Reply on: S499.1023 #45802:
OK takže nemyslel som okolo Martinskeho len po pôvodnej Ružinovskej Elinskej trate.Ďaľšia trať by mohla nahradiť 202. Na letisku len postupom času pribudnu cestujuci , no nie je to na stratu ani pri Avione. Ten nosny system by bol prikl. len doplnok 12 min. itervalom, ale rychlejší bez státia na križovatkách. V tomto máš pravdu -"Vyhliadkova jazda ," Bajkalska tam bude sidlisko, stara Ykea , ďaľšie bytovky , Trnávka to isté, Tesco a najväčši športovy park, blízko pri Vajnoroch sa len rozrastú i o ďaľšie inšt. podniky. Teraz sa to na oko zdá prehnané, ale načo zasa vrakobusi.Rakušania si tu niečo stavaju a našou ulohou je zkvalitniť cestovanie o ďalše možnosti a skulturnenia sa s koľajovou dopravou. ""To čo tu jazdi je len muzealna udržiavana muzealistyka. Kam to zasa vedie,? Dobre vieš že rychloelektričkou si ryclejšie za križovatkou ako Karosa čakajuc na prednosť zo zastávky. Jednokoľajkou začneš, postupne sa doplní ďaľšia. Ide o normalny ťah nosneho systému. Možno mnohy nesúhlasia, ale treba nejako začať a nespoliehať sa na zastarale riešenia. čim skôr a nie ?
S499.1023
Vlak na bioplyn začne jazdiť v septembri
BRATISLAVA 22. júna (SITA) - Vo Švédsku začal v týchto dňoch fungovať vlak, ktorý bude konečne ohľaduplný k životnému prostrediu. Poháňať ho totiž bude bioplyn. Nový vlak bude od septembra tohto roka jazdiť na trase medzi mestom Linkoeping a Väestervik. Pokryje tak osemdesiat kilometrov východného pobrežia. Vlak disponuje dvoma motormi na bioplyn a zmestí sa doň 54 cestujúcich. Palivo sa musí dopĺňať každých šesťsto kilometrov. Vlak dokáže vyvinúť rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. Výrobcom novinky je spoločnosť Svensk Biogas, ktorá za jej výrobu zaplatila desať miliónov švédskych korún, čo je viac ako tridsať miliónov Sk. V súčasnosti po švédskych cestách jazdí viacero mestských autobusov na bioplyn a tisíce osobných automobilov využívajúcich zmes benzínu a bioplynu.