Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jozin #45764:

Ad 1.: Veď práve jazdou cez Ovsište by obišla 98 zápchu a ušetrila by Tebou spomínaných 10 minút. Ako vadia odbočenia doľava, keď sú obe na svetelne riadených križovatkách?

Ad 2.: Niekto pri súčasnom systéme prestupovať nemusí, ale je veľké množstvo tých, ktorí musia prestupovať aj dnes (a nielen raz). A v takom prípade je lepšie prestupovať na častejšie chodiace linky. Práve kvôli dôvodom ako je zima, dážď.
Čo sa týka dostatočnosti kapacity zastávok, treba si uvedomiť, že v prípade prestupného uzlu nebudú ľudia čakať na svoj autobus tak dlho ako dnes.
Ak vynechá spoj: V súčasnosti, ak mi vynechá autobus so špičkovým intervalom napr. 10 minút, tak môžem čakať teoreticky až dvadsať minút na ďalší (ak prídem v najnevhodnejšom čase). Ak vynechá linka s 3 minútovým intervalom, čakám max. 6 minút. Takže vynechanie spoja je skôr argument proti systému odvšadiaľ všade.

Ad 4.: Ak budeš posielať do zápchy linku 82 s intervalom 12 minút, autobusy sa Ti budú vracať späť s vyššou frekvenciou ako na súčasnej linke 92 s intervalom 20 minút. Dôvodom je to, že dĺžka pobytu autobusu v zápche nezávisí od intervalu linky, na ktorej premáva (okrem extrémne malých intervalov, napr. 30 sekúnd). Ako to myslíš so zmenou linky do otvorenia Sitín? Veď aj teraz sa 92 zdrží v zápche... Naviac, keby niektoré spoje začínali pri Vojenskej nemocnici, obišli by zápchu na D2 ... Takže ako Tvojmu návrhu rozumieť?
Mimochodom, dnes ráno som išiel 92kou z Lamača (6.59), v úseku Vrančovičova - Patrónka bolo ešte zo desať voľných miest na sedenie, opačným smerom bolo v 92ke asi iba zo 10 ľudí. Od Patrónky je bus už plnší. Na úseku Patrónka - VW je 92ka okrem zmeny smien vo VW zbytočne predimenzovaná.
Reply on: inTony #45786:
Hehe, nič proti žst. Vajnory, ak bude niekedy korytorizovaná so vstupom do podchodu aj z druhej strany, tak to je pohoda, ale pri zachovaní súčasného stavu prechod po odpornom nadchode za účelom vstupu do koľajiska z druhej strany to nebude dvakrát užívateľsky príjemné.
Reply on: inTony #45785:
No presne! A vieš si predstaviť, že keď takto dmentne reagujú ľudia, ktorí si o sebe myslia, že doprave rozumejú (v každom prípade majú aspoň o niečo väčší prehľad), ako bude ryčať bežný substrát? Engerauskí poslanci sa už prejavili ako dokonalé brzdy a diletanti, ale tam je to tuším tradícia.
Reply on: Martin Fundárek #45771:
predĺženie električkovej trate je plánované po ŽST Vajnory, bez prechodu cez železnicu., nie len po NAYku
Reply on: Martin Fundárek #45773:
? typické (tá diskusia), už dávno hovorím, že niektorí ľudia nevedia čo chcú.. Menej spojev, však znamená pravidelnejšiu dopravu.
Reply on: hoppusmark #45774:
tu nie je nosná len 95, ale aj 93, 94, 68, 82,... Takže netreba hovoriť o jednej linke, hoci sa ti to hodí..
Reply on: hoppusmark #45777:
no, počet busov, električiek,.. sa neznižuje. Znižuje sa počet liniek..
Reply on: jozin #45764:
Myslíš práve na tú vec, že cez vnútro sídliska tú zápchu až po Porche Interauto obíde? Na to si poukazoval?
Reply on: jozin #45766:
to nemá nič spoločné s mostom. Táto zmena by musela prísť či je alebo nie je most. Avšak uvedenie mostu do prevádzky je možnosťou uboriť veľkú zmenu spolu s malou.
Ak chceme zastaviť odlyv ľudí z MHD tak nie zachovávaním súčasného stavu. Neviem čo vám vadí, zvýši sa prepravná kapacita cez mosty a ešte sa ušetrí.
Reply on: jozin #45764:
ad 9. Zníži sa ročná 140 miliónová strata. Stačí?! Či aj to je zlé.
Reply on: Martin Fundárek #45770:
Ee, mala byť jednosmerná pre obraty od Vazovovej na Krížnu. Aspoň tak mi to hovoril blahej pamäti ing. Šestina (na papieri som nikdy nič nevidel), ktorý mal síce všelijaké muchy, ale koncepciu mal celkom jasnú.
