Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark01 #109276:
Petržalský úsek ex83 (nech už je to 84 alebo 81 alebo hocičo) by bol nezávislý na dopravnej situácii od centra do Dúbravky a takisto 34 nezávislá od situácie v Petržalke a na moste. Takisto, ak by sa pokazil voz na 34, nezastihlo by to reláciu centrum-Petržalka a naopak.
Reply on: hoppusmark01 #109275:

Z konca jednej strany mesta na druhý sa ti zdajú dva prestupy veľa?
Existuje aj spojenie 95+12.
A je taký silný dopyt po spojení Dúbravka-Petržalka? Neviem, pýtam sa. Mne sa zdá, že v 83 sa strieda veľký počet cestujúcich práve v úseku SAV-Zochova.
Reply on: hoppusmark01 #109275:
Alebo 95+12, príp. 93+34 a počet prestupov mu zostane. ? Síce ani 93, ani 95 nejde z Jasovskej, ale začal si s tým už ty. ?
Reply on: milannco #109271:
čiže vlastne prestupný systém v prípade L83 už existuje, a je to práve prestup z 83 na 95 / a opačne. Akurát, že prestupný bod je v Petržalke, a nie v Starom meste..
Pridaním jedného zbytočného prestupu navyše súčasný prestupný systém nezlepšíme (tým, že bude ešte viac prestupnejší), ale práve naopak, pokazíme..
Reply on: milannco #109271:
Prestupný systém je dobrá vec. Ale s tým prestupovaním to netreba ani prehánať. Samozrejme, že nemôžeme mať spojenie odvšadiaľ všade, ale ani odnikadiaľ nikam..
Sú to pritom dve protichodné veci: prestupný systém je dobrý a potrebný, ale na druhej strane treba eliminovať zbytočné prestupy. Ak je veľký dopyt po spojení Petržalka-Dúbravka, tak predsa nebudeme rušiť priamu linku a nútiť veľký počet ľudí prestupovať. Čiže prestupný systém je práve o tom: pre veľké počty ľudí treba spraviť priame linky, a tie menšie počty ľudí, cestujúce do iných častí mesta, kde nie je tak veľký dopyt, si musia prestúpiť..

Ešte taký príklad. L83 má síce v Petržalke iba tých 5 zastávok, ale práve na to je tam linka 95, aby priviezla ľudí zo zvyšklu Petržalky k L83. Čiže ak ide niekto z Jasovskej do Dúbravky, ide 95+83. Čiže jeden prestup. Ak zrušíš 83, tak bude musieť dotyčný ísť 95+81+34. To sú spolu dva prestupy, čiže jeden zbytočný prestup navyše..
Reply on: milannco #109271:
druhou vecou je potreba prestupného terminálu. Zochova sa neráta. ?
Reply on: milannco #109271:
Ja si toto tiež myslím ? .
Reply on: Mike #109268:
hej, máš pravdu s tou 84, na smer Technopol je tam silná 95 (+92). Ale Ok, koniec s prelinkovaním, návrhov môže byť milión.. ?
Reply on: hoppusmark01 #109269:
ale veď o tom je prestupný systém, nie? Radšej zrušiť linku cez celé mesto a prestúpiť si na linku s raz takým dobrým intervalom. Prečo by 5 zastávok v Petržalke malo mať priame spojenie s Dúbravkou? Všetci by mali rovnakú možnosť dostať sa do centra a tam si prestúpiť na spoj do Dúbravky.
Reply on: hoppusmark01 #109269:
vlastne tým zrušením 83 by sme docielili efekt, ktorý je dnes na 95. Že sa húfy ľudí nedobrovoľne vyrútia na Šafku z L95 a prestupujú na električky. Práve preto sa má vybudovať električka do Petržalky, aby sa spravili prebežné linky z Petržky až do Rače (napr.), a davy ľudí nemuseli masovo prestupovať na električky.
Ak by sa zrušila 83, tak by to vyzeralo rovnako, ako na Šafku..
Reply on: milannco #109266:
nechápem, prečo by sa mala rušiť linka, ktorá spája Petržalku s Dúbravkou bez prestupu.. Takto zas prinútime ľudí prestupovať a tým opäť zlikvidujeme dobré spojenie.. 83 by mala určite zostať tak ako je, možno by mohla skrátiť po Dostihovú dráhu. Ale určite nie rušiť. Keď už niečo rušiť, tak 34..
Reply on: hoppusmark01 #109263:
No lebo v úseku Ovsište - Rusovská je totožná s trasou 99 z ktorej/na ktorú by sa dalo z 83 prestúpiť.

Re #109264 - // - : Aha to ok, to sú tie protismerné polokružné Hl. St - Zochova - Nábrežie - Karadžička - Hl. St, to berem. (Aj keď v prvej fáze by stačilo 210 predĺžiť pod N. Most a obsluhovať skutočnými duobusmi, príp. naťahať tam dráty...)

Re #109266 milannco: Aj to je možnosť, ale v tom prípade by som skôr namiesto zavádzania 81 posilnil 84ku a v Petržalke zmeniť trasu aby šla cez Hraničiarov, Lachovu, Bosákovu, EU na Ovsište...
Ale nebudeme otvárať večnú tému LV v Petržalke od 5.9.2005...) ? Lebo ako dve linky s konečnou v meste (a následnou potrebou obratiska a vecí s tým súvisiacimi) (pokiaľ nie sú vybudované prestupné terminály na okrajoch CMO, resp. pokiaľ nemajú byť tie obratiska od seba značne vzdialené..) sa viac oplatí jedna priebežná, o. i. sa tým ušetrí dosť vozov.
Reply on: hoppusmark01 #109261:
OK ale kde je hranica "obslužnej" a "expresnej" linky? 91/191 vynecháva 2 zastávky po trase, je už preto expresná? L92 vynecháva iba zastávky na znamenie v Lamači a Mokrohájsku, ale v Petržalke stojí úplne všade.. je preto expresná?
L66 vynecháva obojsmerne zastávku Drieňová, hoci je po trase = je expresná?
Podľa mňa dnes sú už je jediné "skutočné" expresy iba L21 (príp. 25) a L59..., hypoteticky L63...
Reply on: Mike #109262:
Radšej zrušiť 83, posilniť na 3/6/4/10 linku 34 (s prípadnou úpravou trasy/konečnej v centre) a znovu zaviesť linku 81, ktorú defacto 83ka už kopíruje.
Reply on: Majo #109259:
Karlova Ves nie su len Dlhe Diely... MHD ma sluzit ludom a nie ludia MHD... nie je nic zle na tom ze je tam dopyt...
Reply on: Mike #109262:
Tou L40 som myslel spojenie Zochovej s Novým mostom, a obsluhu (budúcej) Eurovei. Takže to by určite nebola linka do nejakých úzkych uličiek...
Reply on: Mike #109262:
Prečo by sa mala zrušiť 84? Veď 84 obsluhuje inú časť Petržky (Bosákova, Farského, Ovsište) ako 83, takže s 83 toho moc spoločného nemá..
Reply on: hoppusmark01 #109256:

Staré mesto je kapitola samá osebe. 42 bola podľa požiadaviek Starého mesta a vieme ako skončila. Kedysi dávno existoval návrh (okolo roku 2001 - 2002 do volieb) predĺžiť L41 z Búdkovej popod Slavín a tou hlavnou cestou (tušim Mišíkova) na Šulekovu. Vtedy to zamietlo Staré mesto ústami ľudí tam bývajúcich a vtedajšieho starostu Ďurkovského že "DPB by si riešil svoj problém a navrhuje linku tam, kam to vyhovuje jemu a nie ľuďom tam bývajúcim...)

Na L94 sú dva protichodné názory. Zoženiem Ti minimálne 10 ľudí, čo ňou cestuje alebo linku veľmi dobre pozná a budú tvrdiť, že chodí nabitá a interval musí ostať aký je. Potom sa nájde iných 10 ľudí (napr aj tu vo fóre) čo tiež linkou cestuje (myslím rannú špicu z Pet) a bude tvrdiť že stačia sóla a interval by sa mal zriediť a vozy použiť inde)..

L83 si osobne viem predstaviť v interval RŠ/sedlo/pš/víkend: 3/6/4/10 s tým, že by sa zrušila 34 a 84 a samotná 83 by išla späť na Dostihovú Dráhu. Ešte je možnosť úpravy v Dúbravke, že by išla priamo Saratovskou a cez Strú Dúbravku by išla 20+22...
Reply on: Mike #109253:
to státie/nestátie na ľubovoľných zastávkach je ok, ale je to zlé ak je taká linka, ktorá vynecháva niektoré zastávky, označená ako normálna linka dvomi číslicami.. Keby aspoň mali všetky expresné linky číslovanie 100 a vyššie (tak ako to bolo dávnejšie), tak viem, pri ktorej linke si mám dávať pozor, že nestojí na každej zastávke... Takto je to dosť odveci. Nastúpiš do "normálnej" linky, napr. 91, a potom zistíš, že je vlastne expresná..
Reply on: Ike #109258:
Na obrázku, ktorý si poslal http://imhd.sk/ba/index.php?img=36191&typ=gm že tie koľajnice sú zatiaľ len položené na štrkovom lôžku, teda nie sú ešte podbité...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement