Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #233349:
To je ten vysnený centrálny dispečing, ktorý ešte nik nevidel, nepočuli o ňom a vlastne ani ho nevytvorili?
Lebo ak to bude fungovať ako fungujú dispečingy resp. komunikácia medzi ŽSR a dopravcami, tak pánboh ochraňuj našich cestujúcich... 🙂

CED-u to samozrejme na jednej strane stačí a technologické vozidlá vidieť nepotrebuje.
Len jednotliví dopravcovia by sa mohli vidieť navzájom, napríklad pre zabezpečenie prípojových väzieb pri mimoriadnostiach. Potom by na imaginárnom CED-e stačil aj jeden človek. A ak by to u jednotlivých dopravcov robili naozaj poctivo, tak aj nula ľudí a CED by vlastne bol len záznamovým zariadením, či sa plní objednávka a dodržiavajú zazmluvnené výkony a dohodnuté čakacie časy. Len to je asi prudká utópia v našich podmienkach...
Reply on: Vladimír #233305:
Skôr by som sa ubral iným smerom a to VYŇAT T-bus z dráhových vozidiel.
Jazdí to raz po ceste, tak nech to má štátne EČV a hotovo.
Aspoň by sa mudrlanti z dráhového úradu prestali vyjadrovať k veciam, o ktorých vedia...slušne napísané prd.
Technicky je úplne jedno, či ten elektropohon napájaš z vedenia alebo trakčnej batérie, ich vzájomnej kombinácie alebo dieselu a generátora.
Jednoducho by som im ponechal kompetencie len po drát a koniec. A veľmi pritvrdil podmienky pre nezmyselné rýchlostné obmedzenia do armatúr. Keď sa dá jazdiť 50 km/h v trolejovej križovatke v Salzburgu alebo Linzi, tak to isto pôjde aj u nás, keďže fyzikálne zákony sú úplne rovnaké. A IČV nech majú kde chcú, bárs aj na streche...
Reply on: BigMac #233348:
Valec písal o centrálnom dispečingu, nie o dispečingu DPB. Do CEDu by sa mali prenášať len vozidlá v IDS BK, teda nie rôzne servisné vozidlá. V dispečingu DPB zas nebudú vozidlá Slovak Linesu, takže tam tiež konflikt nebude.
Reply on: Valec #233326:
Minimálne všetky dispečerské Hnůjdaje (2miestne a 3miestne IČV) v GPS sú a na mape sa zobrazujú. Rovnako mám pocit (ale len pocit, nie istotu), že aj pojazdné dielne, ťažký odťah a vozidlá PTZ (vrchári, káblari, meniarnici). Samozrejme GPS je úplne jedno, aké číslo zobrazuje, vie ukázať aj číslo vlastného zariadenia (MAC adresu prenáša vždy ako základnú informáciu a ty si ho vlastne len premenuješ, aby ukazovala to, čo sa ti hodí pre zjednodušenie na obrazovke výstupnej masky/mapy).
Co som si vsimol, tak ako minulu zimu, tak aj tuto je nejako mnoho vypadkov na trolejbusoch 30Tr. Je to nejaka pravidelna vada, alebo cisto nahoda? Vie niekto zainteresovany?
Reply on: S499.1023 #233342:
Tým by som si nebol až tak istý.
Keď ich vzájomne pomeníš, tak sa nenájdu a prestanú komunikovať a to ako vzájomne, tak aj s mašinou. A okrem toho, že nepôjde diaľkovina z R-voza na 263, tak nepôjde ani UIC linka.
Takže získaš obiehaciu mašinu, napájací kábel, červené a žlté hadice, centrál dverí v lepšom prípade na každom voze zvlášť, v horšom každé dvere zvlášť, v najhoršom každé zvlášť ručne. Bez rozhlasu, bez optického systému, na rozvádzačoch len režim voz (teda nie vlak) a všetko mačkať na trikrát v každom voze zvlášť (R+N+N)
Rovnako sa to chová aj keď chceš pridať alebo vyradiť vložák do štvor alebo dvojvozovej súpravy.
Jediné, čo sa ako - tak podarí, je výmena 263(381) za 263(381) a ani to nie vždy.

Doteraz súdruzi odporníci vychovaní v duchu najsvätejších Slávikovských tradícií nezistili prečo.

Ako to ten Rakušan / Nemec / Švajčiar robí, že čokoľvek, čo má splnené nejaké HW a SW minimum sa po prepojení UIC linky nájde samo bez ohľadu na typ voza a konfiguráciu súpravy začne komunikovať ako medzi sebou, tak aj s mašinou? A to má len UIC kábel, henten zázrak má pridané ešte dve sady bohvie koľko x-pinových Hartingov a stále to nejde
Reply on: Miro #233343:
Nie.
Reply on: S499.1023 #233341:
Ja som pred cca 45 rokmi zažil v okolí Berlína hybridný S-bahn Stromschiene / Dampf 😁
Reply on: S499.1023 #233342:
Ja by som povedal, že prísne vzaté ešus je tiež súprava, každé vozidlo je samostatné, má svoje číslo a dajú sa medzi jednotlivými súpravami prehadzovať. Alebo nie?
Reply on: 810zssk #233340:
Nakoniec aj ZSSK pullpully sú, na rozdiel od Jánošíkových Ešusov, klasické súpravy.
Reply on: ufo #233334:
Tak máš aj klasicky napájané S-Bahny s Oberleitungom, kde jazdia výhradne dedikované ucelené jednotky (Mníchov, Stuttgart) a k tomu hybridný Hamburg, kde je časť S-Bahnu Stromschiene a časť Oberleitung.
Reply on: S499.1023 #233339:
Ano. Drazdany az tak nepoznam, nevedel som ze to tam na Skach jazdi.
Reply on: 810zssk #233317:
Domnievam sa, že aj typická drážďanská súprava S-Bahnu vo forme loko + x poschoďákov + riadiaci vozeň je absolútne klasická súprava.
Reply on: gejza #233314:
S dopravcom.
A dopravca, zastúpený nejakým antiodevelopkárskym Gejzom, by mu odpovedal v duchu najlepších slovenských tradícií: "Nie sme povinní".
Reply on: ufo #233310:
To je ale rozhodne to nie je pravidlom.
Reply on: 3pa3ck3 #233308:
Čo si predstavuješ pod klasickou súpravou?
Teraz pozeram sankcie a prekvapilo ma ze nie je ziadna sankcia za nedodrzanie pripoja.
Reply on: Majo #233325:
Tak to je logické, že prevádzka s treťou koľajou nebude klasická železničná prevádzka.
Reply on: mathre #233331:
Od blaťákov.
Reply on: mathre #233331:
To už si aj ja dlhšie všímam, tiež nechápem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.