Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Max #109298:
a si zober, že v SORkách máš inštrukciu núdzového zastavenia 4 stlačenia. Takže vodič by tak po minúte pochopil, že niekto žiadal núdzovo zastaviť ?. Aj keď tuším po prvom odpípaní to už potom nepípa vôbec...
Reply on: Zvero #109293:
ano, samozrejme ze funkcne signalizacne zariadenie vo vozidlach v smere vlcaci>vodic a vodic>vlcaci ako reakcia je zakladnym predpokladom na to. Teoreticky by sa to dalo vyriesit aj dopytom - zatlacenie dopytu = signal na zastavenie vozidla na zastavke. A take nieco ako funguje anpr. v Brne,Prahe - po zadani dopytu na dverach (zajazdy, zvnutra) zacne niekde an viditelnom mieste svietit text "zastavime" oder Wagen hält (für Herr bwd). Tak, aby to bolo jednoznacne, a samozrejme, aby to nevyrevovalo vodicovi pol minuty v kabinke ako pavian v zoo (vo vozidlach typu SOR).

Verim tomu, ze vsetko sa da, len treba chciet. A potom by sa ani nemuseli rusit niektore (aj ked malo, ale obcas predsa vyuzivane) zastavky, len by jednoducho boli na znamenie a hotovo.
V spickach by to bolo za jedno, vodic by zrejme aj tak stal na vsetkych zastavkach, ale mimo spiciek, vecer a v noci a cez vikendy by sa to hodilo! Nejde len o usporu casu, ale aj PHM, mensie opotrebovanie komponentov (brzdy, motor, dverovy mechanizmus a ostatne).
Ja viem ze uz sa to tu velakrat spominalo, ale aj sa to realizovat zrejme nikdy nebude (hoc zavedenie dopytoveho ovladania dveri u elektriciek bol k tomu prvym krokom a vhodnym impulzom, zial - ako obycajne, sa dobra vec nedotiahla do konca)
Reply on: milannco #109292:
OK, nepochopili sme sa 🙂

Re #109293 Zvero: si myslím, že významným adeptom by mohla byť Mlynarovičova obojsmerne... minimálne v dobe, keď 84 išla cez Bosákovu...
Reply on: kecho #109248:
hm...naozaj? na L21- na Nivach...doteraz presne neviem kde je vlastne socialne zariadenie pre vodicov - take aby zanho vodici nemuseli platit. A takisto v DNV - VW - zdravotne stredisko je otvorene do piatej. Po tej dobe si uz vodici mozu piskat.

Navyse, bolo by super keby uz nieco zacali stavat aby to neboli papundeklove unimobunky kde v zime bude mrznut voda v rychlovarnej konvici a v lete sa z toho stane sklenik, (tak ako na suhvezdnej, hoci to od unimobunky ma daleko) takze si radsej pojdem sadnut pod strom - ak tam vobec nejaky vhodny kandidat bude 😉

Super konecne su astronomicka, novy most, ovsiste.
Reply on: Mikimaus #109247:
Ma tak napada ze ake je to vlastne spojenie Lamaca, Dubravky s DNV ked ten autobus nechodi cez sidlisko.... ❓
Reply on: Mike #109267:
Kde su tie stare dobre casy ked som pri OD Lamac nastupil na 121-ku a najblizsia zastavka bola na predstanicnom namesti.... 92-ka je expres po hranicu Petrzalky, potom uz je to prachsprosty obsluzak.

Dodnes inak neviem preco 21-ka stoji aj na Mokrohajskej.
Reply on: Max #109280:
Ojojoj, tak to by v prvom rade musel fungovat nerozdielne vo vsetkych prostriedkoch MHD dopytovy system otvarania dveri. Dalej by museli byt namontovane (zvlast do Karos) silnejsie bzuciaky a/alebo blikace, ktore by vodica dokazali 100%-ne upozornit (tak aby sa zaroven nezblaznili ako v pripade starych soriek) ze vystupuje cestujuci.

