Tak to je smutné, že sa zrejme len čaká na to kedy aj tam bude 20mrtvych a vela zranených. 61čkou chodí dosť ľudí. Inak
ako je tam vlastne vedená hlavná cesta?
Z Trnavskej pokračuje Vrakunskou alebo Ivanskou?
Osobne si myslim, ze siel na vyjazd 78ky, ak chces odbocit na Staru Ivansku musis zastat a dat prednost autam jazdiacich na hlavnej. Nakolko on odbocoval a daval prednost neakemu proti iducemu vozidlu tak zastal, zadok zostal na priecesti, takze umyselne to nebolo. Bohuzial, kazdy kto jazdi a jazdil na plynovom serbli, tak vie velmi dobre ako sa obcas spravaju, mne neraz zdochol motor z nicoho nic. Horsie ked zdochne a nejde natocit. a osobne si myslim, stalo sa to o pol siestej rano. Dnes je oficialne svitanie o 5:43, takze odhadujem pritmie, vlecka nevysvietena, autobus celym rozmerom nebol v priecesti a od Noveho mesta je kolajisko v Miernom obluku. Ak vchadzas do kolajiska od Letiska, tak vidis pariadne na trat, ale ked prides k tretej kolaji tak to uz nie je take
Problém je, že lokomotíva len tak hneď nezastaví a s vagónmi dupľom, mašiny majú veľkú hmotnosť i zotrvačnosť a aj 30km/h stačí aby bol bus našrot. Neviem teda ako to bolo, ja som bol v tom že bus stál v priecestí len preto, že musel dávať prednosť na križovatke ale potom vraj sa aj pokazil. Tu je vidieť že aj kvázi "nové" vozidlá 741CNG sú šunty a pod to sa podpísala iste zlá údržba.
Ako som písal predtým ja by som predsa len aj vlakom znížil rýchlosť aspon dočasne kým sa definitívne neprebuduje toto križovanie, možu to financovať i železnice -pri tolkých novovybudovaných nadjazdoch podjazdoch na trati BA - N.M. nad Váhom je výstavba 1ho navyše kde je to naozaj treba zanedbateľná. Stale tade chodí 61tka aj s ľudmi.
K semafórom na mieste včerajšej nehody len zopakujem to, čo som sem už raz písal.
V rukách držím (presný názov) Súťažné podklady verejnej súťaže na výber projektanta projektovej dokumentácie stavby: "Cestná svetelná signalizácia v križovatke Ivánska - Vrakunská Bratislava-Ružinov". Tieto súťažné podklady vydal GIB v máji 1998 . Teraz je len otázkou (však dnes je ten deň otvorených dverí na magistráte) prečo projektant vybraný nebol, keď aj tak všetci vieme kto to bude a kto to potom postaví.
2636 sa asi vyradí ale (no niesom expert do autobusov) mohla by sa pouzit aspon predna cast ?? ta nedopadla az tak zle ako zadna..ma sice nejake odreniny na boku a v predu ale to sa da urobiť a zachranit klbak pred vyradenim..zadna čast by sa použisa s vyradeneho pripadne takeho ktory ma neopravitelnu prednu časť..
neviem, ale tvojho vtaka ani nemam zaujem spoznavat, jednak moja sexualna orientacia je troska ina a okrem toho s tymi realnymi cca 2 cm dlzky to asi ani za vela stat nebude (teda ak vsetky dlzky prehanas priblizne rovnakou mierkou ako ten dohlad na trati...)
21Tr to napísal úplne presne. Rozhľad pre rušňovodiča je od Nového Mesta dostatočný a autobus tam podľa všetkého zastavil pred spustením signalizácie. Žiadna vlaková brzda neexistuje - lokomotíva išla sama. Pri posune na stanici zastaví z tridsiatky "na mieste", tak o čom je tento cirkus? Problém je v tom, že ak umiestnime tri kilometre pred vlak obrovskú betónovú kocku reflexnej farby, železničiar si ju buď vôbec nevšíma, alebo bude hodinu trúbiť a potom do nej napáli, pretože "zrážke pre krátku vzdialenosť nedokázal zabrániť".
Ak sa nemylim, tak tam schytal rovnako ako 2636 aj 2812 pred par rokmi . Tiez to bolo tusim bez ludi. No do tretice sa obavam, ze uz nebudu len skody na majetku ?
Kamery su napr. v tuneloch. A myslim, ze aj na nete boli celkom pekne zabery z Braniska, co tam vodici robia. Len ktovie, ci boli za to aj sankcionovani...
rusen ti na tych mozno 200m ktore ma od vynorenia sa zo zakruty moznost vidiet na priecestie nema sancu zastavit z rychlosti 80 kmh...
pokial vodic autobusu ostal na priecesti visiet, mal o tom okamzite informovat dispecing zeleznic (bud on alebo dispecer DPB, ale aj tak, PZZ sa v tomto pripade aktivuje az ked je vlak mimo stanice a medzi stanicou a priecestim uz nie su ziadne navestidla (a na zeleznici ich nastastie na rozdiel od cesty nemozes pchat kazdych 10 metrov ) takze v urcitej negativnej suhre nahod sa ti moze pritrafit to ze aj ked sa tohto budes drzat tak ta ten vlak naberie...
rusnovodici si nemyslia az do poslednej chvile ze sa to pohne, ale z principu fungovania vlakovej brzdy ty ako cestujuci vo vo vlaku alebo externy pozorovatel len tazko odhadnes kedy prave rusnovodic vypustil vzduch z brzdoveho potrubia (ak si dobry pozorovatel tak vo vlaku sa to zaregistrovat da, zmeny tlaku v brzdovom potrubi je pocut chvilu predtym ako vlak zacne brzdit))
a za umiestnenie kamier k priecestiam som vsetkymi 10timi... ale tym by si zistil len aki su vodici cestnych vozidiel k....
Inak rozhľad na priecestie pre vlaky idúce zo smeru ŽSTNM je dobrý myslím, tak neviem prečo sa aspoň tuto nepodarilo rušňovodičovi zabrzdiť, keď šiel 80 km/h. Či sa spoliehal na to, že snáď sa ten autobus pohne alebo čo?!
Ešte som premýšľal nad okolnosťami, konkrétne...
Ak autobus stál na priecestí dlhšie, malo sa to hlásiť železniciam. Ďalej, výstražné svetlá sa vždy spúšťajú v dostatočnom predstihu pokiaľ viem. Takže autobus buď vošiel na priecestie keď bola zapnutá výstraha (to nebola šanca aby to došlo včas železniciam) alebo tam stál dlho, dosť dlho na to aby bol dakto upovedomený o prekážke na priecestí. V prípade, že tam autobus stál dlhšie a šofér nikomu nevolal, tak pochybil, lebo ako sa blížil rušeň k priecestiu už musela signalizácia svietiť.
Na jednej strane ma rozčuluje, že rušňovodiči si vždy myslia, že keď je dačo na priecestí, že sa to akýmsi zázrakom pohne až do poslednej sekundy a potom keď sa tak nestane tak...nuž smola...
okamzita rychlost v case narazu bola nieco medzi 30 - 40 km/h podla doverneho zdroja. Mna by zaujimalo, kde si prisiel na to, ze tam je vlak vidiet dve minuty predtym??? Ked som jazdil v Beuse a aj cez to priecestie, tak velky rozhlad nemas
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.