Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark01 #109346:
V Presove je az na dve zastavky cele trolejove vedenie na rovine a ekonomicky to vychadza o korunu lacnejsie trolejbusom (46 vs 47 Sk na km) po zapocitani uplne vsetkeho. Nezalezi len od toho, ci sme na rovine alebo v kopci, zalezi v prvom rade na tom, kolko spojov za tyzden po danom useku prejde. Ak aspon 600-700, trolejbus sa ekonomicky vyplati.
Reply on: hoppusmark01 #109346:
Ekonomickejšie to nieje ale je to ekologickejšie ?
Reply on: S499.1023 #109368:
Hovorim, ze visibility of network nie je ziadna exaktna veda, skor sa ti, co tento termin vymysleli, snazili nejako odovodnit ten narast, a ako odovodnenie si vymysleli visibility of network.
Reply on: hoppusmark01 #109364:
Vies co, nie je to celkom pravda. Vo vacsine miest, kde sa dieselova trakcia nahradila elektrinou, stupol pocet prepravovanych osob na linke. Existuje termin "visibility of network", ktory sa snazi tento jav vysvetlit. Nie je to ziadna exaktna veda, skor psychologicky jav - pritomnost trolejoveho vedenia alebo trolejoveho vedenia a kolajnic na nejakej ulici dava najavo: TADETO JAZDI MHD. Podla nejakych marketingovych manazerov je pritomnost drotov nad ulicou rovnako silna reklama, ako intenzivna billboardova kampan.
Reply on: Ámos #109367:
O tom neexistuje jediný dôkaz okrem zžbožných prianí šotoultrazz.
Reply on: Ámos #109363:
Pri všetkej úcte k Papyrovi, šototeóriám o visibility of network som nikdy neveril, čísla sú väčšinou brutálne zmanipulované. Na DD došlo k zvýšeniu počtu cestujúcich preto, lebo sa nestíhal pokrývať dopyt. Keby tam začali jazdiť kĺbové autobusy, tak vzrastie počet cestujúcich takisto. Zavedenie trolejbusu má istý krátkodobý efekt na začiatku a jeho menovateľom je prostá ľudská zvedavosť. Netreba hľadať prednosti trolejbusov tam, kde nie sú, škodí im to. Trolejbus je pre substráta autobus na vodítku. Nič viac, nič menej.
Reply on: hoppusmark01 #109364:
preco potom je ubudok cestujucich ked sa zrusia stare trofle a nahradia novymi busmi???
Reply on: hoppusmark01 #109364:
Podľa mňa aj trolejbus do Petržalky by vzbudil veľkú pozornosť ? a keďže tieto 14Tr už dožívajú ak tam raz tie dráty budú budú tam premávať novšie vozy ako sú IK 435/ B741 a mozno aj novsie ako SU 15... ☺
už keď sme pri tých trofloch, tak taká otázka: v tých 24 klobásových trolejbusov, ktoré sa majú kúpiť do r.2011, je už započítaných tých 6 kusov už vysúťažených 25Tr? A dokedy sa musí vyčerpať tá opcia na 25Tr?
Reply on: Ámos #109363:
môj názor je tiež taký, že to nemá absolútne žiaden vplyv na počet cestujúcich. Normálnym ľuďom je úplne jedno, či je to autobus, alebo trolejbus.. Možno keď sa niekde zavádzajú trolejbusy a píše sa o tom neustále v novinách a dávajú to v telke, tak je jasné, že to vzbudí záujem ľudí a pôjdu sa tým (možno) na začiatku previezť.. Z pohľadu každodenného cestovania to nemá absolútne žiaden vplyv, či je to autobus, alebo trolejbus..

Na DD si myslím, že boli hlavným dôvodom na zvýšenie počtu cestujúcich (ak teda nejaké bolo) nové vozidlá (25Tr).. Keby tam dovtedy premávali na L32 a 33 nové nízkopodlažné Citelisy, tak to tak veľký záujem nevzbudí, pretože by to pre obyčajného smrteľníka nebola takmer žiadna zmena...
Ale v tomto prípade išlo o zásadnú zmenu, alebo lepšie povedané obmenu vozového parku, takže to aj vzbudilo veľkú pozornosť..
Reply on: X #109349:

Re #109352 Sati:
Re #109353 Ike:
Re #109360 S499.1023:

Odporúčam Vás na Papyra, ktorý mi posielal článok otom, nemám čas to na nete hladať. Len poviem že tam išlo o visibility of network. Po zatrolejovaní autobusovej trasy bolo viac cestujúcich a naopak po zrusení troflov a nahradení busmi ich bolo menej.
Dokaz moze byt hadam aj nase DD, kde kratasy busy nahradili klbaky trofle a su rovnako narvate ako tie kratasy.
Reply on: SWTC #109361:
vdaka ? toto som nevedel
Reply on: Ike #109251:
K podbíjaniu železničného zvršku - adekvátne k električkovej trati :

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002595-Zeleznicny-zvrsok-4-cast-tratove-stroje.asp
Reply on: Ámos #109348:
A to je zase čo za blud?
Reply on: Max #109303:

1) Chyba u vodiča rozhodne nie je. Prečo by on mal vedieť, že dotyčný nevie, že vo W sú zastávky na znamenie?
2) Aj mne raz zdrhol z Viedne posledný vlak a bolo to v r. 1990, keď chodili 4 denne. Nenadával som však na systém ani na vodičov, ale výhradne na seba, lebo len magor pôjde na posledný vlak posledným možným spojom.
Reply on: hoppusmark01 #109301:
A čo ti bránilo stlačiť tlačidlo? Vo Viedni sú všetky zastávky autobusov celodenne na znamenie, tak vodič nemá dôvod zastavovať kvôli tomu, že mu nejaký šotouš postáva pri dverách.
Reply on: Ike #109251:
Ale nič nebude skákať, slovo "podbíjanie" si ešte v živote nepočul?
Reply on: 810zssk #109351:
asi tak.. keby nové vedenie nechcelo, mohlo sa zachovať ako to staré a nemuselo nič oprašovať a robiť.. takže je vidieť snahu a to sa cení..
Reply on: Ondro #109239:
Však a čo som písal ja? To isté: Na suchuj je to bez ABS vždy lepšie, ak vieš brzdiť - vyplýva to z fyzikálnych zákonov.
Reply on: Ondro #109238:
Nebudem to ďalej riešiť. Ospevuješ tu nastavovanie svetiel niekam do oblakov, používanie silnejších žiaroviek, fantazíruješ v rozpore s fyzikálnymi zákonmi. To by som dokázal aj ja tu ale tu by ma našťastie za to policajti pekne doyebali. Takže to uzavrieme tak ,že ja budem aj naďalej jazdiť so schválenými a nastavenými, neoslňujúcimi xenónmi a na protiidúcich vozidlách mi takisto aj naďalej nebudú vadiť xenóny ale obskúrne amatérske úpravy...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.