!nie je možné mať kľukatú trať so zastávkou každých 150 metrov a zároveň ju považovať za rýchlodráhu. Aj keď nasadíš hypermodernú NP električku, stále sa bude v centre pohybovať krokom úplne rovnako, ako súčasné električky"
je z toho teda jasné, že spochybňujem práve to, že návrh vôbec nijako nerieši trasy v centre. TOTO je demagógia ako remeň od teba.
ked na tu 5.5 km dlhu trat pustis jozka frndu na testaovaciu jazdu, tak hoc mu das aj tu najlenivejsiu kachnu, tak to zvladne za 3, maximalne 4 minuty...
Najma ta ruzinovska radiala je sama zakruta. Myslim ze keby som isiel autom po tom BKVcku, tak od obratiska sa dostanem s nepatrnym tocenim volantu az po Mraziarensku. ?
je to dokument EIA, ale iný neexistuje (oficiálny ani neoficiálny)... takže beriem pochopiteľne tento údaj (neviem z akého dôvodu by som ho mal považovať za zjavne nepresný), to nie je demagógia, daj mi dôveryhodný údaj (pre reálnu jazdu s cestujúcimi, nie testovaciu jazdu Jožka Frndu na plný knedlík) a potom sa môžeme baviť o tom, aký bude efekt toho systému a či sa dá urobiť lacnejšia alternatíva. Urobil som v minulosti ešte jedno meranie, porovnateľná trasa nosného systému sa dá autom prejsť za 8 minút a z iných meraní mi vychádza že auto na rovnakej trase a voľnej ceste je typicky 2x rýchlejšie ako električka. Je to opäť len empíria, ale na jej základe predpokladám že tých 15 minút tam tá električka môže mať v grafikone úplne reálne.
Samozrejme, skok cesty Štúrova-Hlavná stanica z 13 na 8 minút som si všimol, a dokonca som to tu už v minulosti písal... To svedčí o kvalite spracovania celého zámeru a nevidím to ako dobré znamenie.
Je ale predovšetkým na meste samotnom, aby malo kvalitne pripravený projekt a zvážilo všetky alternatívy, aj ich prezentovalo verejnosti. Nie je mojou chybou, ak sa verejné informácie podávajú v štýle "Pat, Mat a kolektív".
Combino prakticky na žiadnej trati nejde rýchlejšie ako T3, pretože COmbino je možno moderné, nízkopodlažné a siemensovské vozidlo ale z hľadiska jazdných vlastností leží kdesi medzi T3 a starým dvojosákom...
Inak, taká račianska, vajnorská či ružinovská radiála, to sú skutočne staré, zanedbané a kľukaté trate. môžem jedine súhlasiť so si-čkom, že si čistokrvný demagóg.
Re #46639 Tomi: Zaujímavé informácie, netuším však, kde konkrétne v tej oblasti môžu bývať ľudia. Asi majú svoje domy dobre skryté. A tá údajná policajná ubytovňa je asi tajná. ? ? Dúfam, že obnovená linka č. 43 bude znova premávať prevažne každých 30 minút ako donedávna.
Podľa toho, čo som videl a tu čítal, zdá sa, že na X43 premáva vždy 3507. ? Žeby mal lepšie jazdné vlastnosti než ostatné Sory? A tiež si myslím, že X43 mohli dať aj cez víkend, veď už aj na Štátne lesy (zrejme kvôli blízkej samote a ďalej odtiaľ sú tiež nejaké chatky) premávajú 3 spoje linky č. 79 aj cez víkend. Viac v príspevku #46553
Buďme realisti. Metro v Bratislave nikdy nebude. Už sa zmeškala tá doba keď sa ešte dalo postaviť, ceny pozemkov pôjdu stále hore, mesto sa zase až tak zväčšovať nebude, to už nikdo nikdy nezaplatí.
Na druhej strane mi nedochádza význam petržalskej električky. Zabijú sa tam obrovské prachy a výsledok bude, že cestovanie sa ani o kúsok nezlepší. Neviem prečo by sa malo zlepšiť. Že sa ušetrí nejakých 5 minút na spojení Petržalka - Centrum? No ale na druhej strane sa zase zrušením busov z Petržalky na Hlavnú stanicu či Vazovovu doba cestovania kúsok ďalej ako po Šafko predĺži.
Myslím, že miesto fantasmagórií a veľkých projektov (ktoré sú zaujímavé akurát tak pre stavbárske a finančné mafie - niekto tu už písal pozoruhodný postreh, že petržalská električka je dobrá akurát na to, aby sa mohli zastavať lukratívne pozemky kde je doteraz plánovaný koridor na metro či čo) by sa malo robiť postupne a kontinuálne. Postaviť konečne vozovňu (alebo vozovne) v západnej časti mesta, dokúpiť busy, urobiť prednosť električkám. Hlavne zase nesnívať 10 rokov o nosnom systéme a neinvestovať nič do existujúceho. Bratislavská MHD vyzerá tak na trt aj preto, že každý furt čaká, že príde metro/električka/mestský vlak/UFO a všetky problémy budú vyriešené.
Najskôr uvediem pre vecnosť diskusie definície zo SSJ:
demagóg -a mn. -ovia m. kto používa demagógiu;
demagógia -ie ž., falošná, poburujúca argumentácia (v diskusii)
Teraz pripomienka k Tvojej argumentácii, konkrétne k vete: "čo bolo uvedené v oficiálnom zámere, a väčšina ľudí nepozná ani ten a veľmi sa diví, že petržalská električka má vo svojom projekte plánovanú dobu jazdy okolo 15 minút."
Naozaj, keď si človek zámer podrobnejšie preštuduje, najmä strany 75 (navrhované električkové linky do Petržalky) a 93 (0. variant - električkové linky len po Šafárikovo nám.) a porovná si čas a rýchlosť (odčítaním údajov na spomínaných stranách) na petržalskom úseku (Šafárikovo nám. - Janíkov dvor) zistí nasledovné:
- cestovný čas obojsmerne: 35 minút, teda jednosmerne 17,5 minúty
- priemerná rýchlosť: cca 20 km/h
Keď si toto niekto pozrie len tieto čísla, hneď si povie, že čo je to za zlý nový nosný systém, keď to bude tak isto rýchle ako súčasné autobusy...
Lenže pozor, problém je v tom, že všetky ako-tak technickejšie údaje o novom nosnom systéme, ktoré boli oficiálne zverejnené, sú len v tomto zámere pre účely posudzovania vplyvu na životné prostredie. Nie je to teda žiadna exaktná technická dokumentácia obsahujúca presné výpočty z oblasti dopravného inžinierstva (hovorím o časti určujúce cestovné časy) - je to len jednoduché prepočítanie vzdialenosti pomocou priemernej rýchlosti na cestovný čas. Nie je však ani primárnym účelom Tebou citovaného dokumentu, aby obsahoval presné dopravné údaje na takejto úrovni podrobnosti.
Mimochodom, podľa Tebou citovaného dokumentu vychádza trasa Šafárikovo nám. - Hlavná stanica na 8 min., takže nový NS - založený na električkách - prinesie zlepšenie aspoň na tejto trase, nie? Bez nejakých úprav sa len tak zlepší cestovná rýchlosť na tejto trase - aké super ...
Môžeš tvrdiť, že spomínaný zámer na petržalskej trati počíta s časom 17,5 minúty. Hoci ja som to tam výslovne nenašiel uvedené, jedine sa mi tento údaj podarilo získať výpočtom z dvoch spomínaných tabuliek. Lenže tento údaj je zjavne chybný, alebo aspoň nepresný (minimálne z dôvodu uvedeného v predchádzajúcom odstavci). Preto naozaj pôsobí dojmom demagógie, keď vyberieš zo zámeru nejaký údaj a postavíš na ňom svoju argumentáciu, pričom pri získavaní tohto údaju je viditeľné, že číslené údaje sú nesprávne.
Korektné by teda bolo, keby si zámer označil ako nepresný v uvedenej sekcii, (hoci ako ešte raz zdôrazňujem úlohou tohto zámeru nie je stanovovať cestovné rýchlosti), ale nie aby si túto zjavnú nepresnosť využíval na argumentáciu proti samotnej podstate zámeru. Takto sa nesmieš čudovať, že Ťa ostatní označujú za demagóga.
