okrem toho by prestalo existovať spojenie Dúbravka-Aupark, ktoré je dosť vyťažené. Okrem toho aj Aupark je prakticky súčasťou centra mesta. Bohužiaľ Dunaj a mosty sú dosť veľká psychologická bariéra, takže niekto môže povedať, že za Dunajom cetrum mesta končí. Podľa mňa to tak nie je, a preto ukončenie 83 napr. pri Auparku, alebo na Dostihovej dráhe považujem za ukončnie v centre mesta.
no keby niektorí Petržalčania neprotestovali a L83 zostala konečná na Dostihovej dráhe, tak by bola konečná 83 prakticky v centre mesta.. Myslím, že začiatok Petržalky sa ešte dá považovať za relatívne centrum mesta, takže prakticky 83 by bola nezávislá od zvyšku Petržalky.. Nechápem, prečo každá linka, ktorá má končiť v centre, musí končiť na Zochovej alebo na Hodžovom..
Za prvé, nie je tam kde otáčať autobusy, a za druhé keby to tam malo končiť takto viac liniek, tak bude celá Zochova zapchatí autobusmi.
netvrdím, že cestujúci majú vymýšľať. ALe mali by sa spolupodieľať... Menežment zdola funguje v japonsku bežne a kde sú oni pred nami??? Prečo by o tom, ako budem cestovať z DNV do Dúbravky (príklad) mal rozhodovať sám človek, ktorý jazdi na Superbe a je z Vajnor? Podľa mňa by sa mali občania a cestujúci spoluopdieľať pripomienkami na ktoré sa bude pri plánovaní a zostavovaní trasy brať vrámci možností ohľad.
Keď je dopyt po linke z jedného konca na druhý, nevidím dôvod prečo ju nevytvoriť, pokiaľ by bola rentabilná...
MHD má slúžiť ľuďom, ale názory bežnej verejnosti by sa pri tvorbe linkového vedenia nemali brať veľmi do úvahy. A to preto, lebo každý bežný človek je v tomto smere egoista a záleží mu len na tom, aby mal priame spojenie tam, kam on potrebuje a na to, kam sa potrebuju dostať ostatní, zvysoka kašle... Okrem toho, ani lekárovi nehovoria pacienti do toho, ako má operovať, lebo sa v tom nevyznajú, tak prečo by mali do linkového vedenia hovoriť bežní cestujúci (tým nemyslím ľudí odtaiľto z fóra), ktorí tiež nemajú o tom, aké sú zásady tvorby linkového vedenia, ani poňatia? O politikoch ani nehovoriac...
ale prosim ta, expresna, neexpresna, keby boli radsej vsetky zastavky celodenne na znamenie, cela MHD by bola viac expresna. Len by to nasi velavazeni vlcaci museli najprv dokazat pochopit!
Petržalský úsek ex83 (nech už je to 84 alebo 81 alebo hocičo) by bol nezávislý na dopravnej situácii od centra do Dúbravky a takisto 34 nezávislá od situácie v Petržalke a na moste. Takisto, ak by sa pokazil voz na 34, nezastihlo by to reláciu centrum-Petržalka a naopak.
Z konca jednej strany mesta na druhý sa ti zdajú dva prestupy veľa?
Existuje aj spojenie 95+12.
A je taký silný dopyt po spojení Dúbravka-Petržalka? Neviem, pýtam sa. Mne sa zdá, že v 83 sa strieda veľký počet cestujúcich práve v úseku SAV-Zochova.
čiže vlastne prestupný systém v prípade L83 už existuje, a je to práve prestup z 83 na 95 / a opačne. Akurát, že prestupný bod je v Petržalke, a nie v Starom meste..
Pridaním jedného zbytočného prestupu navyše súčasný prestupný systém nezlepšíme (tým, že bude ešte viac prestupnejší), ale práve naopak, pokazíme..
Prestupný systém je dobrá vec. Ale s tým prestupovaním to netreba ani prehánať. Samozrejme, že nemôžeme mať spojenie odvšadiaľ všade, ale ani odnikadiaľ nikam..
Sú to pritom dve protichodné veci: prestupný systém je dobrý a potrebný, ale na druhej strane treba eliminovať zbytočné prestupy. Ak je veľký dopyt po spojení Petržalka-Dúbravka, tak predsa nebudeme rušiť priamu linku a nútiť veľký počet ľudí prestupovať. Čiže prestupný systém je práve o tom: pre veľké počty ľudí treba spraviť priame linky, a tie menšie počty ľudí, cestujúce do iných častí mesta, kde nie je tak veľký dopyt, si musia prestúpiť..
Ešte taký príklad. L83 má síce v Petržalke iba tých 5 zastávok, ale práve na to je tam linka 95, aby priviezla ľudí zo zvyšklu Petržalky k L83. Čiže ak ide niekto z Jasovskej do Dúbravky, ide 95+83. Čiže jeden prestup. Ak zrušíš 83, tak bude musieť dotyčný ísť 95+81+34. To sú spolu dva prestupy, čiže jeden zbytočný prestup navyše..
hoppusmark01