Pokiaľ viem ja, 12-ka bola rozdelená kvôli výluke a ľudia si tak zvykli na priame spojenie Šafko-Dúbravka, že to tak aj zostalo. Zefektívnenie premávky znamenalo možnosť nasadiť na ružinovskú polovicu kačice namiesto súprav.
Musím sa priznať, že som neprepočítaval ostatné radiály a tipol som 3 K2 a 5+17 2xT. Ale čo sa týka spoločnej rannej kapacity na račianskej radiále, od Vinohradov na Račko je to fuk.
dakujem, ze si mi to pripomenul, inac by som si to asi nevsimol ?
nechapem jednu vec - pribudne jeden most, ktory sa dotkne jednej-dvoch liniek (85, 86, ...), ale kvoli tomu sa rozbije MHD v celej Petrzalke. a navyse sa rata s niecim, co este nie je vobec iste (elektricka).
ako cestujuci, ktory ma za neskutocne peniaze neskutocnu kulturu cestovania, musim za kazdou zmenou jednoznacne vidiet nieco, co mi nic dobre neprinesie...
So záujmom som si preštudoval návrh organizácie MHD v Petržalke. Skúsim nenadávať, ale slušne vyjadriť svoj názor.
Chápem potrebu "niečo robiť" s MHD (v tomto prípade v Petržalke), ale tento návrh mi prípadá ako nepochopenie potrieb cestujúcich a zameranie sa iba na riešenie problémov DPB. Možno to znie ako ficovská propaganda, ale bohužiaľ je to tak.
1) narovnanie liniek prinesie zrýchlenie
Áno, to je pravda, ale je to iba jedna strana mince. Jednotlivé linky sa síce vyrovnajú, ale cestujúcemu to neprinesie nič. Ten sa bude totiž musieť stále prepletať cez celé sídlisko, kým sa konečne dostane na zastávku, z ktorej mu ide autobus, ktorý ho dopraví do cieľa jeho cesty.
Na tomto mieste pripomínam zmenu linky 198 (po novom 98), ktorá by mala prechádzať cez Ovsište. Už dnes je bežné, že v zápche na Dolnozemskej ceste (nezriedka siahajúcej až za Porsche Interauto) sa bus zdrží pekných 10 minút. Ak sa k tomu priráta ešte odbočka cez Ovsište (čo mimochodom znamená odbočiť na dvoch križovatkách doľava), tak je na čo sa tešiť ...
2) časté prestupovanie
čo dodať, je to jasné ... Takže iba krátko - o kultúre cestovania v zimných mesiacoch sa vďaka nutnosti často prestupovať ani nedá hovoriť. Už sa teším, ako budem prestupovať každé 3-4 zastávky a čakať na ďalší spoj (a pritom dúfať, že vôbec pôjde). Tu ešte pripomínam nové prístrešky od firmy JCD, pod ktoré sa zmestí max. 5 ľudí. Na drvivej väčšine zastávok sa nachádzajú max. dva kusy, čo pri zavádzaní termínu prestupný uzol vypadá ako výsmech občanom od mestských poslancov voziacich sa v služobných autách.
Dosť casto sa tu objavuje tvrdenie, že niekomu prestupovanie nevadí, hlavne že príde načas do cieľa. Predpodkladám, že takto argumentuje najmä mládež, ktorá žije rýchlo. Milá generácia budovateľov kapitalizmu - nezabúdaj, že aj ty raz budeš potrebovať prepraviť v MHD napr. kočík alebo že krížíky na chrbte pribúdajú veľmo rýchlo. Potom iste oceníš, že netreba namáhavo prestupovať pod každou vŕbou.
3) obmedzenie jednoúčelových liniek
tu ma napadajú "diaľkové" linky 59 a 92. V obidvoch prípadoch sa jedná o tzv. robotnícke (resp. študentské) spoje využívané hlavne na prepravu pracujúcich do jedného konkrétneho miesta. Myslím si, že týmto ľuďom je jedno, či ráno cestujú do práce 30 alebo 40 minút. Určite by viac ocenili, keby mohli cestovať bez prerušenia a namiesto prestupovania a vyčkávania na zastávkach sa venovať zmysluplnejším činnostiam (čítanie knihy alebo dennej tlače ...).
