Reply on: Zvero #109293:
ano, samozrejme ze funkcne signalizacne zariadenie vo vozidlach v smere vlcaci>vodic a vodic>vlcaci ako reakcia je zakladnym predpokladom na to. Teoreticky by sa to dalo vyriesit aj dopytom - zatlacenie dopytu = signal na zastavenie vozidla na zastavke. A take nieco ako funguje anpr. v Brne,Prahe - po zadani dopytu na dverach (zajazdy, zvnutra) zacne niekde an viditelnom mieste svietit text "zastavime" oder Wagen hält (für Herr bwd). Tak, aby to bolo jednoznacne, a samozrejme, aby to nevyrevovalo vodicovi pol minuty v kabinke ako pavian v zoo (vo vozidlach typu SOR).Verim tomu, ze vsetko sa da, len treba chciet. A potom by sa ani nemuseli rusit niektore (aj ked malo, ale obcas predsa vyuzivane) zastavky, len by jednoducho boli na znamenie a hotovo.
V spickach by to bolo za jedno, vodic by zrejme aj tak stal na vsetkych zastavkach, ale mimo spiciek, vecer a v noci a cez vikendy by sa to hodilo! Nejde len o usporu casu, ale aj PHM, mensie opotrebovanie komponentov (brzdy, motor, dverovy mechanizmus a ostatne).
Ja viem ze uz sa to tu velakrat spominalo, ale aj sa to realizovat zrejme nikdy nebude (hoc zavedenie dopytoveho ovladania dveri u elektriciek bol k tomu prvym krokom a vhodnym impulzom, zial - ako obycajne, sa dobra vec nedotiahla do konca)
milannco