Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #233313:
Nové trolejbusové linky by už tak či tak nedostali 2xx rad, viď 64, a ani 32 nebude prečíslovaná, lebo dostane palice, bez ohľadu na obsadenie čísiel 215 a vyššie.
Aj keď súhlasím, že sú celkom nekoncepčne rozdelené IDS číselné rady, noví dopravcovia a nové zóny budú mať asi iný systém číslovania. Zóny sa teraz očíslovali po 10. odstupoch, miestami po 5., sú aj nelogické posuny, Trnava je zas 400 za 500kovými, kde Báhoň a Cífer je v 640 a 650. A Galanta zas bude nejaká 400-ková zóna, a SAD DS do Bratislavy prejde cez 600-kové zóny, teda tá autobusová linka zrejme dostane číselný rad 4xx, pričom na senecký smer chodia výlučne 6xx. Je to TTSK, áno, ale tým pádom priveľa miest obsadzuje zbytočne BSK. Mohlo to byť od Záhoria po Šamorín 3xx, 4xx, 5xx, 6xx a pre TTSK 7xx, ak je také dôležité rozdeľovať kraje, alebo nerozlišovať kraje a zachovať oblastné označenie.
Reply on: TeBeCe #233300:
V civilizovanej spoločnosti by developkár ešte pred výstavbou koordinoval svoje aktivity s prepravcom tak, aby novonasťahovaní klienti mali možnosť kvalitnej verejnej hromadnej prepravy a nemuseli zasviniť verejný priestor osobnými autami. Inde sa zase developkár nabalí na nekresťanskej marži a okamžite sa zdekuje, pričom nechá zúfalých obyvateľov, aby postupne objavovali všetky nášľapné míny jeho "nadštandardne kvalitného" projektu 💀 💀 💀 💀
Reply on: Viko #233312:
Keďže máme tých 9999 čísel k dispozícii, je duplicitné označenie naprostou zbytočnosťou i keď sa cestujúceho priamo netýka. Viem, že DP sa rozhodol neprečíslovať, ale koľko je technologických vozidiel? To by boli len minimálne náklady. Ale všeobecne mi pripadá ako schválnosť, dať k dispozícii rad 8000, keď sú voľné rady 5000 i 9000. Skôr mi to pripadá, že si to ktosi z úradníkov neuvedomil. Najvyššie čísla majú električky, tak hneď za tým je to voľné... Asi takto sa uvažovalo, predpokladám, o technologických vidlách daný človek nemal ani páru. Takže sa toho nezastávajte. Je to šlendrián a neprofesionalizmus! Podobný nezmysel ako keď sa BID pridelili linky od v rade od 2xx. Mohlo to byť od 3xx a trolejbusy by nemali horný limit čísla 214.
Reply on: Mhr1 #233309:
Prepáč, z čoho ti vyplýva výskyt prekrývania vozidiel v IDS? Niekto chce voziť ľudí v autoškolskej električke či z čoho vychádzaš?
Reply on: fanatikmhd #233303:
Ja neviem, ty si sedíš na kábli?

Niekoľkokrát sa povedalo, že sa N I Č nejde preznačovať, akurát sa DPB rozhodol nerozlišovať pri nových busoch vozovňu, aby nemusel do nemlátom doliepať piatu číslicu.
Nižsie som vysvetľoval, prečo je dobré mať jednotné značenie - ono, cestujúcemu v IDS môže byť šumafuk kto konkrétne ho vozí, a koordinátor má urobiť všetko preto aby tomu tak bolo - t.j. jednotné schémy, jednotná tarifa, jednotné postupy odbavenia atď atď. A áno, priradenie EČ pre SL a eventuálne SADDS, Arrivu, Skand a i. je súčasťou toho zjednodušenia (bez ohľadu na to, či im vyčlenia 50, 500, alebo 2000 pozícií).
Tak, ako sa vo verejnosti neujalo oblastné číslovanie, tak si nepotrebuje verejnosť pamätať, ktorá číslica kóduje výpravňu, ktorá dĺžku apod, preto neexistuje rozumný dôvod to tam nasilu pchať. Čokoľvek bude človek riešiť, zavolá si predsa na linku a tam mu telefonistky na dva kliky budú vedieť dať správnu odpoveď, a bude to spoľahlivejšie než tvrdiť "no viete dvojka je jurák", ak ten bus môže byť preradený či zapožičaný.