4) linka 82 (súčastná 92)
Platí to isté, čo v predchádzajúcom bode, plus čosi navyše. V špičke je navrhnutý interval 12 minút. Kto prechádza v špičke cez Patrónku, tak už asi tuší, kam mierim. Pre ostatných matematická hádanka - keď budem do zápchy posielať každých 12 minút autobus, s akou frekvenciou sa mi budú vracať naspäť? A pritom ide vlastne o prekonanie dvoch zdržaní - najskôr smerom z Mlynskej doliny na Patrónku a potom cestou naspäť. Riešením by bolo napr. počkať so zmenou tejto linky dovtedy, kým sa neotvorí tunel Sitiny. Okrem toho si prevádzku súčastnej linky 92 hradí VW (aspoň sa mi také čosi marí). Súhlasil tento podnik s takouto zmenou? A vie o nej vôbec? Vychádzam navyše aj z toho, že na Antolskej má VW ubytovňu (ale to tiež netvrdím s úplnou istotou). Preto sa mi zdá nelogické skrátenie tejto linky. V návrhu sa uvádza, že vybrané spoje budú zachádzať do VW. Nemohli by aspoň tieto vybrané spoje začínať na Dolmozemskej a kopírovať súčastnú linku 92, tak ako je to teraz?
5) odrezanie Ovsišťa od centra mesta
V tomto prípade sa o prínose pre cestujúceho nedá vôbec hovoriť. Trasa súčastných liniek sa vôbec nezmení, cestujúcim pribudne akurát jeden prestup navyše.
6) skrátenie linky 97
priznajme si to - linku 97 využívajú všetci, čo sú v jej dosahu, najmä na cestu ho HM Tesco a študenti EU zase na návštevy svojej Alma mater. To sa týka najmä víkendových rodinných nákupov (nediskutujme prosím o konzumnej spoločnosti). Aké bude mať cestujúci možnosti po zavedení zmien?
7) dostupnosť Hlavnej stanice
V súčastnosti je Hlavná stanica priamo dostupná bez prestupu z takmer polovice Petržalky, uspokojivé je to pre celú Petržalku. V návrhu sa zachová jediná linka na Hl. stanicu, ktorá obsluhuje hlavne západnú časť sídliska. Súčastná linka 81 bude úplne zrušená, pričom táto linka dopravovala ľudí na Hl. stanicu najmä z centra Petržalky. Potreby východnej časti v súčastnosti aspoň čiastočne (na zastávku SAV) zabezpečuje linka 83. Po realizácii návrhu bude pre veľkú väčšinu Petržalky Hlavná stanica dostupná iba komlikovanejším spôsobom.
zhustenie intervalov
Interval 1,5 minúty cez Most SNP je ohromujúci. Mám však kacirsku otázku - nebudú si samotné autobusy tvoriť zápchy pred zastávkami? Ako kritickú vidím najmä zastávku Dvory, ktorá je plánovaná ako prestupný uzol, teda veľký pohyb cestujúcich dnu a von a teda dosť dlhý pobyt autobusu na zastávke. Stihne to za 1,5 minúty?
Linka 95 má navrhovaný špičkový interval 3 minúty. Zvládnu sa tak rýchlo točiť autobusy na Šafárikovom námestí? A dostane sa vôbec cez Starý most, navyše v špíčke, každé tri minúty jeden autobus?
9) čo s ušetrenými prostriedkami
návrh predpokladá každoročné úspory 19 mil. Sk oproti súčastnému stavu. Ako sa použijú takto ušetrené prostriedky? Nie som taký naivný, že budem očakávať zníženie cestovného, mám skôr obavy, že sa tieto financie rozplynú vo vetre (ľudovo povedané - úspora sa rozdelí na odmenách príslušným zamestnancom za to, že boli dosiahnuté úspory. Viac to rozvádzať nebudem, ale všetci vedia, na čo myslím).
