Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Fidel Gastro #46658:
to, čo popisuješ naozaj význam nemá. Dostavanie okruhu nosného systému (bez ohľadu na použité vozidlo) má zásadný význam.
Reply on: Fidel Gastro #46655:
Podzemné trasy by viedli tam, kde električka dnes nevedie, a to v trase vnútorného okruhu nosného systému. Po Štefánikovej či Šancovej už povrchovú trasu neobnovíš, nosný systém tam bude potrebné budovať - už dnes je tam enormná kapacita MHD, prevažne autobusovej.

Neviem, či to má zmysel tu dokola opakovať, nie je tu záujem o nejakú racionálnu diskusiu.
Reply on: yale #46645:
nejde mi do hlavy prečo by mala elina v Petžke ísť len 20 km/hod... to môžem ísť po tej trase rovno bicyklom a keď ani nezastavím, prejdem to rýchlejšie jak električka... to proste nieje možné. Šak na iných radiálach už teraz bežne dosahuje rýchlosť 35 - 50 km/hod.
Reply on: Fidel Gastro #46658:
Presne tak, prestante uz zakopavat elektricku! Na rozdiel od inych miest, v BA elektrickove trate idu takmer vsade mimo gumenej dopravy takze zakopanim nic vyraznejsie neziskate. Mozno o par desiatok rokov ?.
Reply on: S499.1023 #46659:

Tak co som mu mal napisat, ked tu pise somariny? ?
Reply on: fobust #46656:
Hehe, vidím, že si sa podučil ? .
Električka v centre sa teda dá pod zem, povedzme od tunela, nábrežia, po trnavské, račianske mýto. Zrýchli sa tak doprava o koľko? O 5 minút? Viac asi nie. A čo to asi tak bude stáť? A zakopávať električku na radiálach je úplný nezmysel vzhľadom na to koľko ľudí sa tam prepravuje. To by sa nanajvýš ešte kapacitne oplatilo v Karlovej vsi, ale keď sa urobí preferenciam, tak ísť pod zem naozaj nemá význam. Opakujem: prestaňte fantazírovať, treba zlepšovať to, čo tu je.
Reply on: yale #46654:

Tiez patris medzi tych ludi, ktori si myslia ze metro ide vzdy rovno, najkratsou moznou trasou???
Reply on: yale #46653:

Pocuvaj suhajko, ja som reagoval na prispevok od S499.1023, kde spominal ruzinovsku radialu, NIE NA TVOJ PRISPEVOK!!! A co je na tom mojom prispevku demagogicke? Hadam nemam pravdu a ruzinovska radiala je sama zakruta? Taketo obvinenia si vyprosujem, ano?! ?
yale:

Peniaze!!! To nikto nezaplatí! A neoplatí sa to vzhľadom na vynaložené prostriedky a možný výsledok. Bratislava je príliš malá a chudobná. Navyše je rozťahaná, nie je tu taká hustota obyvateľov.
Reply on: fobust #46652:
To uvítam. V tejto veci sa však nič nedeje...

záleží tiež, ako by si ju chcel "zakopávať" - či v trasách ulíc, alebo razeným tunelom, podľa toho by vyzeral výsledok.
Reply on: fobust #46648:
v pôvodnom texte som napísal:

!nie je možné mať kľukatú trať so zastávkou každých 150 metrov a zároveň ju považovať za rýchlodráhu. Aj keď nasadíš hypermodernú NP električku, stále sa bude v centre pohybovať krokom úplne rovnako, ako súčasné električky"

je z toho teda jasné, že spochybňujem práve to, že návrh vôbec nijako nerieši trasy v centre. TOTO je demagógia ako remeň od teba.
Reply on: yale #46646:

Co brani tomu, aby sa elektricka v CMO zakopala pod zem?
Reply on: S499.1023 #46644:

Pripajam sa.
Reply on: yale #46647:

Urcite je rychlejsia ako IGK stojace v zapche. Par krat som isiel a ked si priratam cas nutny na zaparkovanie, tak mi to trvalo urcite dlhsie.
Reply on: yale #46645:
ked na tu 5.5 km dlhu trat pustis jozka frndu na testaovaciu jazdu, tak hoc mu das aj tu najlenivejsiu kachnu, tak to zvladne za 3, maximalne 4 minuty...
Reply on: S499.1023 #46643:

Najma ta ruzinovska radiala je sama zakruta. 🙂 Myslim ze keby som isiel autom po tom BKVcku, tak od obratiska sa dostanem s nepatrnym tocenim volantu az po Mraziarensku. ?
Reply on: S499.1023 #46643:
inak, tebe sa zdá električka na Vajnorskej v úseku Zátišie - Trnavské Mýto nejako ukrutne rýchla?
Reply on: S499.1023 #46643:
ak si všimneš, ja upozorňujem na neriešenie rýchleho prechodu centrom. Takže toto je silná demagógia z tvojej strany.
Reply on: tr3mp #46640:
je to dokument EIA, ale iný neexistuje (oficiálny ani neoficiálny)... takže beriem pochopiteľne tento údaj (neviem z akého dôvodu by som ho mal považovať za zjavne nepresný), to nie je demagógia, daj mi dôveryhodný údaj (pre reálnu jazdu s cestujúcimi, nie testovaciu jazdu Jožka Frndu na plný knedlík) a potom sa môžeme baviť o tom, aký bude efekt toho systému a či sa dá urobiť lacnejšia alternatíva. Urobil som v minulosti ešte jedno meranie, porovnateľná trasa nosného systému sa dá autom prejsť za 8 minút a z iných meraní mi vychádza že auto na rovnakej trase a voľnej ceste je typicky 2x rýchlejšie ako električka. Je to opäť len empíria, ale na jej základe predpokladám že tých 15 minút tam tá električka môže mať v grafikone úplne reálne.

Samozrejme, skok cesty Štúrova-Hlavná stanica z 13 na 8 minút som si všimol, a dokonca som to tu už v minulosti písal... To svedčí o kvalite spracovania celého zámeru a nevidím to ako dobré znamenie.

Je ale predovšetkým na meste samotnom, aby malo kvalitne pripravený projekt a zvážilo všetky alternatívy, aj ich prezentovalo verejnosti. Nie je mojou chybou, ak sa verejné informácie podávajú v štýle "Pat, Mat a kolektív".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.