Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #98103:
No ved o to ide! Ze Petrzalka - Filialka nie je najdolezitejsie spojenie! Omnoho viac dosiahneme ked budeme mat NS MHD ktory prepoji Petrzalku, Vajnorsku, Racu, Dubravku, Ruzinov a casom snad aj Vajnory, Devinsku Novu Ves ci prave Mlynske Nivy a Prievozsku
Reply on: 810zssk #98101:
Prave som ti vysvetlil, ze presne toto sa uz stava skutocnostou. Centrom Bratislavy sa stava lokalita Nivy - Prievozska, ktora mimochodom elektricku nema.

A samozrejme, ze NS MHD nema vyriesit vsetky dopravne problemy. NS MHD ma riesit len istu cast, no prave tu najdolezitejsiu a podstatnu.

Re #98102 AAA: Samozrejme, ze aj odbornici maju rozne (a casto protichodne) nazory, dokonca aj medzi odbornikmi sa najdu blbci. To vsetko vieme. Problemom je spracovat tieto protichodne informacie a konvergovat k optimalnemu rieseniu. Ja som naznacil, aku optimalizacnu ulohu riesim aj ake riesenie som nasiel.

Ad #98102 - tuto informaciu mi dodali z magistratu, ze s takymto intervalom oni pocitaju a planuju ho. Mojim zdrojom je teda magistrat. Tak ako tvojim dpb. Ale neviem sa zarucit za ich spravnost, ako sa ani tynevies zarucit za spravnost info na dpb.

Reakcia je jednoducha: zeleznica nie je pre polmilionovu Bratislavu. Zeleznica je pre neviemkolko stotisicovu (asi sa to blizi k milionu spolu s BA) aglomeraciu az po Trnavu vratane s tym, ze v dvojhodinovych intervaloch cele Slovensko.
Reply on: Marcelllooo #97947:
1. Lenže odborníci majú rôzne názory na všetko. Napr. právnici, čo právnik to iný názor podložený niečim.
2. Napr. môj príspevok #96806 vychádzal z čísiel na dpb.sk a v Dopravnom magazíne. #96811 Marcelllooo: "Uvazuje sa o takychto intervaloch (ci su dostatocne dobre spocitane a prehodnotene neviem): "
Teda sám si si nie istí podkladmi, ktoré máš a keď som ti ukázal, že Petržalka neuživí ani linku obyčajného metra. Inak ako môžeš robiť rozhodnutie, keď nepoznáš tak dôležitú vec ako obsaditeľnosť tej svojej jednotky.
Mimochodom niečo som našiel, čo vyvracia tvoje tézy o správnosti železnice ako NDS: "Ideálnym východiskom je podpovrchová doprava, ale podzemná dráha poňatá na tradičnom princípe železnice je pre cca pol miliónové mesto PRÍLIŠ DRAHÝM a KAPACITELNE NIE ÚPLNE VYUŽITELNÝM DOPRAVNÝM PROSTRIEDKOM." (str. 16, Dopravní magazín 5/2004), takže prosím na toto reaguj.
Reply on: Marcelllooo #98100:
Hej, lenze NIKDY vlak na Filialku nevyriesi MHD komplexne, lebo relacia Filialka - Petrzalka NIE JE a NEBUDE patrit medzi dolezite dopravne prudy.
Reply on: 810zssk #98099:
FIlialka spolu s Trnavskym mytom su samostatnym JnT projektom. Slovany su nieco ine. Vysledkom vsak bude zvysenie vyznamu (a teda atraktivity) Niv, Prievozskej a Filialky a znacne znizenie vyznamu (a teda atraktivity) centra. Centrum sa bude postupne profilovat na turizmus a volny cas, obchod a sluzby idu na vychod.
Reply on: Marcelllooo #98097:
Samozrejme MN, Prievozska su atraktivne destinacie, ale rovnako aj centrum. A druha vec je ze Filialka NEBUDE tak atraktivna ako centrum, ani po vybudovani Slovanov.
Reply on: Marcelllooo #98097:
A taktiez preto, ze hlavnym dopravnym tahom bude severojuzny tah. Lebo stotisic ludi z Petrzalky bude cestovat sem za robotou a nakupami a volnym casom a dalsich stotisic pojde smerom od Pezinka, co sa stava predmestim Bratislavy.
Reply on: 810zssk #98094:
Ten dovod je jednoduchy na obidve otazky (preco nebude historicke centrum atraktivnou destinaciou ale budu nou Mlynske Nivy, Prievozska, Filialka).

Tym dovodom je skutocnost presunu centra mesta a jeho funkcii smerom na vychod do projektov TwinCity, ABC a CBC, Filialka atd. Robi sa to jednak preto, aby sa umoznil uzemny a stavebny rozvoj a taktiez preto, aby sa uvolnilo a odbremenilo historicke centrum.
Reply on: Ámos #98083:
To je TÁ Štvanice, nie TIE Štvanice 😛.
Reply on: Lubomir #98071:
Pretože Slovensko nejde v takom operačnom programe ako ČR.
Reply on: Marcelllooo #98089:
Pretoze sa tam da vybavit drviva vacsina veci + cez vikendy tam chodi vela ludi + je to pontencialny prestupny bod.

