yale: Hej, všetci Petržalčania chcú ísť metrom na hlavnú stanicu. Tam robia respektíve nasadajú do vlakou a chodia robiť na východ. Presne tak to je, že?
Pokiaľ ja viem, ako Petržalčan je pravdou, že Petržalčania prestupujú na Šafku, Zochovej či Hodžovom na električky, autobusy či trolejbusy do K.V., Ružinova,... alebo ostanú v CMO. Električka ich na ten prestup odvezie rovnako rýchlo ako metro akurát za rádovo nižšie náklady na obstaranie aj prevádzku.
Vecne sa tu s tebou snaží diskutovať už nejaký ten meiac, vždy keď vytiahneš tému metro niekoľko ľudí a bušia do teba vysvetľujú, dokazujú číslami, tabuľkami, nákladmi a ty stále trepeš svoje. Naozaj si myslíš, že všetci sú sprostí a len ty máš pravdu. Vecnú diskusiu s tebou si zabil svojim prístupom ty.
yale: O.K. má vo všetkom pravdu metro je najlepšie a najspásonosnejšie. Navrhni prosím financovanie (za koľko, od koho, počas akej dlhej doby) tejto stavby a kedy sa odveziem aspoň po to Šafko aby som mohol prestúpiť na električku.
Ešte niečo. Asi nemá zmysel pokračovať, na tomto fóre nejaká vecná diskusia nie je možná, zvrhlo sa to tu na klasický flamewar.
Takže radšej skončím, nech je viac priestoru na tie zaujímavé informácie, ktoré sa tu inak vyskytujú.
Demagógov poznám, ja k nim nepatrím. Ale ak chceš vidieť demagógiu, prečítaj si svoje vlastné riadky - napríklad to o pražskom metre. Možno sa to časom naučíš rozlišovať. Držím ti palce.
tešíš sa, aký si drsný? Je to detské, nauč sa diskutovať vecne, zíde sa ti to v živote.
Nie som demagóg a to, čo som napísal je korektné. Skús si sám vypočítať čas jazdy električky z Janíkovho dvora, tak ako je uvedený v samotnom zámere.
Čo sa týka 40m voza: ide o to, že električka na Šafko nebude zaujímavá pre takú veľkú skupinu Petržalčanov, ako by bolo metro s trasou až na Hlavnú stanicu a ďalej. Pôjdu preto radšej paralelnou autobusovou linkou, nebudú križovať Petržalku aby dosiahli trať električky, stratili by čas, ktorý im električka v CMO nevynahradí - na rozdiel od metra. Na Hlavnú stanicu sa z väčšej časti Petržalky dostanú rýchlejšie autobusom. Napokon, je zbytočné špekulovať, veľa napovie záujem o linku 95 čoskoro.
Mne nerobí problém, či v nosnom systéme bude jazdiť električka, ale problémom je, že sa nerealizuje ani len náznak riešenia v CMO. Prepáč, ale toto je úplne to najľahšie - zakončiť trať trianglom do starej siete a ďalej sa nestarať.
"A nie, že ťa nemáme otravovať s vecami, že si demagóg. Ty ním jednoducho si, lebo si vymýšlaš čísla, prekrúcaš a zatajuješ fakty,... a s takým sa ani nemá cenu baviť "
tak toto je na smiech - čo som zatajil, prekrútil? Si pri zmysloch?
Okrem toho, že si demagóg a prekrúcaš fakty, tak si si nasral do huby. Keď si si nie istý, či využijeme 40 metrové vlaky električky na čo pre boha stavať metro? ?
Okrem iného, prečo to bude električke s rovnakými stanicami a rovnakou max. rýchlosťou bude trvať dlhšie (po Šafko) ako metru? To mi prosím vysvetli.
Ďalšou vecou je, že zatial čo ja sa zo 8 miliard dostanem z Petržalky do Centra na plne segregovanej trati a okrem iného nakúpim 25 električiek a spravím preferenciu na zvyšných radiálach.