A - teraz trochu z jinyho soudku - niektore zastavky v Petrzalke (napriklad taka Mlynarovičova na L84 smer mesto alebo dalsi horuci kandidat Ľubovnianska na L98 smer slimak) by mali bez pardonu zrusit, pretoze to je uplny vysmech do tvare normality. Potom si niektore linky (a nie je ich az tak malo) vysluhuju oznacenia tak od vodicov ako aj od cestujucich ze "Stoji to v kazdej riti..." A maju pravdu. Dokaz miesto slubov - stal som na Lubovnianskej, nakladal ludi, chalan co isiel z domu ma zbadal, videl ze to uz nestiha tak behom prisiel k dalsej zastavke uplne bez problemov a tam nastupil.
Reply on: kecho #109291:
mal som na mysli odstavnú plochu ?
Reply on: milannco #109289:
prečo by si neotočil? čo takto zastávky Zochova-Aupark, potom sa otočiť pod nadjazdom a ďalej Aupark-Zochova?
Reply on: milannco #109286:
pardón, to s tou Zochovou som si nevšimol..
Reply on: hoppusmark01 #109287:
no žiaľ pri Auparku 83 neotočíš, ale to je zas na inú debatu.
trochu OT, ale neviete náhodou, akých bolo tých zvyšných 7 návrhov "rekonštrukcie" Starého mosta? "T. Fabor prezradil, že pôvodných návrhov bolo desať a tri, o ktorých sa hlasovalo, sú tie najlepšie."
http://reality.etrend.sk/realitny-biznis/stary-most-caka-akoze-obnova/140565.html
Reply on: hoppusmark01 #109285:
okrem toho by prestalo existovať spojenie Dúbravka-Aupark, ktoré je dosť vyťažené. Okrem toho aj Aupark je prakticky súčasťou centra mesta. Bohužiaľ Dunaj a mosty sú dosť veľká psychologická bariéra, takže niekto môže povedať, že za Dunajom cetrum mesta končí. Podľa mňa to tak nie je, a preto ukončenie 83 napr. pri Auparku, alebo na Dostihovej dráhe považujem za ukončnie v centre mesta.
Reply on: hoppusmark01 #109285:
a kde píšem, že má byť ukončená na Zochovej alebo Hodžovom námestí? Pozri si aj príspevok 109274.
Reply on: milannco #109279:
no keby niektorí Petržalčania neprotestovali a L83 zostala konečná na Dostihovej dráhe, tak by bola konečná 83 prakticky v centre mesta.. Myslím, že začiatok Petržalky sa ešte dá považovať za relatívne centrum mesta, takže prakticky 83 by bola nezávislá od zvyšku Petržalky.. Nechápem, prečo každá linka, ktorá má končiť v centre, musí končiť na Zochovej alebo na Hodžovom..
Za prvé, nie je tam kde otáčať autobusy, a za druhé keby to tam malo končiť takto viac liniek, tak bude celá Zochova zapchatí autobusmi.
Reply on: Majo #109282:
netvrdím, že cestujúci majú vymýšľať. ALe mali by sa spolupodieľať... Menežment zdola funguje v japonsku bežne a kde sú oni pred nami??? Prečo by o tom, ako budem cestovať z DNV do Dúbravky (príklad) mal rozhodovať sám človek, ktorý jazdi na Superbe a je z Vajnor? Podľa mňa by sa mali občania a cestujúci spoluopdieľať pripomienkami na ktoré sa bude pri plánovaní a zostavovaní trasy brať vrámci možností ohľad.

Keď je dopyt po linke z jedného konca na druhý, nevidím dôvod prečo ju nevytvoriť, pokiaľ by bola rentabilná...
Reply on: milannco #109278:
Mike navrhol zaujímavú vec a to linku 92 cez Dúbravku, čo by spojilo Petržalku s Dúbravkou bez potreby prejazdu cez centrum.
Reply on: Ike #109265:
MHD má slúžiť ľuďom, ale názory bežnej verejnosti by sa pri tvorbe linkového vedenia nemali brať veľmi do úvahy. A to preto, lebo každý bežný človek je v tomto smere egoista a záleží mu len na tom, aby mal priame spojenie tam, kam on potrebuje a na to, kam sa potrebuju dostať ostatní, zvysoka kašle... Okrem toho, ani lekárovi nehovoria pacienti do toho, ako má operovať, lebo sa v tom nevyznajú, tak prečo by mali do linkového vedenia hovoriť bežní cestujúci (tým nemyslím ľudí odtaiľto z fóra), ktorí tiež nemajú o tom, aké sú zásady tvorby linkového vedenia, ani poňatia? O politikoch ani nehovoriac...
Reply on: Valec #109277:
pardón, namiesto Jasovskej mala byť Vyšehradská.. myslel som všetky domy v pešej dostupnosti k L95..
Reply on: Mike #109267:
ale prosim ta, expresna, neexpresna, keby boli radsej vsetky zastavky celodenne na znamenie, cela MHD by bola viac expresna. Len by to nasi velavazeni vlcaci museli najprv dokazat pochopit!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.