Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Električka v centre sa teda dá pod zem, povedzme od tunela, nábrežia, po trnavské, račianske mýto. Zrýchli sa tak doprava o koľko? O 5 minút? Viac asi nie. A čo to asi tak bude stáť? A zakopávať električku na radiálach je úplný nezmysel vzhľadom na to koľko ľudí sa tam prepravuje. To by sa nanajvýš ešte kapacitne oplatilo v Karlovej vsi, ale keď sa urobí preferenciam, tak ísť pod zem naozaj nemá význam. Opakujem: prestaňte fantazírovať, treba zlepšovať to, čo tu je.
Reply on: yale #46654:

Tiez patris medzi tych ludi, ktori si myslia ze metro ide vzdy rovno, najkratsou moznou trasou???
Reply on: yale #46653:

Pocuvaj suhajko, ja som reagoval na prispevok od S499.1023, kde spominal ruzinovsku radialu, NIE NA TVOJ PRISPEVOK!!! A co je na tom mojom prispevku demagogicke? Hadam nemam pravdu a ruzinovska radiala je sama zakruta? Taketo obvinenia si vyprosujem, ano?! ?
yale:

Peniaze!!! To nikto nezaplatí! A neoplatí sa to vzhľadom na vynaložené prostriedky a možný výsledok. Bratislava je príliš malá a chudobná. Navyše je rozťahaná, nie je tu taká hustota obyvateľov.
Reply on: fobust #46652:
To uvítam. V tejto veci sa však nič nedeje...

záleží tiež, ako by si ju chcel "zakopávať" - či v trasách ulíc, alebo razeným tunelom, podľa toho by vyzeral výsledok.
Reply on: fobust #46648:
v pôvodnom texte som napísal:

!nie je možné mať kľukatú trať so zastávkou každých 150 metrov a zároveň ju považovať za rýchlodráhu. Aj keď nasadíš hypermodernú NP električku, stále sa bude v centre pohybovať krokom úplne rovnako, ako súčasné električky"

je z toho teda jasné, že spochybňujem práve to, že návrh vôbec nijako nerieši trasy v centre. TOTO je demagógia ako remeň od teba.
Reply on: yale #46646:

Co brani tomu, aby sa elektricka v CMO zakopala pod zem?
Reply on: S499.1023 #46644:

Pripajam sa.
Reply on: yale #46647:

Urcite je rychlejsia ako IGK stojace v zapche. Par krat som isiel a ked si priratam cas nutny na zaparkovanie, tak mi to trvalo urcite dlhsie.
Reply on: yale #46645:
ked na tu 5.5 km dlhu trat pustis jozka frndu na testaovaciu jazdu, tak hoc mu das aj tu najlenivejsiu kachnu, tak to zvladne za 3, maximalne 4 minuty...
Reply on: S499.1023 #46643:

Najma ta ruzinovska radiala je sama zakruta. 🙂 Myslim ze keby som isiel autom po tom BKVcku, tak od obratiska sa dostanem s nepatrnym tocenim volantu az po Mraziarensku. ?
Reply on: S499.1023 #46643:
inak, tebe sa zdá električka na Vajnorskej v úseku Zátišie - Trnavské Mýto nejako ukrutne rýchla?
Reply on: S499.1023 #46643:
ak si všimneš, ja upozorňujem na neriešenie rýchleho prechodu centrom. Takže toto je silná demagógia z tvojej strany.
Reply on: tr3mp #46640:
je to dokument EIA, ale iný neexistuje (oficiálny ani neoficiálny)... takže beriem pochopiteľne tento údaj (neviem z akého dôvodu by som ho mal považovať za zjavne nepresný), to nie je demagógia, daj mi dôveryhodný údaj (pre reálnu jazdu s cestujúcimi, nie testovaciu jazdu Jožka Frndu na plný knedlík) a potom sa môžeme baviť o tom, aký bude efekt toho systému a či sa dá urobiť lacnejšia alternatíva. Urobil som v minulosti ešte jedno meranie, porovnateľná trasa nosného systému sa dá autom prejsť za 8 minút a z iných meraní mi vychádza že auto na rovnakej trase a voľnej ceste je typicky 2x rýchlejšie ako električka. Je to opäť len empíria, ale na jej základe predpokladám že tých 15 minút tam tá električka môže mať v grafikone úplne reálne.

Samozrejme, skok cesty Štúrova-Hlavná stanica z 13 na 8 minút som si všimol, a dokonca som to tu už v minulosti písal... To svedčí o kvalite spracovania celého zámeru a nevidím to ako dobré znamenie.

Je ale predovšetkým na meste samotnom, aby malo kvalitne pripravený projekt a zvážilo všetky alternatívy, aj ich prezentovalo verejnosti. Nie je mojou chybou, ak sa verejné informácie podávajú v štýle "Pat, Mat a kolektív".
Reply on: inTony #46623:
S užívateľom inTony sa dá takmer 100% súhlasiť.
Reply on: yale #46610:
Combino prakticky na žiadnej trati nejde rýchlejšie ako T3, pretože COmbino je možno moderné, nízkopodlažné a siemensovské vozidlo ale z hľadiska jazdných vlastností leží kdesi medzi T3 a starým dvojosákom...
Inak, taká račianska, vajnorská či ružinovská radiála, to sú skutočne staré, zanedbané a kľukaté trate. môžem jedine súhlasiť so si-čkom, že si čistokrvný demagóg.
ŽELEZNÁ STUDNIČKA

Re #46639 Tomi: Zaujímavé informácie, netuším však, kde konkrétne v tej oblasti môžu bývať ľudia. Asi majú svoje domy dobre skryté. A tá údajná policajná ubytovňa je asi tajná. ? ? Dúfam, že obnovená linka č. 43 bude znova premávať prevažne každých 30 minút ako donedávna.

Podľa toho, čo som videl a tu čítal, zdá sa, že na X43 premáva vždy 3507. ? Žeby mal lepšie jazdné vlastnosti než ostatné Sory? A tiež si myslím, že X43 mohli dať aj cez víkend, veď už aj na Štátne lesy (zrejme kvôli blízkej samote a ďalej odtiaľ sú tiež nejaké chatky) premávajú 3 spoje linky č. 79 aj cez víkend. Viac v príspevku #46553

ČLÁNKY Z NOVÍN

a; SME píše: Lanovka prešla zaťažkávajúcou skúškou http://bratislava.sme.sk/c/2308740/Lanovka-presla-zatazkavacou-skuskou.html Je tam aj diskusia, v ktorej sa spomína aj linka č. X43 ?

b; PRAVDA píše: Vypadol spoj, cestujúci zmokli http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Cbratislavao&c=bratislavao_2_3

c; PRAVDA píše: Od budúceho roku sa bude cestovať pohodlnejšie http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Cbratislavao&c=bratislavao_2_1 Píše sa tam o BID
Buďme realisti. Metro v Bratislave nikdy nebude. Už sa zmeškala tá doba keď sa ešte dalo postaviť, ceny pozemkov pôjdu stále hore, mesto sa zase až tak zväčšovať nebude, to už nikdo nikdy nezaplatí.
Na druhej strane mi nedochádza význam petržalskej električky. Zabijú sa tam obrovské prachy a výsledok bude, že cestovanie sa ani o kúsok nezlepší. Neviem prečo by sa malo zlepšiť. Že sa ušetrí nejakých 5 minút na spojení Petržalka - Centrum? No ale na druhej strane sa zase zrušením busov z Petržalky na Hlavnú stanicu či Vazovovu doba cestovania kúsok ďalej ako po Šafko predĺži.
Myslím, že miesto fantasmagórií a veľkých projektov (ktoré sú zaujímavé akurát tak pre stavbárske a finančné mafie - niekto tu už písal pozoruhodný postreh, že petržalská električka je dobrá akurát na to, aby sa mohli zastavať lukratívne pozemky kde je doteraz plánovaný koridor na metro či čo) by sa malo robiť postupne a kontinuálne. Postaviť konečne vozovňu (alebo vozovne) v západnej časti mesta, dokúpiť busy, urobiť prednosť električkám. Hlavne zase nesnívať 10 rokov o nosnom systéme a neinvestovať nič do existujúceho. Bratislavská MHD vyzerá tak na trt aj preto, že každý furt čaká, že príde metro/električka/mestský vlak/UFO a všetky problémy budú vyriešené.
Reply on: yale #46638:
Najskôr uvediem pre vecnosť diskusie definície zo SSJ:
demagóg -a mn. -ovia m. kto používa demagógiu;
demagógia -ie ž., falošná, poburujúca argumentácia (v diskusii)

Teraz pripomienka k Tvojej argumentácii, konkrétne k vete: "čo bolo uvedené v oficiálnom zámere, a väčšina ľudí nepozná ani ten a veľmi sa diví, že petržalská električka má vo svojom projekte plánovanú dobu jazdy okolo 15 minút."

