusmark #45777:
No tá 99 má spojovat viaceré linky ale čo je najdoležitejšie, má prispiet k zvýšenemu počtu prestupov ?
este jeden a posledny prispevok pre dnesok:
k tej linke 99 ma napadla vystizna veta: "autobus od nikadial nikam, ked do toho nastupis, nikam ta to neodvezie..vyznam nulovy..."
?
a este strucne k redukcii MHD v BA.:
v BA pribuda mnozstvo bytov, business centier a nakupnych centier, stahuje sa sem mnozstvo ludi z celeho SK, prichadza pomerne dost turistov.......ale doprava sa stale redukuje, rusia sa vozokilometre, je stale menej busov, elektriciek, trolejbusov..
skratka dost velky nepomer...
That´s all....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.