Preco si zas ty myslis ze Filialka bude atraktivna destinacia?
Reply on: Ámos #98056:
Brno.
Reply on: Lubomir #98013:
Ja zase poznám človeka, ktorý sa o MHD vôbec nezaujíma a ktorý žije v Dúbravke práve preto, že tam jazdia električky, ktoré nestoja v kolónach áut. Jeho auto mimo dovolenky, predĺžené víkendy a meganákupy stojí pred domom a on cestuje do centra, do svojho lukratívneho zamestnania bankového anylytika električkou.
Reply on: Ik #98088:
Vsetci sa nemylia.

Pripustam nazor druheho, co vsak neznamena, ze prijmem za svoje barsco, co mi tu niekto len tak podhodi.

Robim tu to, ze hladam serioznych ludi k diskusii o danych veciach.
Reply on: Mike #97992:
Podľa mňa je to 3l3o osobne, svedčí o tom aj jeho obľúbená fráza "v plytkom tunelY".
Reply on: Lubomir #97975:
Riesime NS MHD. A my aj presadzujeme NS MHD.

Re #97977 drink: Peniaze nie su jediny faktor a nemaju najvacsiu vahu, su vsak podpornym faktorom.

Najdolezitejsim faktorom je zveladenie a zhodnotenie uzemia. Toto prinasa NS MHD, elektricka ho degraduje a zabija.

Peniaze - ked si sa na ne pytal. MHD v Bratislave znacne zatazuju mimobratislavcania. Preto je opravnene, ze sa budu skladat aj oni. A z mestskych penazi pojde vyrazne menej. A co je dolezite, dosiahneme ovela vyssiu kvalitu riesenia. Preto vysledny pomer cena/kvalita je stale v prospech NS MHD. Ako aj v absolutnych cislach.

Re #97979 Lubomir: Uz ma unavuje takato hlboka neznalost... Cez tunel nikdy nebudu chodit nakladne vlaky, neprojektuje sa to na ne a ani nebude mat taku kapacitu (zataz na napravu). Nakladne vlaky budu chodit stale na UNS a pokracovat dalej odtial.

Ide o diverzifikaciu dopravnych subsystemov tak, aby bol jeden nosnym, dalsie tiazovymi a este dalsie doplnkovymi subsystemami dopravy v BA.

Ucelom nie je narvat co najviac ludi do jedneho vozidla ani mat husty interval na nejakej linke, ale efektivne dopravu distribuovat. Diverzifikaciou sa to ma dosiahnut. Navyse, stale nikto nevyriesil centrum mesta ako uzke hrdlo, kvoli ktoremu elina nemoze byt v BA nosnym systemom.

Jedinym dovodom, pre elektricku u tunajsich vidim emocionalnu naviazanost, ktoru sa snazia obhajit hladanim inych argumentov, ktore vsak pri hlbsom skumani neobstoja.

A dobre citam? dieselelektricke motorove vozne do Bratislavy niekto navrhuje? Na plne elektrifikovanu trat? Coze?!!!

A stale sa nikto nevyrovnal s tym zabitim uzemia.

Re #97980 kecho: Nerozumiem celkom tvojmu emocionalnemu vylevu ohladom barierovosti.

Vacsi uzitok je z tzv. plytkeho tunelu a teda su aj najnizsie relativne naklady.

Cestujucim az tak nevadi, ak maju urobit par krokov do "podzemia", ako ty podsuvas, ze by to bol zasadny problem a nedostatok.

Ako sa mozes vyjadrovat k niecomu, co ani nevies co je, konkretne plytky tunel? Tzv. plytky tunel = zarez, prekryty strechou. Vid priklad: http://www.rovniankova14.sk/images/praha3.jpg

Troleje nie su v rozpore s mestotvornostou.

Trolejbus ma byt nieco ako metrolejbus 🙂. Riesi tiazove smery. Trolejbus do Ovsista je malo. To je rovnaka nic neriesiaca hovadina ako elina na Bosakovu.

Re #97981 eripmav: A teraz hovori z teba zatrpknutost alebo aka ina trauma? Ci p.c.jes na vsetko len y principu?

Re #98019 Valec: Mhm... Teraz este uved dopravnu studiu, ktora tento tvoj nazor overila

Re #98024 linda69: Nielen to. Dolezita je diverzifikacia a rozpty dopravy. Sustredovanie dopravy napriklad do elektricky situaciu len zhorsi, nehovoriac, ze vychodna cast mesta, ktora je definovana ako rozvojovy smer mesta elektrickou pokryty nie je.

Re #98025 810zssk: Preco by si s a nedostal a podstatna otazka: kto a preco sa bude chciet dostat do centra? Inym slovom, preco si myslis, ze centrum bude atraktivna destinacia?

Re #98031 Lubomir: To je vsak o niecom inom. Nedoistatok nadhladu a koncepcnosti.
Reply on: Marcelllooo #97963:
Podľa teba sa tu všetci iba mýlia! A ty si tu jediný, ktorý má vždy 100% pravdu, a nepripustíš názor nikoho iného...chudáčik...čo tu vlastne robiš?!? ?
Reply on: kecho #97980:
Naštuduj si na webe DP Praha, všetky Tovje otázku sú vyriešené a zodpovedané.
Reply on: 810zssk #98060:
Tambusy sú síce celkom zaujímavo zlé, ale zgenerálkované verize LBC sú celkom dobré, najmä #1402, #1411, #1413, #2400, #2406, #2409, #2411 ostatné LBCčka sú trochu nedokončené. Hlavne tie bez transparentov BUSE alebo R&G Mielec ? ?
Reply on: Ámos #98075:
Čítal som pozorne. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.