Na zvyšné peonizmy snáď ani nemá zmysel reagovať, nie sme prvý IDS v galaxii. Stačí nakuknúť k bratom, tam ani nemáš jazykovú bariéru, poľahky si všimneš, ako sa riešia čiastočne zaintegrovaní dopravcocia.
Reply on: 3pa3ck3 #233308:
To je niekde v Európe taká situácia, že na S linkách nejazdia klasické súpravy?
Snaha o logické a neprekrývajúce sa číslovanie má svoje opodstatnenie, uznám, že aj šotoušské, avšak nielen šotoušské. Pretože: "Pořádek musí bejt", ako hovoril Švejk. V Prahe sa na autobusovej doprave podieľa veľa rôznych dopravcov a vozidlá, jazdiace na linkách s trojmiestnym číselným označením, majú pridelené aj mestské ev. číslo. A samozrejme, že v takých radoch, ktoré sa s inými dopravcami a ani s DP neprekrývajú. Podobne na Znojemsku autobusy rôznych dopravcov, pokiaľ jazdia na "znojemských" linkách 801 a vyššie, majú dvojciferné evidenčné čísla. Nie je dôvod, aby sa prekrývali. Úplný chaos by v tom nemal byť. Ak som sa viezol, dajme tomu, vozidlom 1833, malo by byť jasné, že žiadne také iné v systéme - v tomto prípade BID - neexistuje. A problém neexistuje, už sa to tu písalo - voľné sú rady 5xxx a 9xxx, tak prečo sa nemôžu využiť? Ak sa dá k dispozícii - podľa mňa nelogicky - rad 8xxx, tak by zasa nemal byť problém tých pár vozidiel DP, školských a technologických, prečíslovať napr. do radov 41xx, 43xx, 44xx atď. Napr. pracovné (školské) električky by sa mohli číslovať 47xx, namiesto 7000-ového radu by to bola 4700-ovka. Čísel je nekonečne veľa a od 1 do 9999 je ich presne 9999. To bohato stačí na to, aby sa čísla neprekrývali!
Reply on: fanatikmhd #233302:
Viem, že je to nereálne pri stave vozového parku ZSSK, ale v roku 2020 by na S-kových linkách nemali mať klasické súpravy miesto...
Reply on: N/A #233306:
Tak vzadu to už majú správne 😃
Reply on: Miro #233304:
V Bratislave majú nové trolejbusy EČV v zadnom výreze na ŠPZ, vpredu na maske pod sklom.
Reply on: Miro #233304:
"U trolejbusov by sa mohli ev. čísla dávať na miesto, kde je normálne štátne EČV (ako to má napríklad Žilina) a bolo by to OK..."

Nesúhlasím. Mne sa tento trend nepáči. Ak mi po meste behajú trolejbusy aj autobusy, tak očakávam ev. č. (IČV) u všetkých na rovnakom mieste. A keďže autobusy IČV na mieste EČV mať nemôžu (lebo tam je EČV), tak je podľa mňa logické, aby ho aj trolejbusy mali inde. S autobusmi jednotne.
Myslím, že u vlakov je evidenčné číslo kvôli identifikácii zbytočné a málokto by to využíval. Normálny človek jednoducho povie išiel som vlakom z Trnavy do Bratislavy s odchodom o 8:00 a dopravca si už zistí, čo tam bolo nasadené a kto to šoféroval.

U trolejbusov by sa mohli ev. čísla dávať na miesto, kde je normálne štátne EČV (ako to má napríklad Žilina) a bolo by to OK - buď by som na tom mieste videl EČV alebo ev. číslo dopravcu. A električku si snáď nikto s autobusom nezamení.
Reply on: Viko #233301:
Ano, presne preto hovorím buď všetko, bez ohľadu, alebo sa na to vykašľať.... Ak by došlo k tomu, že trebárs by dokument iba hovoril aby vozidlá SlovakLines v rámci zjednodušenia mali dostať evč, vo voľnej pozícii (5xxx), je to zjednodušenie. Ale hovoriť o koncepte prezmeny všetkého je asi taká logika ako dnes vziať čísla všetkých liniek a prečíslovať ich vzostupne od 1 (samozrejme s prihliadnutím na kocept BID). Takže, 1,2,3,4,5, 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,37.... Teoreticky v tom logika je.....prakticky? "A komu tím prospějete?!"
Reply on: 810zssk #233299:
Keď poviem že by sa služobné vozidlá dali do jednej číselnej rady, tak rady nie sú voľné. Keď sa teda opýtam na iného dopravcu, rady su zrazu voľné. Tak ako?

