Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #109380:
ok, verim ze existuju aj v BA linky, ktore zaznamenali stratu cestujucich a ked tito cestujuci nasledne znova raz-dva cestovali a zistili ze sa to odvtedy, co nechali MHD, zlepsilo - tak verim miernemu narastu...
ale takych ludi je podla mna minimum...
ja som na L21 zanevrel (pravidelne cestovanie mam namysli) v 2006 a nemyslim si ze trolejbus by ju zatraktivnil... ale to je subjektivny nazor
Reply on: Ámos #109381:
k tomu tu bola dávnejšie diskusia, a ak si dobre pamätám, jej záver bol taký, že nie sú žiadne dôvody, prečo by mal mať trolejbus vyššiu životnosť ako autobus.. Ak sa mýlim, tak ma opravte..
Reply on: hoppusmark01 #109377:
a ratal si ty so zivonostou busu 10 rokov a troflu 15? Ked uz hovorime o tych cenach vozidiel...
Reply on: Ike #109379:
ale kopec takych raz-dvakrat zo zvedavosti nasledne zacne pouzivat MHD pravidelne, lebo zisti, ze to nie je az take strasne...
Reply on: Ámos #109363:
to je monstruozna hlupost. cchel by som vidiet cloveka, co by kvoli nasadeniu trolejbusov presadol z IAD na MHD len kvoli tomu... ja osobne by som to mozno spravil raz-dvakrat zo zvedavosti...
Reply on: hoppusmark01 #109377:
aby bolo jasné, týmto príspevkom nechcem napísať, že som proti trolejbusom v kopcovitom teréne. Tam sú trolejbusy jednoznačne nezastupiteľné a a aj vyššie investície do nich sa oplatia..
Napr. Bratislava je kopcovitá dosť, bolo by oveľa potrebnejšie riešiť trolejbusmi L32, a ak by sme veľmi chceli, aj linky, ktoré jazdia po Pražskej a Šancovej ulici napr.. To sú dosť veľké stúpania..
Ale začať budovať trolejbusovú sieť v rovinatej Petržalke, mínať energiu na projektovanie a tendre a vyhadzovanie peňazí, pričom nám to prinesie trochu ekologickejšiu dopravu (pričom oveľa ekologickejšie by bolo vymeniť všetky Vrakosy a Tambusy za nové autobusy) a žiadne navýšenie kapacity, je dosť od veci...
Reply on: Papyr #109370:
no keď si pozriem napr. tu na imhd prevádzkové údaje, tak je tam priemerná obežná rýchlosť trolejbusov 12,12 km/h, u autobusov 19,02 km/h.. To by boli cestujúci fakt tak blbí, aby viac cestovali trolejbusom vďaka tomu, že sú podstatne pomalšie?

k tej ušetrenej 1Sk/kilometer:
Sú v tom započítané aj náklady na projektovanie, stavbu a prevádzku TV? Je tam zohľadnená vyššia obstarávacia cena trolejbusov (25Tr s pom. pohonom stál tuším 17mil.Sk, rovnako dlhý CNG autobus stojí ca.10-11mil.Sk)?
Je tam zohľadnený vyšší plat vodičov trolejbusov ako majú vodiči autobusov?
Je v tom aj vyššia prevádzková rezerva autobusov v prípade výpadku prúdu alebo DN, aby mohli nahradiť výpadok trolejbusov?