Praha stavia Metro za 3mld CZK na 1 kilometer. Ty sa za tých 8 mld dostaneš z Janíkovho dvoru po Technopol a to nebudeš mať čím jazdiť, lebo jedna súprava ťa výjde na cca 300 miliónov. Samozrejme na tie dva kilometre metra ti tá jedna bude plne stačiť.
Jediný problém toto vedenie spravilo a to ten, že keď projekt predstavila verjnosti nenazvala ho ultraľahké metro. Všetci by boli spokojný a ty by si si tiež hovel nad tým, že Bratislava bude mať konečne metro.
A nie, že ťa nemáme otravovať s vecami, že si demagóg. Ty ním jednoducho si, lebo si vymýšlaš čísla, prekrúcaš a zatajuješ fakty,... a s takým sa ani nemá cenu baviť.
Re #46570 si: tak tak, pravdu máš.
Reko mosta má stať maxi cez 1 miliardu a aj to sa chce finančne zapojiť VÚCka, teda pokiaľ vyhrá Ľubko R. aj s jeho synmi.
lenže je lacnešie prerobiť, existujúce trate na rýchlodrážne a v centre ich spraviť postupne pozemne (podobne ako metro), ako stavať úplne nové podzemné trate po všetkých významných radiálach, kde budú kopírovať električku.
Proste, podľa mňa je lepšie prerobiť niečo čo už existuje ako postaviť niečo úplne nové, čo bude aj oveľa viac stáť, a ani nevedno kedy sa to dokončí...
Ešte k výroku "Vyssia kapacita nutna nebude, Petrzalka sa nema kam rozrastat" - stačí ak si pozrieš územný plán a uvidíš že územie južne od Petržalky sa bude zastavovať, a to pomerne skoro, a to v priestore až po D4, malý príklad:
CMO = centrálna mestská oblasť. Čiže električku asi neprerobíš na CMO.
Zoznam pomalých tratí je o dosť dlhší, ako píšeš - celá priečna os, Obchodná, Námestie SNP, ale ani na Štúrovej či Radlinského to nie je práve superrýchla jazda, ak sa tvoja linka po ceste preraďuje na inú radiálu cez Vazovovu, tiež si počkáš. Vajnorská... no comment.
Hlavný problém električky ako nosného systému však je, že neposkytuje pripojenie na vstupné body do mesta, ani nerieši rýchly prechod centrom mesta. Hlavná stanica je pripojená veľmi nešťastne - je odtiaľ ďaleko všade. Väčšina cestujúcich zo stanice preto odchádza inými prostriedkami. A ostatné príchody do mesta jednoducho chýbajú.
Opäť sa vrátim k tomu testu: nosný systém ti umožní na okraji mesta odstaviť auto na P+R, pohodlne a rýchlo sa odviezť do centra a naspäť. Odstavil by si auto na parkovisku Tesca, alebo niekde na konci Dúbravky, aby si použil električku?
Električky dokážu ísť rýchlo, električky sa dokážu prepletať ulicami mesta - ale nedokážu to naraz. Ak postavíš plne segregovanú trať v trase navrhovaného nosného systému, vôbec mi nebude vadiť že na tej trati chodí električka, charakterom prevádzky to bude metro. A naopak, aj tá najdokonalejšia električka sa bude cez centrum na povrchovej trati medzi autami a chodcami iba tmoliť. Ak sa rozhodneš postaviť plne segregovanú električku, potom rýchlo zistíš, že náklad na tú trať je porovnateľný s inými koľajovými systémami.
K tvojmu katastrofickému scenáru: už s metrom v trase B Janíkov Dvor - Trnavské Mýto (-Ružinov) by sa bratislavská MHD rapídne zlepšila. Nebola by vôbec nijaká nutnosť na to, aby vlaky z tejto trasy chodili na trate električky. Otázka zanedbávania ostatnej dopravy je len vecou toho, aké budú zdroje. Je dosť možné, že rovnako bude zanedbávaná ostatná doprava pri výstavbe petržalskej električky.