Toto je pohľad obyvateľa Petržalky, preto som sa na električky nezameral. Ale dúfam, že tam to nie je také zlé.
A len tak na záver - obávam sa, že ak sa tento návrh uskutoční, tak sa z neho stane trvalé provizórium (odporný termín, ale presne vyjadruje podstatu). Som totiž skeptický k výstavbe električky v Petržalke. Preto by sa v súvisloti s otvorením ďalšieho mosta malo uvzažovať iba o reorganizácii dopravy, ktorej sa to dotkne. A nie dnes upravovať dopravu vzhľadom k električke, ktorá tu bude možno o dvadsať rokov (ak vôbec bude).
Tak sús označit prispevok, v ktorom sa silou mocou ja snažím KT8 pretlačit do BA. Za 1. ja k tomu kompetencie nemám a za 2. nikdy som nič také nenapísal, iba som s tebou sa pokušal polemizovat o kapacitnom rozdiele dvojičiek a katečiek. Takže bol by som rád, ak by si veci neprekrucal a nehladal zbytočne konflikty tam, kde nie su.
Si dement? chod sa pozriet do civilizovanych DP, kde ten to system funguje bez najmensich problemov. Ty mas este asi komunisticke zmyslanie, linka od vsadial vsade. Nemas v rodine nahodou neakeho Ing.Reipricha Csc.?
Ak by tu bol normálny rozchod, tak by tu boli. Proti tomu som nikdy nič nenapísal. Ale ty chceš za každú cenu narvať do Bratislavy tieto zastaralé vozy, len aby si tu mal nejaký typ navyše. Sa presťahuj do Brna, tam tvoja vášeň dôjde plného uspokojenia...
Hm, fakt sú úžasne využívané. Normálne tvoria v mestách s normálnym rozchodom väčšinu vozového parku ?. A o dôvodoch projektovania čohosi v socializme máš fakt presné predstavy.
NEMÁ väčšiu kapacitu, má MENŠIU kapacitu. Nemáš JEDINÝ inteligentný dôvod k tomu, aby tu boli KT8, tak sa uchyľuješ k obviňovaniu racionálne uvažujúcich z osočovania.
Ked máš blbu naladu alebo trpiš dakym komplexom, radšej nediskutuj, lebo momentalne stracas nad sebou kontrolu a iba tu diskutujucich osočuješ. Daj si odpočinok, zjavne ti to nejde.
Ku KT8 iba tolko, že keby boli dvojičky take super, nikto by sa nezamýšlal nad projektovaním a výrobou takýchto vozov. A určite, keby boli vozy KT8 take zlé, by neboli take využívané. A nie je to tak trochu alibizmus z tvojej strany ? Ak by tu bol rozchod taký, ako v ostatku bývalej ČSSR, určite by tu mali hojne zastupenie, a mam taký pocit, že by si na tak nenadaval.
Kam ? Elinu č.2 by som zrušil, ked už sa tu snažíme robit čo najviac prestupov. A medzi Zlatými pieskami a ŽST nové mesto by premavala linka, ktorá by chodila solo. Tá by mohla v kupacej sezone vypomahat eline č. 4. Mimo sezony by chodila na Zlaté iba elina č.4 v solidnych intervaloch, a možno by aj bola kapacitne využitá aj mimo sezony a nevozila by vzduch.
Tie lepšie intervali eline č.4 a novú linku by som pokryl tým, že by sa zrušila L2.
Čo to trepeš, ty xxxxx? Však teraz je ešte pred obmedzením, takže si tam mal dve linky v štanderdnom intervale. Tvoj imbecilný príspevok je dôkazom toho, že na ZP netreba ŽIADNU MHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
jozin
nechapem jednu vec - pribudne jeden most, ktory sa dotkne jednej-dvoch liniek (85, 86, ...), ale kvoli tomu sa rozbije MHD v celej Petrzalke. a navyse sa rata s niecim, co este nie je vobec iste (elektricka).
ako cestujuci, ktory ma za neskutocne peniaze neskutocnu kulturu cestovania, musim za kazdou zmenou jednoznacne vidiet nieco, co mi nic dobre neprinesie...