Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #46573:
Ešte k výroku "Vyssia kapacita nutna nebude, Petrzalka sa nema kam rozrastat" - stačí ak si pozrieš územný plán a uvidíš že územie južne od Petržalky sa bude zastavovať, a to pomerne skoro, a to v priestore až po D4, malý príklad:

http://www.southcity.sk
Reply on: inTony #46623:
CMO = centrálna mestská oblasť. Čiže električku asi neprerobíš na CMO.

Zoznam pomalých tratí je o dosť dlhší, ako píšeš - celá priečna os, Obchodná, Námestie SNP, ale ani na Štúrovej či Radlinského to nie je práve superrýchla jazda, ak sa tvoja linka po ceste preraďuje na inú radiálu cez Vazovovu, tiež si počkáš. Vajnorská... no comment.

Hlavný problém električky ako nosného systému však je, že neposkytuje pripojenie na vstupné body do mesta, ani nerieši rýchly prechod centrom mesta. Hlavná stanica je pripojená veľmi nešťastne - je odtiaľ ďaleko všade. Väčšina cestujúcich zo stanice preto odchádza inými prostriedkami. A ostatné príchody do mesta jednoducho chýbajú.

Opäť sa vrátim k tomu testu: nosný systém ti umožní na okraji mesta odstaviť auto na P+R, pohodlne a rýchlo sa odviezť do centra a naspäť. Odstavil by si auto na parkovisku Tesca, alebo niekde na konci Dúbravky, aby si použil električku?

Električky dokážu ísť rýchlo, električky sa dokážu prepletať ulicami mesta - ale nedokážu to naraz. Ak postavíš plne segregovanú trať v trase navrhovaného nosného systému, vôbec mi nebude vadiť že na tej trati chodí električka, charakterom prevádzky to bude metro. A naopak, aj tá najdokonalejšia električka sa bude cez centrum na povrchovej trati medzi autami a chodcami iba tmoliť. Ak sa rozhodneš postaviť plne segregovanú električku, potom rýchlo zistíš, že náklad na tú trať je porovnateľný s inými koľajovými systémami.

K tvojmu katastrofickému scenáru: už s metrom v trase B Janíkov Dvor - Trnavské Mýto (-Ružinov) by sa bratislavská MHD rapídne zlepšila. Nebola by vôbec nijaká nutnosť na to, aby vlaky z tejto trasy chodili na trate električky. Otázka zanedbávania ostatnej dopravy je len vecou toho, aké budú zdroje. Je dosť možné, že rovnako bude zanedbávaná ostatná doprava pri výstavbe petržalskej električky.
Reply on: Johny D #46625:
Do kelu, sorry decka, zasa ma to raz hodilo do tejto komnaty
Este nieco zo vcera:
- o 14.03 h. vodicka elektricky linky 8 na konecnej Astronomicka zistila poskodenie interieru - rozrezane sedadlo
- o 14.55 h. na Vapencovej?? spod kolies protiiduceho auta vystrelil kamen, ktory poskodil celne sklo na autobuse linky 27 (vychadza mi to na 27/1-1013, len neviem, ci ide cez Vapencovu)
- pred 19. h. sa na konecnej Astronomicka stala dopravna nehoda medzi elektrickou linky 9 a elektrickou linky 8 (skoda 3 tis. Sk)

Dnes:
- od 6.25 do 7.25 h. stala premavka elektriciek v Dubravke na konecnej, kde sa pred vstupom do obratiska vykolajila elektricka linky 5. V useku Dubravka - Karlova Ves bola nasadena nahradna doprava, ktoru zabezpecovali 3 autobusy
(V)

- 7955-56 okolo 17. h. vypadol na linke 5/10, neskor ho nahradil ZV 7121 (viac neviem)
- 2626 po 17.20 h. docasne odisiel na plnicku z linky 83/8, nahradil ho ZV 2811 (hoci sa vracal s napisom Porucha vozidla, myslim, ze bol na plnicke)
- 1702 po 17.30 h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/3, nahradil ho ZV 1809
- 1720 po 18. h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/5, nahradil ho ZV 1007

20: 1014, 1011, 1702, 1023, 1720, 1012, 1617
? M: ZV 1007/5; ZV 1809/3
26: 1617 ?
35: 3519
83: 2818, 2800, 2810, 2819, 2814, 2813, 2801, 2626, VN 2822, 2809, 2816, R 2822
? M: ZV 2811/8
504: 1410
Reply on: yale #46587:
na rýchly reálny dopravný systém a môžu prerobiť električky, nemá zmysel staať niečo úplne nové, keď električky ako nosný sytém sú lacnejšie.
Mohlo by sa začať stavť metro, a potom by zrazu 50 rokov neboli peniaze na ďalšie pokračovanie a zruzu by sme mali v MHD 4 dopravné systémy, z toho 2 "nosné" zatiaľ čo do všetkých radiál by chodili električky, a akurát do tej Petržalskej by chodilo metro. A samozrejme by pri výstvebe metra, by bola stále viac zanedbávaná električková doprava, pretože by neboli peniaze.
Reply on: yale #46610:
staré, zanedbané, kľukaté trate... to zas preháňaš, až v takom zlom stave tarte niesú až na pár výnimiek ako je Miletička, Hanulova, tunel, Trnavské mýto, Kapucínska a časť Vajnorskej. Keby predpisy neboli také aké sú, určite by aj Blave jazdili eliny rýchlejšie.
No, vozidlá pre nosný sytém majú byť električky a nie metro, už by ti to mohlo dojsť... Neviem čo furt tu trepeš o nosnom systéme-metro, aj električkám sa dá vytvoriť CMO, dokážu ísť rýchlo, a môžu mať veľkú kapacitu a hlavne je to lacnejšie ako stavať 100 rokov metro po celej Blave...
Reply on: Martin Fundárek #46617:
No to už je len prestup... Záhumenice sú od zastávky Trávna ďalej vzdialené a veľa ľudí tam vôbec nenastupuje. A ke´d už chceš prestup, ten je na zastávke Pri vinohradoch.
Reply on: Martin Fundárek #46616:

Nevadi. Mozno inokedy. Ale zislo by sa mi to, lebo v Prahe mam nejake veci, ktore potrebujem doviezt a brat nema cas. Nic sa nestalo.
Reply on: SZKV #46599:
Pohled zvenku je oprošten od stereotypů, proto je nejednou užitečnější než pohled zevnitř. ? ? ?
V rámci rekonštrukcie Mierovej ulice pribudli v smere do mesta prístrešky JCDecaux na zastávkach Kaštieľska, Kladnianska a Hraničná.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #46617:
Pardón, poplietol som si Záhumenice a Pri Vinohradoch. Záhumenice sú aj prestupným bodom na linky SADistov.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: inTony #46528:
So Záhumenicami nesúhlasím. Jednak je tam možnosť prestupu na bus (hoci to po likvidácii 59 dosť stratí na význame, lebo zo 65 sa dá prestúpiť aj na Detvianskej), jednak tam vystupuje/nastupuje oveľa viac ľudí než na konečnej. Konečnú však nemá príliš zmysel rušiť - nikomu to cestu neurýchli a pri príjazde do obratiska aj tak musí vozidlo zastať.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: fobust #46522:
Kvôli práci a rodine rozhodnutie padlo na poslednú chvíľu. Je mi ľúto.
Reply on: yale #46610:
Verzii projektov metra tu uz bolo lahke/tazke tvrde/makke, opravte ma ked sa mylim - jedna z nich bola kompatibilna s obycajnou zeleznicou. Myslim, ze si to pamatam z telky, ako inak - spred poslednych celostatnych volieb.
Ta cast projektu ZSR - hybridna trat v Petrzalke by teda mohla byt aj pre teba yale prijatelna ked tak presadzujes metro. Je to lepsia alternativa 30rocneho provizoria ako tie tvoje busy - kedze petrzalsku vetvu metra budes mat prakticky hotovu.
Tu neobstoji ani argument, ze za tie peniaze by sa dali nakupit vozidla pre celu Bratislavu, kedze to takmer komplet zaplati EU (pozn. na ine projekty BA peniaze nedostane - nesplna kriteria).

Aj tak si ale myslim, ze s projektom "zeleznicny uzol" je sen o metre uz historia (mozno o 100 rokov?).
Reply on: SZKV #46600:
Amsterdam som tiež dával ako príklad, ale zdá sa, že Sneltram sa tu ako vzor príliš neuchytil... 😉
Reply on: SZKV #46599:
to, čo spomínaš má viac do činenia so zmenou linkového vedenia v Petržalke.

To sa snáď uskutoční, ale kolóny autobusov z Petržalky nezmiznú - pretože hovoríš o jave najmä na Panónskej cez Nový most, v trochu menšom počte tam zostanú aj po zriadení električky (v ešte menšom počte po zriadení metra), ale cez Nový most vždy budú viesť vysoké kapacity MHD, pretože tá "radiála" Panónska nie je úplne v "záchytnom pásme" radiály "Jantárová".

Pre priblíženie na nosný systém krížom cez Petržalku budú cestujúci potrebovať dôvod, a tým môže byť rýchlosť a pravidelnosť prevádzky. Ak to systém spĺňať nebude, mnohí uprednostnia bližší autobus pred vzdialenejšou napr. električkou.
Reply on: fobust #46608:
Děkuju moc za informace
Reply on: Kami #46596:
Mnohé z tvojich argumentov stoja za zváženie (tuším si prvý čo napísal niečo zmysluplné, gratulujem ;-))

V prípade urbanizácie - iste, je potrebné ju rozbehnúť, ale tak aby nebránila neskoršej výstavbe nosného systému. Urbanizácia však závisí viac od výstavby "Komunikácie B" a to je ešte ďalší problém.

Shuttle za Dunaj má svoje výhody a nevýhody, v prípade autobusu sa dá zvážiť jeho predĺženie napr. na Hlavnú stanicu.

Stavba trate: záleží na tom, či sa už teraz bude stavať trať tak, aby sa dala použiť neskôr pre nosný systém s podzemným vedením cez mesto. Obdobne výber a nákup vozidiel. Ak sa nakúpi a postaví niečo iné, potom je to malér do budúcnosti.
A samozrejme je tu stále problém toho dočasného úseku trate, resp. toho že sa k riešeniu MHD "prilepil" Starý most.

Nové električky: mám pocit, že súčasné sú stále ešte rekonštruovateľné a táto cesta tu má množstvo zástancov... Na kľukatej, starej a zanedbanej trati ani Combino nejde rýchlejšie ako T3.

Železničný tunel - tento projekt rieši MHD iba okrajovo, najviac rieši regionálnu dopravu a z tohto hľadiska je to projekt, ktorý by celkom dobre spojil vstupné brány do mesta a mohol by byť výrazným rozvojovým impulzom pre Bratislavu, uľahčil by sa vstup do mesta pre "pendlerov" a ekonomika by mohla ísť nahor.
Ak sa toho mesto nezúčastní, nemalo by aspoň tento projekt blokovať.
o5 z nezaruceneho zdroja, vraj nie len v metre a bude, ale policisti obliehaju nejaku nemocnicu, kde sa asi ukryva utocnik.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement