Čo sa týka vlečky, tak tam vlaky nejdú viac ako 20km/h nie? Čo sa týka vlečky Matador, tak som ešte nevidel nikdy ísť vlak, jednak preto, že tadiaľ cestuješ častejšie od roku 2004 a potom aj preto, že posledné roky tam nie je asi dôvod niečo voziť. Na tých vlečkových vlaky nejdú rýchlo, takže tam by som nevidel rizík moc, aj keď motyka vystrelí. Riziko by som možno videl na priecestí na Bajkalskej ulici pred Slovnaftom kde premávajú linky 70,74 a 87, avšak tam je rozhľad dosť dobrý a určite tam nejdú vlaky viac ako 30-40km/h.
Keď už chcel byť niekto presný (viď "Nobelova ul. - linka 51 (časť trasy bez cestujúcich); viacero priecestí"), tak potom chýbajú aj:
Magnetová - linka 58 priecestie na vlečke do DPB
Kopčianska - linky 80, 99, 180 priecestie na vlečke do Matadoru a areálu ŽSR,
Vlčie hrdlo - linka 77 priecestie na vlečke do Slovnaftu
a tuším aj Lieskovská cesta - linka 79 priecestie na vlečke do Slovnaftu
Re #128031 Andy: Ak si dobre spomínam (však S499 opraví), tak problém je v zabezpečovacom zariadení, ktoré takúto rýchlosť nezvláda. Ale nie v tom v rušni, ale na trati.
"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?" - ale skončí, lenže sa o tom toľko nepíše, napríklad teraz v zime pri Kysuckom Novom Meste, keď kamión s drevom zostal na priecestí a nemohol ísť ďalej a osobný vlak to ubrzdil vďaka tomu, že tam práve kvôli prácam na trati bola pomalá jazda, bolo to krátko po Polomke, tak sa o tom dosť písalo. No a na www.vlaky.net som onehdy čítal o prípade, keď niekde v Čechách rušňovodič ubrzdil ICčko s Gorilou na nejakých tuším 500 metroch (tou vzdialenosťou si nie som istý a nechce sa mi to hľadať) zo stošesťdesiatky pred kamiónom, ktorý stál na priecestí. Lenže keď sa nikomu nič nestane, pre médiá je to dosť nezaujímavé.
"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?"
Vozidlá sa na priecestiach až tak často nekazia, toto včera bola dosť špecifická situácia (kĺbový autobus, udržovaný v DPB a ešte aj dávajúci prednosť). Keď niekoho zrazí vlak, väčšinou tam vojde nejaký samovrah na poslednú chvíľu a vtedy skutočne môže byť rád, keď vlak aspoň začne brzdiť. No a ďalší dôvod je, že keď rušňovodič stihne zabrzdiť, a nikomu sa nič nestane, obvykle sa o tom nepíše v novinách.
Vidíš na to som úplne zabudol, že nie je úplne jasno ráno. Ale aspoň na ulici sa svieti, má zadné svetlá takže nebolo to úplne stratené. Jednoznačne by bolo treba tam dať kamery a pridať aj semafory pre autá, ktoré by ich nepustili na priecestie kde by čakali na voľno.
No teraz som si spomenul, keď bola nehoda v Polomke, tak na druhý deň ráno, v TELERÁNE, s P. Bazovským ukazovali práve zábery priecestia na Ivanskej ceste v čase keď blikalo výstražné zariadenie, ešte cez priecestie prešlo pár áut a bohužiaľ aj autobus linky 67 ?
Čo sa týka vzdialenosti z akej mohol rušňovodič autobus na priecestí vidieť tak je to cca 400m. Keď ho tam videl, že stojí, tak mohol začať spomaľovať a brzdiť. Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?
Však to, tých výhovoriek bolo viac -jedna aj bezpečnosť.
Len neviem načo také výhovorky -Lokomotívy aj vozne máme -no aspoň nejaké aj trať máme. Možno to ešte oplotiť ale pri komplet prerábke celej trate je to to najmenej.
Ale je to dosť možné že treba ešte nejaký moderný zabezpečovací systém (-pod. ako Metro) ale ozaj je na mieste otázka, tak prečo nemáme potom ten čo majú ČD, je kravina aby každá krajina mala niečo iné a v lokomotívach X škatúl s elektronikou pre každú krajinu jednu.
Na českých koridoroch sú nejaké iné zabezpečovacie zariadenia, keď tam naše Gorily môžu jazdiť 160? Prečo sa aj náš koridor takým spôsobom nespravil? Pokiaľ si pamätám, pred pár rokmi výhovorka prečo sa nemôže tu jazdiť 160 bola, že na to nie sú vozne, ale tých myslím už dosť pribudlo.
Teraz neviem...aké zariadenia? A Gorily ich nemajú? Ved tie sú stavané na 160tku už od výroby. No ono to budú len ICčka resp. tie vlaky ktoré bude tahať Gorila. Tých je len 17ks a aj tie sú primárne zaradované na výkony Budapešť - BA -Brno -Praha tak ozaj to možno budú nejaké 2 vlaky. Ale Esá 362 alebo 363 si nepamätám, jedna rada z nich má rýchlosť 140Km/h tak aspoň niečo sa na čase ušetrí.
Opäť máš nepresné informácie. 160 km/h ešte na koridore (BA - NMnV) nie je z technických dôvodov - rušne nemajú potrebné zariadenia a aj v tomto mesiaci budú vykonané niektoré skúšobné jazdy. Najprv je potrebné, aby mali rušne potrebné zariadenia, aby sa vôbec mohlo jazdiť touto rýchlosťou. Predpokladá sa, že od nového GVD by mohli jazdiť touto rýchlosťou aspoň vlaky kategórie Intercity, teda pokiaľ ZSSK zabezpečí už spomenuté zariadenia do svojich rušňov.
S tou rýchlostou vlaku tu tvrdil pomály každý niečo iné, tak ozaj neviem ani to tak nie je podstatné.
Podstatné je zabezpečiť to tak aby sa vylúčila možnosť zrážky vlaku s busom plného cestujúcich.
Najjednoduchšia a najlacnejšia alternatíva je znížiť rýchlosť vlakov, čo je trochu predsa len také...takto železnica stráca na rýchlosti.
Lepšia signalizácia by v tomto prípade moc nepomohla, pomohlo by keby výstraha červ. svetiel začala blikať skorej -to zase na to brblú cestní vodiči, že bliká výstraha a 2hodiny nič nejde.
úplne najlepšie vôbec je mimoúrovnové križovanie, žial aj najnákladnejšie a k tomu sa nikto nemá.
POdjazdy nadjazdy ozaj neviem kto má na starosti -predpokladal som že železnice...hlavne by si to nemali kompetentní či ŽSR alebo Mestká časť či Magistrát prehadzovať ako horúci zemiak ale všetci by sa toho spoločne mali chytiť.
Stavanie tratí na 160km/h unás je o dosť neskôr a ešte to ide ozaj slimačím tempom. Toto ČR závidím, že Česi omnoho viac preferujú hromadnú dopravu všeobecne -už len príklad aké električky kupuje Brno a aké Bratislava.
Trať BŘeclav -Brno by možno zvládla i teraz v poho 200vku je to dlhý priamy úsek, otázna je bezpečnosť -to by mala byť celá trať ohradená.
INak z tohto dôvodu myslím, že na SR 160tka stale nie je schválená, trať BA - TT stále 120. vraj pre bezpečnosť. POdla mňa trocha somarina načo sa to potom tak nákladne prebudovávalo a narovnával trať.
Trať BA - TT má myslím už všade pod/nadjazdy. Z ČR poznám akurát lepšie trať BŘeclav - Brno a tom som si tiež závory nejak nevšimol.
No pravda, jenže v tom místì je maximální rychlost 60km/h, tak nevím co zde máte poøád s nìjakými 100 a 110 km/h. Na koridoru kde je 160km/h priecestia jsou. Pravda, nìkolik jich bylo nahrazeno nadjezdy a podjezdy, ale najdou se. Navíc pøejezd není problém ŽSR, ale správce komunikace, který by mìl mít pøehled o tom jak to v daném místì vypadá a pøípadnì jednat s ŽSR o úpravách, snížení rychlosti v místì apod. ŽSR se pouze starají o funkènost ZZ.
Re #127991 si: Napøíklad v Poøíèanech je výhybka i na 130km/h do odboèky. A že máte ménì koridorù nebude asi problém stavìní nadjezdù a podjezdù, ale tím, že jste s tím zaèali o 10let pozdìji než my a moc rychle vám to taky nejde. Naše nejnovìjší koridorové stavby už vypadají taky celkem k svìtu. No bohužel ty s datem sprovoznìní pøed více než 10 lety byli stavìny úspornìji a stavitelé se na nich teprve uèili. Ale zase od pøíštího roku budeme mít v nìkterých úsecích mezi Bøeclaví a Brnem a mezi Èeskou Tøebovou a Prahou 185km/h. Navíc tu se nestaví jen na koridorech, ale modernizují se i lokální tratì. Pøíklad Polièka-Svitavy i se zvýšením traťové rychlosti, elektrizují se tratì - Letohrad-Polsko, Opava, Èeské Velenice, Frýdek-Místek, Milovice .... atd ?
Re #127959 gagarintomik: Kampak jsi se stáhnul kindermafiáne? Proèpak se nevyjadøuješ už? Hmm? ?
Re #127977 UT: No tak ty máš skuteènì dost. Na tvoji inteligenci se snad nedá ani nic øíct. ?
Re #127997 21Tr: PREBOHA POMOC!!! ?
Takže už snad naposledy - V MÍSTÌ NEHODY JE MAXIMÁLNÍ TRAŤOVÁ RYCHLOST 60km/h - a vlak nezastaví na fleku, ale má urèitou brzdnou dráhu. Pokud je tma. Což dle mého názoru v 5 ráno ještì celkem je, tak rušnovodiè z dálky nevidí nic, všude je poulièní osvìtlení, auta, všechno splývá dokupy, že je nìco na pøejezdu vidí až když je tìšnì u pøekážky. Pokud staèil do místa nárazu snížit rychlost z 60km/h na 30km/h tak to svìdèí že zaèal brzdit takových 100metrù pøed pøekážkou. Nehledì na to že pøi 60 kilometrové rychlosti vùbec než zaène brzdit tak ujede takových 70metrù.
Ale ten konec mì riadne naštval. Rušnovodièi si ty hlupaò vùbec nic nemysli. Vidí debila na pøejezdu tak zaènou brzdit. Né že èekají až se pohne. On totiž ten rušnovodiè zodpovídá za víc než za svého plechového miláèka a debilního øidièe. Pøál bych ti si nìkdy za to sednout. Alespoò jednu smìnu a mlel bys naprosto jinak. Strojvedoucí má na starosti mnoho jiných vìcí než pøed každým pøejezdem zpomalit a dívat se jesti dneska tam náhodou nìjaký debil není. Koneènì pochop, že vlak nezastavíš na pár metrech jako auto.
OK, bol som malý, asi si to moja myseľ poplietla s niekdajšou 65-kou cez Slowackého...
Rozhodne som však raz šiel 25-kou, ktorej vodič, asi svojvoľne, šiel spomínanou trasou po tom čo vyše 15 minút blikala červená.
21Tr