Inak rozhľad na priecestie pre vlaky idúce zo smeru ŽSTNM je dobrý myslím, tak neviem prečo sa aspoň tuto nepodarilo rušňovodičovi zabrzdiť, keď šiel 80 km/h. Či sa spoliehal na to, že snáď sa ten autobus pohne alebo čo?!
Ešte som premýšľal nad okolnosťami, konkrétne...
Ak autobus stál na priecestí dlhšie, malo sa to hlásiť železniciam. Ďalej, výstražné svetlá sa vždy spúšťajú v dostatočnom predstihu pokiaľ viem. Takže autobus buď vošiel na priecestie keď bola zapnutá výstraha (to nebola šanca aby to došlo včas železniciam) alebo tam stál dlho, dosť dlho na to aby bol dakto upovedomený o prekážke na priecestí. V prípade, že tam autobus stál dlhšie a šofér nikomu nevolal, tak pochybil, lebo ako sa blížil rušeň k priecestiu už musela signalizácia svietiť.
Na jednej strane ma rozčuluje, že rušňovodiči si vždy myslia, že keď je dačo na priecestí, že sa to akýmsi zázrakom pohne až do poslednej sekundy a potom keď sa tak nestane tak...nuž smola...
okamzita rychlost v case narazu bola nieco medzi 30 - 40 km/h podla doverneho zdroja. Mna by zaujimalo, kde si prisiel na to, ze tam je vlak vidiet dve minuty predtym??? Ked som jazdil v Beuse a aj cez to priecestie, tak velky rozhlad nemas
Inak napadá niekoho, že situácia aká sa stala 2636 sa mohla stať aj o pár hodín neskôr a s cestujúcimi? Nehovorím, že to muselo byť na linke 61 práve ale už som zažil aj také, že sme so 61 postáli chvíľu na priecestí. Alebo sa to mohlo stať na 67, že by skapala.
Načo existuje niekoľko druhov preferencie, keď potom si naše šibnuté mesto vyberie akurát také tie polopreferencie, ktoré v skutočnosti ani nefungujú - aspoň u nás nie. Buď dostane vozidlo MHD prednosť (to je preferencia akú si prestavujem ja), prípadne vlastný vyhradený pruh na komunikácii alebo proste nič a to je potom jasné čo to nič je. U nás mi to pripadá, že každý rok sa niekde ide hrať určitá firma so semaformi, dostane za to zaplatené a prd funguje, firma má nahrabané, magistrát si môže povedať, že sa snažil a cestujúci a šoféri si môžu nechty okusovať čo stoja na červenej.
vlak spomaluje napriklad pred nechranenymi priecestiami, tam je tratova rychlost obvykle oznacena rychlostnikom, obmedzenia mozu mat ale aj ine dovody (okrem standardnych obmedzeni prejazdov vyhybkami mozes mat aj problem s telesom trate (podobne ako vytlky na cestach) a najlacnejsia a najrychlejsia "oprava" je znizit prejazdovu rychlost (ale sak to pozname aj pri elektrickach, vsakze ))
zastavovat by na sirej trati bezne nemal... inac vela dovodov na to ako ten vlak ide si mozes odpozorvat ak sa nastahujes do vozna hned za masinu a budes sledovat navesti ktore sa nachadzaju pri trati... (vacsina ich je umiestnenych po pravej strane od kolaje v smere jazdy)
Síce pravda, ICčka v Novom meste nestoja.
Ja teda celkom nepoznám predpisy pre žel. trate ,ale inak aspon mne sa zdalo že pred problematickými miestami či priecestami na trati vlak spomaluje a niekde dokonca i zastavuje. Konkrétne často chodím do BB vlakom a pre Hronskom Beňadiku vždy dosť spomaloval, no neviem presne kôli čomu.
A všimol som si, že v zastavanom území , v meste, v prechode cez stanice vlak tiež aj ked len o volačo spomaluje a či je to len kôli výhybkám?