Este nieco zo vcera:
- o 14.03 h. vodicka elektricky linky 8 na konecnej Astronomicka zistila poskodenie interieru - rozrezane sedadlo
- o 14.55 h. na Vapencovej?? spod kolies protiiduceho auta vystrelil kamen, ktory poskodil celne sklo na autobuse linky 27 (vychadza mi to na 27/1-1013, len neviem, ci ide cez Vapencovu)
- pred 19. h. sa na konecnej Astronomicka stala dopravna nehoda medzi elektrickou linky 9 a elektrickou linky 8 (skoda 3 tis. Sk)
Dnes:
- od 6.25 do 7.25 h. stala premavka elektriciek v Dubravke na konecnej, kde sa pred vstupom do obratiska vykolajila elektricka linky 5. V useku Dubravka - Karlova Ves bola nasadena nahradna doprava, ktoru zabezpecovali 3 autobusy
(V)
- 7955-56 okolo 17. h. vypadol na linke 5/10, neskor ho nahradil ZV 7121 (viac neviem)
- 2626 po 17.20 h. docasne odisiel na plnicku z linky 83/8, nahradil ho ZV 2811 (hoci sa vracal s napisom Porucha vozidla, myslim, ze bol na plnicke)
- 1702 po 17.30 h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/3, nahradil ho ZV 1809
- 1720 po 18. h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/5, nahradil ho ZV 1007
na rýchly reálny dopravný systém a môžu prerobiť električky, nemá zmysel staať niečo úplne nové, keď električky ako nosný sytém sú lacnejšie.
Mohlo by sa začať stavť metro, a potom by zrazu 50 rokov neboli peniaze na ďalšie pokračovanie a zruzu by sme mali v MHD 4 dopravné systémy, z toho 2 "nosné" zatiaľ čo do všetkých radiál by chodili električky, a akurát do tej Petržalskej by chodilo metro. A samozrejme by pri výstvebe metra, by bola stále viac zanedbávaná električková doprava, pretože by neboli peniaze.
staré, zanedbané, kľukaté trate... to zas preháňaš, až v takom zlom stave tarte niesú až na pár výnimiek ako je Miletička, Hanulova, tunel, Trnavské mýto, Kapucínska a časť Vajnorskej. Keby predpisy neboli také aké sú, určite by aj Blave jazdili eliny rýchlejšie.
No, vozidlá pre nosný sytém majú byť električky a nie metro, už by ti to mohlo dojsť... Neviem čo furt tu trepeš o nosnom systéme-metro, aj električkám sa dá vytvoriť CMO, dokážu ísť rýchlo, a môžu mať veľkú kapacitu a hlavne je to lacnejšie ako stavať 100 rokov metro po celej Blave...
No to už je len prestup... Záhumenice sú od zastávky Trávna ďalej vzdialené a veľa ľudí tam vôbec nenastupuje. A ke´d už chceš prestup, ten je na zastávke Pri vinohradoch.
So Záhumenicami nesúhlasím. Jednak je tam možnosť prestupu na bus (hoci to po likvidácii 59 dosť stratí na význame, lebo zo 65 sa dá prestúpiť aj na Detvianskej), jednak tam vystupuje/nastupuje oveľa viac ľudí než na konečnej. Konečnú však nemá príliš zmysel rušiť - nikomu to cestu neurýchli a pri príjazde do obratiska aj tak musí vozidlo zastať.
Ámos Keynes
Pokiaľ ja viem, ako Petržalčan je pravdou, že Petržalčania prestupujú na Šafku, Zochovej či Hodžovom na električky, autobusy či trolejbusy do K.V., Ružinova,... alebo ostanú v CMO. Električka ich na ten prestup odvezie rovnako rýchlo ako metro akurát za rádovo nižšie náklady na obstaranie aj prevádzku.
Vecne sa tu s tebou snaží diskutovať už nejaký ten meiac, vždy keď vytiahneš tému metro niekoľko ľudí a bušia do teba vysvetľujú, dokazujú číslami, tabuľkami, nákladmi a ty stále trepeš svoje. Naozaj si myslíš, že všetci sú sprostí a len ty máš pravdu. Vecnú diskusiu s tebou si zabil svojim prístupom ty.