Reply on: hoppusmark #45777:
No tá 99 má spojovat viaceré linky ale čo je najdoležitejšie, má prispiet k zvýšenemu počtu prestupov ?
este jeden a posledny prispevok pre dnesok:
k tej linke 99 ma napadla vystizna veta: "autobus od nikadial nikam, ked do toho nastupis, nikam ta to neodvezie..vyznam nulovy..."
?
a este strucne k redukcii MHD v BA.:
v BA pribuda mnozstvo bytov, business centier a nakupnych centier, stahuje sa sem mnozstvo ludi z celeho SK, prichadza pomerne dost turistov.......ale doprava sa stale redukuje, rusia sa vozokilometre, je stale menej busov, elektriciek, trolejbusov..
skratka dost velky nepomer...
That´s all....
Reply on: jozin #45764:
presne ste vystihli podstatu vsetkych zasadnych problemov ktore prinasa novy navrh. Mozem len suhlasit.
..inac davnejsie bol na imhd.sk ako aktualita uvedeny plan busov v petrzalke po spusteni elektricky(vizia tusim na rok 2008)... ten plan som si stiahol a je podla mna O DOST LEPSI ako ten terajsi oficialny..
Jozin: Super prispevok, plne s tebou suhlasim.
Je jasne, ze ak sa spravi taka zmena, a ide vlastne o zredukovanie poctu autobusov, lebo tych 10 uz musia vyradit, nemoze to priniest uspech. Nehovorim, ze sa nema spravit reorganizacia, ale TAKA AKO SA NAVRHUJE URCITE NIE. Petrzalka ZUFALO potrebuje nove autobusy(lebo vrakosy uz nesplnaju ani tu najmensiu uroven cestovania), rychle spojenie s vychodnou castou mesta a hlavne uz konecne ELEKTRICKU!!! Lebo nechapem ako sa moze stat AUTOBUS PRE ca.100 ludi NOSNYM DOPRAVNYM PROSTRIEDKOM!!!!(vid linka 95)....a cez stary most...
a staci mi lubovolny priklad trasy...to co ma teraz napada..idem napr. z Jasovskej do Race...: potrebujem najprv CAKAT...na 99..potom vystupit, CAKAT na 95...potom vystupit...CAKAT na elinu...potom vystupit, CAKAT na elinu ktora ide do RACE...super...TESIM SA:::
..ale ma to jedno pozitivum...ked som doteraz isiel niekam do ruzinova, isiel som 86 a mal som vyhliadkovu trasu po petrzalke(nechtiac..) a teraz si mozem spravit tu vyhliadkovu trasu linkou 99!!! a ani nemusim ist do ruzinova...NO NEKUP TO:::
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Ukážka myslenia cestujúcej verejnosti (z debaty medzi programátormi, čiže ľuďmi, ktorí by mali mať logické myslenie):
A: Čo je to za hlúposť, doteraz som mal v Dúbravke tri linky, teraz budem mať dve.
B: Ale budú chodiť každých 8 minút, kým dnes chodia každých 12.
A: Ale budem mať iba dve linky, teraz mám tri.
B: Doteraz si mal pätnásť súprav za hodinu, na každej linke päť. Po novom budeš mať na každej linke 7 a pol, takže dokopy zase pätnásť.
A: Ale budem mať iba dve ... atď.
===
A: Ale keď idem do práce, môžem ísť 1-kou alebo 12-kou, čiže 10 spojov za hodinu. A po novom to bude 7 a pol.
B: No, to je pravda, ale budeš môcť ísť 5-kou a prestúpiť na 12-ku.
A: Ale ja nechcem prestupovať.
B: Keď ti vadí prestup, tak si holt počkáš na deviatku.
A: Mne nevadí prestup, mne vadí VŠETKO!!!
(koniec diskusie)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: jozin #45764:

2) Prestupy sťažujú cestovanie dôchodcov, invalidov a ľudí s kočíkmi. Ale to nie je dôvod na zavrhnutie prestupného systému, ale dôvod na nákup nízkopodlažných vozidiel.
😎 Nie, áno, áno, áno.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: pepino23 #45734:
Ale CEPIT má stáť niekde medzi BEZkou a Vajnormi a predĺženie električky je plánované iba niekde k NAYke, resp. oproti stanici, bez prechodu cez železnicu.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #45728:
Nemala tá spojka vychádzať jednosmerne v smere z Obchodnej (pre obrat Obchodná-Krížna-Vazovova-Obchodná)?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement