Snaha o logické a neprekrývajúce sa číslovanie má svoje opodstatnenie, uznám, že aj šotoušské, avšak nielen šotoušské. Pretože: "Pořádek musí bejt", ako hovoril Švejk. V Prahe sa na autobusovej doprave podieľa veľa rôznych dopravcov a vozidlá, jazdiace na linkách s trojmiestnym číselným označením, majú pridelené aj mestské ev. číslo. A samozrejme, že v takých radoch, ktoré sa s inými dopravcami a ani s DP neprekrývajú. Podobne na Znojemsku autobusy rôznych dopravcov, pokiaľ jazdia na "znojemských" linkách 801 a vyššie, majú dvojciferné evidenčné čísla. Nie je dôvod, aby sa prekrývali. Úplný chaos by v tom nemal byť. Ak som sa viezol, dajme tomu, vozidlom 1833, malo by byť jasné, že žiadne také iné v systéme - v tomto prípade BID - neexistuje. A problém neexistuje, už sa to tu písalo - voľné sú rady 5xxx a 9xxx, tak prečo sa nemôžu využiť? Ak sa dá k dispozícii - podľa mňa nelogicky - rad 8xxx, tak by zasa nemal byť problém tých pár vozidiel DP, školských a technologických, prečíslovať napr. do radov 41xx, 43xx, 44xx atď. Napr. pracovné (školské) električky by sa mohli číslovať 47xx, namiesto 7000-ového radu by to bola 4700-ovka. Čísel je nekonečne veľa a od 1 do 9999 je ich presne 9999. To bohato stačí na to, aby sa čísla neprekrývali!
Viko
Na otázku čo bolo pred EČ, tak napríklad sťažnosti podľa čísla vodiča, keďže lístok ľuďom zostal v ruke. Ale keďže evidenčné lístky sa (rozumne) rušia, pokladám za vhodné mať náhradu.
Jednak, čím zložitejší údaj si má cestujúci kvôli sťažnosti pamätať, tým väčšia chybovosť. Druhá vec, aký zmysel má vytvárať bordel, kedy jedna červená NB18 bude mať EČ a na druhej ho budeš hľadať márne, lebo nemá palice... Veď sám vravíš, že ľudia nie sú pozorní k tomu, čo im prichádza.