Reakcia na: Martin Fundárek #45772:
Martin zabudo si uviest, to ze prestup stazuje aj stupidita cestujucich , ktory sa vzdy pchaju len do jednych dveri a zbytok nechavaju volne. Jozinko dezinko: v plnej spicke rano dokaze elektricka co ma vacsiu kapacitu ako autobus vyprazdnit a nalozit ludi za cca 30sekund. Tak laskavo nefilozofuj nad 1,5 min.
Add: Safko: Si myslis, ze 95ka, ktora pride na Safko bude musiet hned odist? Zapomen, uz len zakon o prevadzke ti to nedovoli, lebo na konecnej je povinych 5 minut na obrat, co mi logicky dava, ze tam budu este minimalne 2-3 autobusi pred nim
tr3mp
Ad 1.: Veď práve jazdou cez Ovsište by obišla 98 zápchu a ušetrila by Tebou spomínaných 10 minút. Ako vadia odbočenia doľava, keď sú obe na svetelne riadených križovatkách?
Ad 2.: Niekto pri súčasnom systéme prestupovať nemusí, ale je veľké množstvo tých, ktorí musia prestupovať aj dnes (a nielen raz). A v takom prípade je lepšie prestupovať na častejšie chodiace linky. Práve kvôli dôvodom ako je zima, dážď.
Čo sa týka dostatočnosti kapacity zastávok, treba si uvedomiť, že v prípade prestupného uzlu nebudú ľudia čakať na svoj autobus tak dlho ako dnes.
Ak vynechá spoj: V súčasnosti, ak mi vynechá autobus so špičkovým intervalom napr. 10 minút, tak môžem čakať teoreticky až dvadsať minút na ďalší (ak prídem v najnevhodnejšom čase). Ak vynechá linka s 3 minútovým intervalom, čakám max. 6 minút. Takže vynechanie spoja je skôr argument proti systému odvšadiaľ všade.
Ad 4.: Ak budeš posielať do zápchy linku 82 s intervalom 12 minút, autobusy sa Ti budú vracať späť s vyššou frekvenciou ako na súčasnej linke 92 s intervalom 20 minút. Dôvodom je to, že dĺžka pobytu autobusu v zápche nezávisí od intervalu linky, na ktorej premáva (okrem extrémne malých intervalov, napr. 30 sekúnd). Ako to myslíš so zmenou linky do otvorenia Sitín? Veď aj teraz sa 92 zdrží v zápche... Naviac, keby niektoré spoje začínali pri Vojenskej nemocnici, obišli by zápchu na D2 ... Takže ako Tvojmu návrhu rozumieť?
Mimochodom, dnes ráno som išiel 92kou z Lamača (6.59), v úseku Vrančovičova - Patrónka bolo ešte zo desať voľných miest na sedenie, opačným smerom bolo v 92ke asi iba zo 10 ľudí. Od Patrónky je bus už plnší. Na úseku Patrónka - VW je 92ka okrem zmeny smien vo VW zbytočne predimenzovaná.