Reply on: Vladimír #233305:
Skôr by som sa ubral iným smerom a to VYŇAT T-bus z dráhových vozidiel. Jazdí to raz po ceste, tak nech to má štátne EČV a hotovo.
Aspoň by sa mudrlanti z dráhového úradu prestali vyjadrovať k veciam, o ktorých vedia...slušne napísané prd.
Technicky je úplne jedno, či ten elektropohon napájaš z vedenia alebo trakčnej batérie, ich vzájomnej kombinácie alebo dieselu a generátora.
Jednoducho by som im ponechal kompetencie len po drát a koniec. A veľmi pritvrdil podmienky pre nezmyselné rýchlostné obmedzenia do armatúr. Keď sa dá jazdiť 50 km/h v trolejovej križovatke v Salzburgu alebo Linzi, tak to isto pôjde aj u nás, keďže fyzikálne zákony sú úplne rovnaké. A IČV nech majú kde chcú, bárs aj na streche...
BigMac
Keď ich vzájomne pomeníš, tak sa nenájdu a prestanú komunikovať a to ako vzájomne, tak aj s mašinou. A okrem toho, že nepôjde diaľkovina z R-voza na 263, tak nepôjde ani UIC linka.
Takže získaš obiehaciu mašinu, napájací kábel, červené a žlté hadice, centrál dverí v lepšom prípade na každom voze zvlášť, v horšom každé dvere zvlášť, v najhoršom každé zvlášť ručne. Bez rozhlasu, bez optického systému, na rozvádzačoch len režim voz (teda nie vlak) a všetko mačkať na trikrát v každom voze zvlášť (R+N+N)
Rovnako sa to chová aj keď chceš pridať alebo vyradiť vložák do štvor alebo dvojvozovej súpravy.
Jediné, čo sa ako - tak podarí, je výmena 263(381) za 263(381) a ani to nie vždy.
Doteraz súdruzi odporníci vychovaní v duchu najsvätejších Slávikovských tradícií nezistili prečo.
Ako to ten Rakušan / Nemec / Švajčiar robí, že čokoľvek, čo má splnené nejaké HW a SW minimum sa po prepojení UIC linky nájde samo bez ohľadu na typ voza a konfiguráciu súpravy začne komunikovať ako medzi sebou, tak aj s mašinou? A to má len UIC kábel, henten zázrak má pridané ešte dve sady bohvie koľko x-pinových Hartingov a stále to nejde