Včera som išiel linkou X43 s odchodom 18:05. Na Kolibu ma doviezol TAMBUS 232 č. 3706. Spojom X43 cestovalo 10 ľudí. Myslím, že 6 išlo hneď naspäť, boli medzi nimi 2x otcovia s malými synmi, ktorým chceli ukázať túto linku a pri autobuse sa aj fotili. Ja som sa vracal posledným spojom (20:25), došiel v ňom jeden pán, ktorí cestoval ďalej a vystúpil na Železnej studničke (vraj na kofolu). Tu vodič zobral miestneho chlapca, ktorému sa pokazil bicykel a od lanovky som už išiel sám. Ako som sa dozvedel od šoféra, pri sanatóriách býva 7 rodín a asi 5 ďalších ľudí tam pracuje. Pár rodín býva aj na Železnej studničke a má tam byť niekde aj policajná ubytovňa (?). Tá X43 potom asi má zmysel, podľa vodiča by mohli 2 - 3 spoje premávať cez víkend.
Na X13 ma viezol SOR.
Presne rovnakou kombináciou (X13 TAMBUS č. 3706 - X43 SOR č. 3507 - X13 SOR č. ?) som cestoval o tom istom čase pred dvoma týždňami.
Mimochodom, pre všetkých, ktorí to ešte nestihli, odporúčam zviesť sa touto linkou, stojí to zato. Myslím, že minimálne týždeň by ešte mala chodiť, podľa toho chlapca budú na jednom úseku o 3 dni pokladať asfalt (ináč je cesta už skoro hotová).
aké čísla a tabuľky tu kto vytiahol? niečo som zmeškal? Práve to som očakával, že tu niekto uvedie reálne náklady na kilometer autobusu, električky atď a k niečomu sa dopočítame ale bohužiaľ tu sa nenachádzajú o petržalskom projekte ani o jeho alternatívach nijaké informácie nad rámec toho, čo bolo uvedené v oficiálnom zámere, a väčšina ľudí nepozná ani ten a veľmi sa diví, že petržalská električka má vo svojom projekte plánovanú dobu jazdy okolo 15 minút.
Takisto, ak hovorím o tom, že mi nevadí ak pod zemou bude jazdiť trebárs aj električka, a ty vytiahneš ceny ťažkého metra v Prahe, to už je rovno výsmech a neúcta.
Rovnako ako naivná predstava niekoho iného o tom, že "kvôli nepriateľom sa do projektu dali vety o provizóriu, ale v skutočnosti je to definitívne riešenie".
Dnes tesne pred 8.00 sa na zastávke "Dubová" v smere na Patrónku stalo toto: autobus L83, v ktorom som cestoval, zastal na uvedenej zastávke. Počas státia naskočila červená, keď vtom, asi tak 5 sekúnd po naskočení, sa od kopca prevalila Karosa L21 v cca 65-km rýchlosti... Vtedy už určite svietila chodcom zelená, vodič mal štastie, že tí - stojac za autobusom 83 - sa pohli snáď až neskoršie. L21 frčala kľudne ďalej k Patrónke; ihneď za ňou však štartovala Lada s policajtmi, ktorí stáli na chodníku pri zastávke smerom k žel. podjazdu; vodiča-debila stopli na Patrónke, čo videl som už pri vystupovaní z L83. Uvedený vodič prišiel, dúfam, o vodičák i flek v DPB.
Nikdy neviete, čo v Bratislave príde a čo/kto Vás vozí...
Tr 14- 6281 č204 teraz vchadza na Valasku s tvrdo chrápajucou obludou, ktora prespala na konečnej Radiovej vo voze pokračujúc na Valasku. Chrápal na plne hrdlo Trieskal si tam hlavu o sklo a kmital s ňou sa po inych cestujúcich zaberajúc 2 sedadlá. Smrad bol cítiť všade. Avšak ako si vodič s ním poradí to už neviem... ?