Reply on: 21Tr #128033:
"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?" - ale skončí, lenže sa o tom toľko nepíše, napríklad teraz v zime pri Kysuckom Novom Meste, keď kamión s drevom zostal na priecestí a nemohol ísť ďalej a osobný vlak to ubrzdil vďaka tomu, že tam práve kvôli prácam na trati bola pomalá jazda, bolo to krátko po Polomke, tak sa o tom dosť písalo. No a na www.vlaky.net som onehdy čítal o prípade, keď niekde v Čechách rušňovodič ubrzdil ICčko s Gorilou na nejakých tuším 500 metroch (tou vzdialenosťou si nie som istý a nechce sa mi to hľadať) zo stošesťdesiatky pred kamiónom, ktorý stál na priecestí. Lenže keď sa nikomu nič nestane, pre médiá je to dosť nezaujímavé.
Andy
"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?"
Vozidlá sa na priecestiach až tak často nekazia, toto včera bola dosť špecifická situácia (kĺbový autobus, udržovaný v DPB a ešte aj dávajúci prednosť). Keď niekoho zrazí vlak, väčšinou tam vojde nejaký samovrah na poslednú chvíľu a vtedy skutočne môže byť rád, keď vlak aspoň začne brzdiť. No a ďalší dôvod je, že keď rušňovodič stihne zabrzdiť, a nikomu sa nič nestane, obvykle sa o tom nepíše v novinách.