Reply on: S499.1023 #45802:
OK takže nemyslel som okolo Martinskeho len po pôvodnej Ružinovskej Elinskej trate.Ďaľšia trať by mohla nahradiť 202. Na letisku len postupom času pribudnu cestujuci , no nie je to na stratu ani pri Avione. Ten nosny system by bol prikl. len doplnok 12 min. itervalom, ale rychlejší bez státia na križovatkách. V tomto máš pravdu -"Vyhliadkova jazda ," Bajkalska tam bude sidlisko, stara Ykea , ďaľšie bytovky , Trnávka to isté, Tesco a najväčši športovy park, blízko pri Vajnoroch sa len rozrastú i o ďaľšie inšt. podniky. Teraz sa to na oko zdá prehnané, ale načo zasa vrakobusi.Rakušania si tu niečo stavaju a našou ulohou je zkvalitniť cestovanie o ďalše možnosti a skulturnenia sa s koľajovou dopravou. ""To čo tu jazdi je len muzealna udržiavana muzealistyka. Kam to zasa vedie,? Dobre vieš že rychloelektričkou si ryclejšie za križovatkou ako Karosa čakajuc na prednosť zo zastávky. Jednokoľajkou začneš, postupne sa doplní ďaľšia. Ide o normalny ťah nosneho systému. Možno mnohy nesúhlasia, ale treba nejako začať a nespoliehať sa na zastarale riešenia. čim skôr a nie ?
tr3mp
Ad 1.: Veď práve jazdou cez Ovsište by obišla 98 zápchu a ušetrila by Tebou spomínaných 10 minút. Ako vadia odbočenia doľava, keď sú obe na svetelne riadených križovatkách?
Ad 2.: Niekto pri súčasnom systéme prestupovať nemusí, ale je veľké množstvo tých, ktorí musia prestupovať aj dnes (a nielen raz). A v takom prípade je lepšie prestupovať na častejšie chodiace linky. Práve kvôli dôvodom ako je zima, dážď.
Čo sa týka dostatočnosti kapacity zastávok, treba si uvedomiť, že v prípade prestupného uzlu nebudú ľudia čakať na svoj autobus tak dlho ako dnes.
Ak vynechá spoj: V súčasnosti, ak mi vynechá autobus so špičkovým intervalom napr. 10 minút, tak môžem čakať teoreticky až dvadsať minút na ďalší (ak prídem v najnevhodnejšom čase). Ak vynechá linka s 3 minútovým intervalom, čakám max. 6 minút. Takže vynechanie spoja je skôr argument proti systému odvšadiaľ všade.
Ad 4.: Ak budeš posielať do zápchy linku 82 s intervalom 12 minút, autobusy sa Ti budú vracať späť s vyššou frekvenciou ako na súčasnej linke 92 s intervalom 20 minút. Dôvodom je to, že dĺžka pobytu autobusu v zápche nezávisí od intervalu linky, na ktorej premáva (okrem extrémne malých intervalov, napr. 30 sekúnd). Ako to myslíš so zmenou linky do otvorenia Sitín? Veď aj teraz sa 92 zdrží v zápche... Naviac, keby niektoré spoje začínali pri Vojenskej nemocnici, obišli by zápchu na D2 ... Takže ako Tvojmu návrhu rozumieť?
Mimochodom, dnes ráno som išiel 92kou z Lamača (6.59), v úseku Vrančovičova - Patrónka bolo ešte zo desať voľných miest na sedenie, opačným smerom bolo v 92ke asi iba zo 10 ľudí. Od Patrónky je bus už plnší. Na úseku Patrónka - VW je 92ka okrem zmeny smien vo VW zbytočne predimenzovaná.