Navyše, ako som už dole spomenul, celé je to prakticky blbosť. Doteraz SL nemalo značenie a nikomu nechýbalo. Doteraz mal DPB svoje značenie a okrem rovnakej hodnoty pre cestujúceho malo aj šotodôvody ktoré pomáhali k rýchlej identifikácii vozidla a jeho príslušnosti (napríklad keď idem nejakou 78 a príde voz 2xxx, a dačo stratím, nájdem to na výpravni v Juráku (za predpokladu že to nezmizlo)).
Systém chce dať evidenčné čísla vozidlám v premávke (Btw, znamená to že SADky budú musieť vyčleniť vozopark na "ostatné" fungovanie a IDS BK, alebo označia evč celý vozopark? Trebárs ta SAD DS berie jedinú linku, a nezdá sa mi žeby tie desiatky resp stovky busov išli označovať lebo čo ak sa tam objaví. Navyše, ak systém rozbíjaš tým že elekrické vozidlá si musia zachovať svoje čísla lebo techničáky, a pridáš že železničné vozidlá zas nemajú šancu mať evidenčné čísla v týchto tvaroch (Ako, pri ucelených vlakoch ako sú súpravy metra to ešte ako tak ide, ale neviem si predstaviť očíslovať všetky Bdteery, Bdtmee, B, Bdt a bhvie aké iné odnože (Skové linky samozrejme) plus čo s mašinami? Označiť? atď.... Takže aj tak nebudeš mať slušnú časť označenú a celé celkovo je to nekoncepčné. A zbytočné.....
Reply on: fanatikmhd #233298:
Preto sa za žiadne šototriedenie ani nezasadzujem.
Na otázku čo bolo pred EČ, tak napríklad sťažnosti podľa čísla vodiča, keďže lístok ľuďom zostal v ruke. Ale keďže evidenčné lístky sa (rozumne) rušia, pokladám za vhodné mať náhradu.
Jednak, čím zložitejší údaj si má cestujúci kvôli sťažnosti pamätať, tým väčšia chybovosť. Druhá vec, aký zmysel má vytvárať bordel, kedy jedna červená NB18 bude mať EČ a na druhej ho budeš hľadať márne, lebo nemá palice... Veď sám vravíš, že ľudia nie sú pozorní k tomu, čo im prichádza.
https://bratislava.sk/sk/uradna-tabula/zaznam?NoticeboardId=MAG00B0HC8OE%230&RecordId=2515

Preto bolo navrhnuté aj skrátenie linky len so zabezpečením prepojenia s obchodným centrom VIVO s celotýždenným 15 minútovým intervalom, pričom by obsluhu Polikliniky Tehelná a Trnavského mýta prevzala linka č. 151 s celotýždenným 30 minútovým intervalom. Skrátením linky č. 51 by sa zvýšila jej spoľahlivosť a predĺžením linky č. 151 okolo Polikliniky Tehelná na Trnavské mýto a zvýšením frekvencie jej prevádzky by sa pomohlo aj obyvateľom nových obytných domov v lokalite Briežky.
Reply on: fanatikmhd #233298:
Ked pride dalsi dopravca tak mu bude pridelena nejaka volna rada. Co je na tom nejasne?
Reply on: Viko #233295:
Lenže ak ide o číslo pre cestujúceho aby vedel podať sťažnosť, tak je irelevantné riešiť triedenie....jemu je jedno či číselený rad je pre toho dopravcu, alebo či v tomto čísle je taký rozmer vozidla a podobne. Môžeš rovno začať 1001- asi nejak 2000 predpokladám pre všetko v IDS B momentálne. A stále som sa nedozvedel, čo keď príde ďalší dopravca...
A ak je to len na to aby cestujúci vedel podať sťažnosť, fakt stačí aj ŠPZ.Trolejbusových a električkových dopravcov tu veľa nie je, a tam evč je zapísané aj v techničáku.....A zrazu nemusíš tlačiť stovky evidnenčných čísiel na vozidlá..... Ako doteraz podávali sťažnosti cestujúci pri prímestskej doprave?

Laminatron: Takých chýb je viacej, a človek by už čakal že po toľkých miliónoch chýb, identických veciach v zahraničí, si dakto dá tých 15minút práce a zamyslí sa nad tým.....
Ak koordinuješ dopravcov v IDS, kľudne sa dá za určitej dávky nadhľadu rieišiť komplexnejšie aj s údržbou či pri NU. Napríklad práve drobnými úpravami zmlúv vznikne kooperácia dopravcov aj na tejto úrovni, a pri rovnakých postupoch riešenia problémov keď v Dúbravke príde zle cestujúcemu v SL, dispečer z DPB to bude riešiť rovnako. Pokazí sa voz dakde? Porieši to pojazdná dieľňa najbližšieho dopravcu...atď...

Navyše, všetci dobre vieme že zastaví kačica 7131/7121 na zastávke, nápis autoškola na displeji pozorovateľný aj z vesmíru, a aj tak sa gaštani dobíjajú dnu.....
Reply on: Ričard #233296:
Alebo.
Tá, ktorú myslíš ty, sa predtým volala Mickiewiczova a myslím že bola na znamenie už pred premenovaním.
Dobre vidím, že sa zmenil charakter trolejbusovej zastávky Americké námestie? Alebo je jedným smerom na znamenie a druhým nie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.