Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 21Tr #128033:

"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?"

Vozidlá sa na priecestiach až tak často nekazia, toto včera bola dosť špecifická situácia (kĺbový autobus, udržovaný v DPB a ešte aj dávajúci prednosť). Keď niekoho zrazí vlak, väčšinou tam vojde nejaký samovrah na poslednú chvíľu a vtedy skutočne môže byť rád, keď vlak aspoň začne brzdiť. No a ďalší dôvod je, že keď rušňovodič stihne zabrzdiť, a nikomu sa nič nestane, obvykle sa o tom nepíše v novinách.
Reply on: BMko #128013:
Vidíš na to som úplne zabudol, že nie je úplne jasno ráno. Ale aspoň na ulici sa svieti, má zadné svetlá takže nebolo to úplne stratené. Jednoznačne by bolo treba tam dať kamery a pridať aj semafory pre autá, ktoré by ich nepustili na priecestie kde by čakali na voľno.
Reply on: si #128000:
No teraz som si spomenul, keď bola nehoda v Polomke, tak na druhý deň ráno, v TELERÁNE, s P. Bazovským ukazovali práve zábery priecestia na Ivanskej ceste v čase keď blikalo výstražné zariadenie, ešte cez priecestie prešlo pár áut a bohužiaľ aj autobus linky 67 ?

Čo sa týka vzdialenosti z akej mohol rušňovodič autobus na priecestí vidieť tak je to cca 400m. Keď ho tam videl, že stojí, tak mohol začať spomaľovať a brzdiť. Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?
Reply on: Andy #128031:

Však to, tých výhovoriek bolo viac -jedna aj bezpečnosť.
Len neviem načo také výhovorky -Lokomotívy aj vozne máme -no aspoň nejaké aj trať máme. Možno to ešte oplotiť ale pri komplet prerábke celej trate je to to najmenej.
Ale je to dosť možné že treba ešte nejaký moderný zabezpečovací systém (-pod. ako Metro) ale ozaj je na mieste otázka, tak prečo nemáme potom ten čo majú ČD, je kravina aby každá krajina mala niečo iné a v lokomotívach X škatúl s elektronikou pre každú krajinu jednu.
Reply on: Solider #128029:
Na českých koridoroch sú nejaké iné zabezpečovacie zariadenia, keď tam naše Gorily môžu jazdiť 160? Prečo sa aj náš koridor takým spôsobom nespravil? Pokiaľ si pamätám, pred pár rokmi výhovorka prečo sa nemôže tu jazdiť 160 bola, že na to nie sú vozne, ale tých myslím už dosť pribudlo. 🙂
Reply on: Solider #128029:

Teraz neviem...aké zariadenia? A Gorily ich nemajú? Ved tie sú stavané na 160tku už od výroby. No ono to budú len ICčka resp. tie vlaky ktoré bude tahať Gorila. Tých je len 17ks a aj tie sú primárne zaradované na výkony Budapešť - BA -Brno -Praha tak ozaj to možno budú nejaké 2 vlaky. Ale Esá 362 alebo 363 si nepamätám, jedna rada z nich má rýchlosť 140Km/h tak aspoň niečo sa na čase ušetrí.
Reply on: MiroBA #128028:
Opäť máš nepresné informácie. 160 km/h ešte na koridore (BA - NMnV) nie je z technických dôvodov - rušne nemajú potrebné zariadenia a aj v tomto mesiaci budú vykonané niektoré skúšobné jazdy. Najprv je potrebné, aby mali rušne potrebné zariadenia, aby sa vôbec mohlo jazdiť touto rýchlosťou. Predpokladá sa, že od nového GVD by mohli jazdiť touto rýchlosťou aspoň vlaky kategórie Intercity, teda pokiaľ ZSSK zabezpečí už spomenuté zariadenia do svojich rušňov.
Reply on: GlEx #128027:

S tou rýchlostou vlaku tu tvrdil pomály každý niečo iné, tak ozaj neviem ani to tak nie je podstatné.
Podstatné je zabezpečiť to tak aby sa vylúčila možnosť zrážky vlaku s busom plného cestujúcich.
Najjednoduchšia a najlacnejšia alternatíva je znížiť rýchlosť vlakov, čo je trochu predsa len také...takto železnica stráca na rýchlosti.
Lepšia signalizácia by v tomto prípade moc nepomohla, pomohlo by keby výstraha červ. svetiel začala blikať skorej -to zase na to brblú cestní vodiči, že bliká výstraha a 2hodiny nič nejde.
úplne najlepšie vôbec je mimoúrovnové križovanie, žial aj najnákladnejšie a k tomu sa nikto nemá.
POdjazdy nadjazdy ozaj neviem kto má na starosti -predpokladal som že železnice...hlavne by si to nemali kompetentní či ŽSR alebo Mestká časť či Magistrát prehadzovať ako horúci zemiak ale všetci by sa toho spoločne mali chytiť.
Stavanie tratí na 160km/h unás je o dosť neskôr a ešte to ide ozaj slimačím tempom. Toto ČR závidím, že Česi omnoho viac preferujú hromadnú dopravu všeobecne -už len príklad aké električky kupuje Brno a aké Bratislava.
Trať BŘeclav -Brno by možno zvládla i teraz v poho 200vku je to dlhý priamy úsek, otázna je bezpečnosť -to by mala byť celá trať ohradená.
INak z tohto dôvodu myslím, že na SR 160tka stale nie je schválená, trať BA - TT stále 120. vraj pre bezpečnosť. POdla mňa trocha somarina načo sa to potom tak nákladne prebudovávalo a narovnával trať.
Trať BA - TT má myslím už všade pod/nadjazdy. Z ČR poznám akurát lepšie trať BŘeclav - Brno a tom som si tiež závory nejak nevšimol.
Reply on: MiroBA #127987:
No pravda, jenže v tom místì je maximální rychlost 60km/h, tak nevím co zde máte poøád s nìjakými 100 a 110 km/h. Na koridoru kde je 160km/h priecestia jsou. Pravda, nìkolik jich bylo nahrazeno nadjezdy a podjezdy, ale najdou se. Navíc pøejezd není problém ŽSR, ale správce komunikace, který by mìl mít pøehled o tom jak to v daném místì vypadá a pøípadnì jednat s ŽSR o úpravách, snížení rychlosti v místì apod. ŽSR se pouze starají o funkènost ZZ.


Re #127991 si: Napøíklad v Poøíèanech je výhybka i na 130km/h do odboèky. A že máte ménì koridorù nebude asi problém stavìní nadjezdù a podjezdù, ale tím, že jste s tím zaèali o 10let pozdìji než my a moc rychle vám to taky nejde. Naše nejnovìjší koridorové stavby už vypadají taky celkem k svìtu. No bohužel ty s datem sprovoznìní pøed více než 10 lety byli stavìny úspornìji a stavitelé se na nich teprve uèili. Ale zase od pøíštího roku budeme mít v nìkterých úsecích mezi Bøeclaví a Brnem a mezi Èeskou Tøebovou a Prahou 185km/h. Navíc tu se nestaví jen na koridorech, ale modernizují se i lokální tratì. Pøíklad Polièka-Svitavy i se zvýšením traťové rychlosti, elektrizují se tratì - Letohrad-Polsko, Opava, Èeské Velenice, Frýdek-Místek, Milovice .... atd ?


Re #127959 gagarintomik: Kampak jsi se stáhnul kindermafiáne? Proèpak se nevyjadøuješ už? Hmm? ?


Re #127977 UT: No tak ty máš skuteènì dost. Na tvoji inteligenci se snad nedá ani nic øíct. ?


Re #127997 21Tr: PREBOHA POMOC!!! ?
Takže už snad naposledy - V MÍSTÌ NEHODY JE MAXIMÁLNÍ TRAŤOVÁ RYCHLOST 60km/h - a vlak nezastaví na fleku, ale má urèitou brzdnou dráhu. Pokud je tma. Což dle mého názoru v 5 ráno ještì celkem je, tak rušnovodiè z dálky nevidí nic, všude je poulièní osvìtlení, auta, všechno splývá dokupy, že je nìco na pøejezdu vidí až když je tìšnì u pøekážky. Pokud staèil do místa nárazu snížit rychlost z 60km/h na 30km/h tak to svìdèí že zaèal brzdit takových 100metrù pøed pøekážkou. Nehledì na to že pøi 60 kilometrové rychlosti vùbec než zaène brzdit tak ujede takových 70metrù.

Ale ten konec mì riadne naštval. Rušnovodièi si ty hlupaò vùbec nic nemysli. Vidí debila na pøejezdu tak zaènou brzdit. Né že èekají až se pohne. On totiž ten rušnovodiè zodpovídá za víc než za svého plechového miláèka a debilního øidièe. Pøál bych ti si nìkdy za to sednout. Alespoò jednu smìnu a mlel bys naprosto jinak. Strojvedoucí má na starosti mnoho jiných vìcí než pøed každým pøejezdem zpomalit a dívat se jesti dneska tam náhodou nìjaký debil není. Koneènì pochop, že vlak nezastavíš na pár metrech jako auto.
Reply on: S499.1023 #128025:
OK, bol som malý, asi si to moja myseľ poplietla s niekdajšou 65-kou cez Slowackého...
Rozhodne som však raz šiel 25-kou, ktorej vodič, asi svojvoľne, šiel spomínanou trasou po tom čo vyše 15 minút blikala červená.
Reply on: intony #128020:
Vylúčené. Každý pokus vodičov skrátiť si tade dojazdovú trasu (a že ich bolo neúrekom) skončil amputáciou strechy autobusu.
Reply on: Majo #128022:
Kua fakt sem musím liezť aby ste nehlásali bludy. V prípade zlepeného zrýchľovača záchranná brzda (bezpečnostný spínač) samozrejme funguje (ak odpadne linkový stykač, tak je jedno, v akej polohe je ZR). Zrýchľovanie vozidla aj v prípade zásahu bezpečnostného psínača je prejavom zlepených motorových stykačov. Ale aj to sa dá ošetriť vypnutím riadenia.
V košickom prípade predpokladám, že išlo o prasknutie tzv. "stovky" (100 A poistky, istiacej celý 24 V okruh vrátane koľajnicových bŕzd), kedy je vozidlo brzdené iba ČB a tie sa samozrejme po pár metroch jazdy dolu spádom spália, príp. ide vozidlo šmykom. Toto pokladám za veľký systémový nedostatok vozidiel T3 a príbuzných. Zažil som to aj osobne, našťastie bez tých následkov - vozidlo 7607/08 alebo 7611/12 (to už si presne nepamätám), jezda zo zastávky Nad Lúčkami bola narušená pokusom o ed brzdenie do zastávky Segnerova, kedy došlo k výpadku 24 V. Vozidlo zastavilo za zastávkou (dnes) Jurigovo námestie. Fakt fasa pocit - nebrzdí to, nezvoní to, môžeš sa akurát držať madal a čakať, či ten voz pred tebou odíde zo zastávky skôr, než doňho vpáliš...
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6982

zabudli ste na 57ku, tá tiež chodí cez trať BA-SC-GA. Dokonca raz som tadiaľ šiel s IA a blikalo biele svetlo a zrazu prefrčala tá pracovná mašina... ?
Reply on: kacka #127964:
Dvojnápravové áno, ale električky radu T už nie. Inak nechápem, prečo by chcela, aby stlačili núdzovú brzdu (zdôrazňujem elektromagnetickú koľajnicovú, nie ručnú), keď to mohla urobiť sama. Ale v prípade, že bola príčina nehody taká, aká bola (zlepený zrýchlovač, t. j. vozidlo stále pridávalo), by to aj tak veľmi nepomohlo.
Reply on: S499.1023 #127935:
Trasa by to v princípe bola veľmi dobrá, jediným problémom je naozaj iba ten podjazd. ?
Reply on: Mike #127934:
Mne sa marí, že v dobe Karos a Ikarusov boli tadiaľ vedené obchádzky. Minimálne raz čo som sa viezol, šla vtedajšia 25-ka cez Nerudovu a Gašparíkovu a cez podjazd.
Reply on: BMko #128013:
Nie si ďaleko, išiel na 75-ku.
Inak už sa rozhodlo o dalšom osude 2636? Ale ten je tak dokrívaný celý, že možno pochybovať o oprave.

Inak ešte je aj štastie že sa nepoškodily plynové nádrže, vlastne kľudne to tam vtedy mohlo aj celé vyletieť do vzduchu.
Ako sú vlastne plynové bomby v busoch na plyn chránené?
Reply on: BMko #128013:
zmylil som si ulice, Vrakunska cesta, namiiesto Starej Ivanskej

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.