Naozaj, keď si človek zámer podrobnejšie preštuduje, najmä strany 75 (navrhované električkové linky do Petržalky) a 93 (0. variant - električkové linky len po Šafárikovo nám.) a porovná si čas a rýchlosť (odčítaním údajov na spomínaných stranách) na petržalskom úseku (Šafárikovo nám. - Janíkov dvor) zistí nasledovné:
- cestovný čas obojsmerne: 35 minút, teda jednosmerne 17,5 minúty
- priemerná rýchlosť: cca 20 km/h
Keď si toto niekto pozrie len tieto čísla, hneď si povie, že čo je to za zlý nový nosný systém, keď to bude tak isto rýchle ako súčasné autobusy...

Lenže pozor, problém je v tom, že všetky ako-tak technickejšie údaje o novom nosnom systéme, ktoré boli oficiálne zverejnené, sú len v tomto zámere pre účely posudzovania vplyvu na životné prostredie. Nie je to teda žiadna exaktná technická dokumentácia obsahujúca presné výpočty z oblasti dopravného inžinierstva (hovorím o časti určujúce cestovné časy) - je to len jednoduché prepočítanie vzdialenosti pomocou priemernej rýchlosti na cestovný čas. Nie je však ani primárnym účelom Tebou citovaného dokumentu, aby obsahoval presné dopravné údaje na takejto úrovni podrobnosti.

Mimochodom, podľa Tebou citovaného dokumentu vychádza trasa Šafárikovo nám. - Hlavná stanica na 8 min., takže nový NS - založený na električkách - prinesie zlepšenie aspoň na tejto trase, nie? Bez nejakých úprav sa len tak zlepší cestovná rýchlosť na tejto trase - aké super ... 😉

Môžeš tvrdiť, že spomínaný zámer na petržalskej trati počíta s časom 17,5 minúty. Hoci ja som to tam výslovne nenašiel uvedené, jedine sa mi tento údaj podarilo získať výpočtom z dvoch spomínaných tabuliek. Lenže tento údaj je zjavne chybný, alebo aspoň nepresný (minimálne z dôvodu uvedeného v predchádzajúcom odstavci). Preto naozaj pôsobí dojmom demagógie, keď vyberieš zo zámeru nejaký údaj a postavíš na ňom svoju argumentáciu, pričom pri získavaní tohto údaju je viditeľné, že číslené údaje sú nesprávne.

Korektné by teda bolo, keby si zámer označil ako nepresný v uvedenej sekcii, (hoci ako ešte raz zdôrazňujem úlohou tohto zámeru nie je stanovovať cestovné rýchlosti), ale nie aby si túto zjavnú nepresnosť využíval na argumentáciu proti samotnej podstate zámeru. Takto sa nesmieš čudovať, že Ťa ostatní označujú za demagóga.

Pre ostatných, tabuľka s porovnaniami vzdialeností, cestovných časov a rýchlostí je na http://hrady.sk/imhd/nsmhd-rychlosti.pdf
Včera som išiel linkou X43 s odchodom 18:05. Na Kolibu ma doviezol TAMBUS 232 č. 3706. Spojom X43 cestovalo 10 ľudí. Myslím, že 6 išlo hneď naspäť, boli medzi nimi 2x otcovia s malými synmi, ktorým chceli ukázať túto linku a pri autobuse sa aj fotili. Ja som sa vracal posledným spojom (20:25), došiel v ňom jeden pán, ktorí cestoval ďalej a vystúpil na Železnej studničke (vraj na kofolu). Tu vodič zobral miestneho chlapca, ktorému sa pokazil bicykel a od lanovky som už išiel sám. Ako som sa dozvedel od šoféra, pri sanatóriách býva 7 rodín a asi 5 ďalších ľudí tam pracuje. Pár rodín býva aj na Železnej studničke a má tam byť niekde aj policajná ubytovňa (?). Tá X43 potom asi má zmysel, podľa vodiča by mohli 2 - 3 spoje premávať cez víkend.
Na X13 ma viezol SOR.
Presne rovnakou kombináciou (X13 TAMBUS č. 3706 - X43 SOR č. 3507 - X13 SOR č. ?) som cestoval o tom istom čase pred dvoma týždňami.
Mimochodom, pre všetkých, ktorí to ešte nestihli, odporúčam zviesť sa touto linkou, stojí to zato. Myslím, že minimálne týždeň by ešte mala chodiť, podľa toho chlapca budú na jednom úseku o 3 dni pokladať asfalt (ináč je cesta už skoro hotová).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.