Žiadny. Týmto som chcela naznačiť, že niekto, kto so SORom nikdy nejazdil, nemôže relevantne posúdiť ani vyhlasovať, že SOR je APRIORI nanič. ? Že SOR treba posudzovať komplexne, nie jednostranne. Autobus je pre cestujúcich - ale nie je to LEN o cestujúcich. Na každej značke či type nájdeš prvky kvalitné aj menej kvalitné. Napríklad MBCC je z hľadiska vodiča špička - ako cestujúcej mi však nevyhovuje, len kvoli jedinému prvku, kvoli centrálnemu klimatizačnému obehu, ktorý v priestore cestujúcich reguluje a nastavuje automat. Preto ale nevyhlásim, aký je to drahý šmejd, lebo stovkám ďalších cestujúcich centrálny klimatizačný obeh vyhovuje/ neškodí. SOR 18BN je oproti CC krok dole, ale ponúka oveľa vyšší komfort pre vodiča ako Karosy, napríklad aj v takom malom detaile, že kabína "sa podobá" mercedesovej usporiadaním tlačidiel, čo vodičovi uľahčí život pri presadaní z jedného typu do druhého; je možné si napríklad prispôsobiť kokpit na mieru.. Oproti prvým SORom z hľadiska vodiča ubudlo v nových typoch pol milióna mätúcich kontroliek, pre cestujúcich pribudla nízkopodlažnosť. Z hľadiska vodiča mi veľmi vyhovovala prvá séria automatických "kindervajec", bol to nepomerný pokrok oproti Karosám a prvým kutáčovým SORom. 18BN je dostupnou, nie ideálnou možnosťou. On vyhral tender, preto je tu. Je pre cestujúcich - ale je aj o vodičoch a prevádzkových nákladoch. Treba ho preto posudzovať s nadhľadom.
aký má súvis rozhodnutie dopravcu čo bude kupovať s tým, že si s ním cúvala? ?
Re #163991 tbus: fakt zaujímavé... čiže budeš mať klbáky 5 dní v týždni vo vozovni iba tak odstavené, hej? ? už dakto navrhoval, že Trnava by mala mať klbáky a zotreli ho s tým, že je to blbosť aby iba kvôli špičke počas školského roka, kupovala SAD TT klbák, keď im bude mimo špičky a cez víkendy stáť. Moc vymýšľaš ? stačia kĺby, iba zlepšiť interval. Až bude interval s kĺbami 3-4min, potom hovor o nasadzovaní dvojklbákov.
Figu vieš tak ty. A čím ďalej tým viac ľutujem, že sa príspevky od teba a reakcie na ne nedajú skryť, lebo mám aj inú robotu, ako tu čítať každý deň 100 príspevkov, z ktorých je 80 o tebe.
Čo je slovíčkarenie? Jednoducho toto cestovanie zadarmo na základe dovŕšenia veku je absolútne neadresné. Človek s minimálnou mzdou, ktorý poctivo pracuje a má čistý príjem nižší ako dôchodca musí platiť a dôchodca nemusí? A presne ako ti povedal Valec, nijakú inú službu nemá dôchodca zadarmo.
Prečo by dvojklbáky museli povinne jazdiť aj cez víkend? Predsa aj v súčasnosti v skoro každom meste (a aj na prímeste) sú linky kde sú cez PD kĺby, a cez víkend krátke vozidlá, a kĺby cez víkend stoja v garáži. Tak v Prešove by jazdili dvojkĺby, a cez víkend kĺby ?
Potom uvádzaj kontext, aby nám naivným niečo neušlo. ? ?
Och, a moja naivita mi veľmi pozdvihla úroveň dobrej nálady. ? Naivne som sa totiž domnievala, že skoro 22 rokov praktických vedomostí a tiež spolupráce s Dopravným podnikom Bratislava budú stačiť na to, aby som Ti mohla skúsiť v niečom oponovať. ? A konkrétne so SORmi mám nacúvané, koľko Ty navozené... ?
si si istý, že aj cez víkend by sa tam uživili tie dvojklbáky pri zachovaní rovnakého intervalu? Aj v BA sa uživil dvojklbák, no iba v špičke. Vlastne aj v sedle, no predlžovali by sa potom intervaly, čo je nežiadúce. Chceš mi povedať, že pri 10min intervale s klbákom na t-bus linke by si už v Prešove bil na poplach a kupoval dvojklbáky? Nestačí kúpiť normálny kĺbový t-bus a skrátiť interval z 10 na 7-8. V Bratislave máme frekventovanejšie t-bus linky ako 201 či 202, alebo ešte častejšie premávajúce a-busy 21,31+39,68,93,94,95 a 98, a kto požaduje dvojklbáky?! ?
vieš figu v akej súvislosti som povedal čo som povedal. Na tomto fóre padla totiž veta, že dopravcovia volia SOR aj pre blízkosť, teda príchod servisákov SORu vraj netrvá tak dlho ako značiek Irisbus, MAN, Mercedes, či Solaris. Teda ak aj toto dokáže zavážiť pri rozhodovaní pre danú značku, tak potom sú prípady, ktoré to vyvracajú. Myslíš si, že keby bol SOR Slovenský, že by sa na neho Česi tak lepili? Nebuď naivná ?
A prečo by mali byť vo väčších mestách povinne predpísané??? Vozy sa predsa kupujú na konkrétny typ linky a nie do typu mesta. Aj v miliónových metropolách sa nájdu linky stavané na minibus a aj v päťdesiattisícovom meste môže byť linka na klbák.
Ja osobne by som do Prešova namiesto klasických trolejbusových klbákov kupoval dvojklbáky - PLNE by sa tam uživili.
Milý bratu, Ty rečníš ako Cicero - ale v medziach, ako keby si pochodil všetky dopravné podniky v európskych metropolách a poznal ich koncepciu práce. Ako môžeš hodnoverne prezentovať, čo vadí alebo nevadí dopravcom vo Švédsku? Váha Tvojich argumentov sa takýmito tvrdeniami "naverímboha" prepadáva stále nižšie...
Tiež reakcia na Valca je fakt kvalitným odborným príspevkom do diskusie... ?
Z pohľadu vodiča, aj keď ten tu nie je podstatný, ale pre ilustráciu: súčasne palubáky ok, ale ak je tam dvojfarebný display 20*4 znakov, malý font a 20 štvorcových tlačidiel oveľkosti pár cm, zakiaľ čo je na svete plnofarebný display s rozmermi podstatne väčšími a k tomu dotyková obrazovka, plus to bezdrôtové získavanie a odovzdávanie ľubovolných dát z a do PP.. tak to je obrovský rozdiel.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Z