K tej visibility of network: myslím, že ľudia, ktorí jazdia s autobusom č.93, majú rovnako silné presvedčenie, že na tej trase tá linka 93 jazdí, ako ľudia, ktorí cestujú s trolejbusom č.212..
A ak aj je niekde natiahnuté TV, nikdy nie je zaručené, že nie je nejaký výpadok prúdu atď a ten trolejbus im skutočne dojde..
Tá visibility of network platí tak maximálne pre turistov, ako to napísal už S499..
Reply on: S499.1023 #109375:
napis, kazda info dobra...
Reply on: Papyr #109371:
Po tom, čo som sa zoznámil s tým, akým strašným spôsobom šotoultrazz manipulujú s faktami, neverím už ani tomu nárastu, ani tomu poklesu. Mám napísať do DP miest Kapfenberg a Bruck an der Mur dotaz, aký mali pokles po zrušení trolejbusov?
Reply on: Papyr #109370:
To ale môže mať efekt pre 5 turistov, čo nenájdu zastávkový označník.
Reply on: hoppusmark01 #109346:
V Presove je az na dve zastavky cele trolejove vedenie na rovine a ekonomicky to vychadza o korunu lacnejsie trolejbusom (46 vs 47 Sk na km) po zapocitani uplne vsetkeho. Nezalezi len od toho, ci sme na rovine alebo v kopci, zalezi v prvom rade na tom, kolko spojov za tyzden po danom useku prejde. Ak aspon 600-700, trolejbus sa ekonomicky vyplati.
Reply on: hoppusmark01 #109346:
Ekonomickejšie to nieje ale je to ekologickejšie ?
Reply on: S499.1023 #109368:
Hovorim, ze visibility of network nie je ziadna exaktna veda, skor sa ti, co tento termin vymysleli, snazili nejako odovodnit ten narast, a ako odovodnenie si vymysleli visibility of network.
Reply on: hoppusmark01 #109364:
Vies co, nie je to celkom pravda. Vo vacsine miest, kde sa dieselova trakcia nahradila elektrinou, stupol pocet prepravovanych osob na linke. Existuje termin "visibility of network", ktory sa snazi tento jav vysvetlit. Nie je to ziadna exaktna veda, skor psychologicky jav - pritomnost trolejoveho vedenia alebo trolejoveho vedenia a kolajnic na nejakej ulici dava najavo: TADETO JAZDI MHD. Podla nejakych marketingovych manazerov je pritomnost drotov nad ulicou rovnako silna reklama, ako intenzivna billboardova kampan.
Reply on: Ámos #109367:
O tom neexistuje jediný dôkaz okrem zžbožných prianí šotoultrazz.
Reply on: Ámos #109363:
Pri všetkej úcte k Papyrovi, šototeóriám o visibility of network som nikdy neveril, čísla sú väčšinou brutálne zmanipulované. Na DD došlo k zvýšeniu počtu cestujúcich preto, lebo sa nestíhal pokrývať dopyt. Keby tam začali jazdiť kĺbové autobusy, tak vzrastie počet cestujúcich takisto. Zavedenie trolejbusu má istý krátkodobý efekt na začiatku a jeho menovateľom je prostá ľudská zvedavosť. Netreba hľadať prednosti trolejbusov tam, kde nie sú, škodí im to. Trolejbus je pre substráta autobus na vodítku. Nič viac, nič menej.
Reply on: hoppusmark01 #109364:
preco potom je ubudok cestujucich ked sa zrusia stare trofle a nahradia novymi busmi???
Reply on: hoppusmark01 #109364:
Podľa mňa aj trolejbus do Petržalky by vzbudil veľkú pozornosť ? a keďže tieto 14Tr už dožívajú ak tam raz tie dráty budú budú tam premávať novšie vozy ako sú IK 435/ B741 a mozno aj novsie ako SU 15... ☺
už keď sme pri tých trofloch, tak taká otázka: v tých 24 klobásových trolejbusov, ktoré sa majú kúpiť do r.2011, je už započítaných tých 6 kusov už vysúťažených 25Tr? A dokedy sa musí vyčerpať tá opcia na 25Tr?
Reply on: Ámos #109363:
môj názor je tiež taký, že to nemá absolútne žiaden vplyv na počet cestujúcich. Normálnym ľuďom je úplne jedno, či je to autobus, alebo trolejbus.. Možno keď sa niekde zavádzajú trolejbusy a píše sa o tom neustále v novinách a dávajú to v telke, tak je jasné, že to vzbudí záujem ľudí a pôjdu sa tým (možno) na začiatku previezť.. Z pohľadu každodenného cestovania to nemá absolútne žiaden vplyv, či je to autobus, alebo trolejbus..

Na DD si myslím, že boli hlavným dôvodom na zvýšenie počtu cestujúcich (ak teda nejaké bolo) nové vozidlá (25Tr).. Keby tam dovtedy premávali na L32 a 33 nové nízkopodlažné Citelisy, tak to tak veľký záujem nevzbudí, pretože by to pre obyčajného smrteľníka nebola takmer žiadna zmena...
Ale v tomto prípade išlo o zásadnú zmenu, alebo lepšie povedané obmenu vozového parku, takže to aj vzbudilo veľkú pozornosť..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.