Čo sa týka tej nehody rozhodne najlepšie čím skorej urobiť mimoúrovnové križovanie a bude pokoj.
a este jedna vec.. na slovensku na koridore kde mas trat stavanu na 160 urovnove priecestie nenajdes, v CZ v ramci znizovania nakladov vsak toto bohuzial neplati... (mozno aj preto mame tych 160kovych koridorov o neaky nie maly kusok menej, zas su ale aspon troska rozumnejsie spravene)
a nie kazdy vlak musi stat v stanici (a to zrovna moze byt pripad aj Lv-cka, ale napriklad ani IC iduce medzi petrzalkou a hlavnou stanicou nema na novom meste preco zastavit), zhlavia ked zrekonstruhujes a das "stihle" vyhybky mozes prepalit kludne aj rychlostami vyssimi ako 100kmh (no ale berme realitu ze na novom meste je zhlavie troska starsie, pri "volne" tam budes mat povolene len asi to co na sirej trati, takze cca 80), takze o akom brzdeni do stanice tu stale basnis ?
toto priecestie je mimoriadne rizikove a preto sa mu treba vyhybat (pokial sedim za riadenim vozidla tak to pokial mozem aj robim), priecestie treba upravit (problematicke) alebo uzatvorit; nie zdrzovat vlaky !!!
Takto je nie som rozhodne za to ab pre každú blbosť musel vlak brzdiť ani cez bežné priecestia. Len toto je predsa len trocha o inom, toto priecestie je mimoriadne rizikové pretože autobus je donútený zastať krížom cez trať a dať prednosť v jazde. Totiž križovatka je tesne za priecestím.
Vám v CZ sa dobre hovorí ked máte daleko viac modernizovaných tratí, čiže aj bezpečnejších. Myslím že na koridore pre rýchlosť 160km/h urovnové priecestie ani byť už nesmie (-no nie som si s tým istý.)
Tu by som predsa len aj rýchlosť vlaku znížil stejne musí spomaliť lebo kúsok je už žel. stanica Nové Mesto.
Ak tam raz ten vlak tou 100vkou napáli do busu plného ludí potom už bude neskoro lamentovať a vyhlasovať štátny smútok a neviem čo.
Aktivisti zaujímajúci sa o PKO podnecujú korupciu a kolaborujú so starostom? Nie si trochu mimo? Ozaj, ale prečo tu vnášaš takéto názory na OT témy, keďže sa na to nedá nereagovať, a následne sa bude zahlcovať fórum? Mimochodom, je to primátor, nie starosta.... to, že by mal odstúpiť, si myslia viacerí, ale vidno, ako sa špina postupne vyplavuje von.....
Som presvedčený, že jediné riešenie bude politické, t.j. niektorých pracovníkov z magistrátu vykopnúť a stanoviť jasný program podpory MHD v dynamickej doprave...
Zelenú vlnu na MHD si viem určite predstaviť tam, kde sú BUS pruhy, napr. na Prievozskej. Inde to môže spôsobiť problémy aj pre MHD. Napr. na takej Šancovej asi veľmi niet čo optimalizovať.... ale dajú sa robiť aj rôzne drobné úpravy na CSS pre podporu MHD, dajú sa vypínať niektoré semafory, tých nápadov, je veľa, ale človek ani nemá chuť začínať, keďže sú tu na kompetentných miestach takí ľudia akí sú...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
a nie kazdy vlak musi stat v stanici (a to zrovna moze byt pripad aj Lv-cka, ale napriklad ani IC iduce medzi petrzalkou a hlavnou stanicou nema na novom meste preco zastavit), zhlavia ked zrekonstruhujes a das "stihle" vyhybky mozes prepalit kludne aj rychlostami vyssimi ako 100kmh (no ale berme realitu ze na novom meste je zhlavie troska starsie, pri "volne" tam budes mat povolene len asi to co na sirej trati, takze cca 80), takze o akom brzdeni do stanice tu stale basnis ?