Reply on: 810zssk #98101:
Prave som ti vysvetlil, ze presne toto sa uz stava skutocnostou. Centrom Bratislavy sa stava lokalita Nivy - Prievozska, ktora mimochodom elektricku nema.A samozrejme, ze NS MHD nema vyriesit vsetky dopravne problemy. NS MHD ma riesit len istu cast, no prave tu najdolezitejsiu a podstatnu.
Re #98102 AAA: Samozrejme, ze aj odbornici maju rozne (a casto protichodne) nazory, dokonca aj medzi odbornikmi sa najdu blbci. To vsetko vieme. Problemom je spracovat tieto protichodne informacie a konvergovat k optimalnemu rieseniu. Ja som naznacil, aku optimalizacnu ulohu riesim aj ake riesenie som nasiel.
Ad #98102 - tuto informaciu mi dodali z magistratu, ze s takymto intervalom oni pocitaju a planuju ho. Mojim zdrojom je teda magistrat. Tak ako tvojim dpb. Ale neviem sa zarucit za ich spravnost, ako sa ani tynevies zarucit za spravnost info na dpb.
Reakcia je jednoducha: zeleznica nie je pre polmilionovu Bratislavu. Zeleznica je pre neviemkolko stotisicovu (asi sa to blizi k milionu spolu s BA) aglomeraciu az po Trnavu vratane s tym, ze v dvojhodinovych intervaloch cele Slovensko.
Marcelllooo
Re #97977 drink: Peniaze nie su jediny faktor a nemaju najvacsiu vahu, su vsak podpornym faktorom.
Najdolezitejsim faktorom je zveladenie a zhodnotenie uzemia. Toto prinasa NS MHD, elektricka ho degraduje a zabija.
Peniaze - ked si sa na ne pytal. MHD v Bratislave znacne zatazuju mimobratislavcania. Preto je opravnene, ze sa budu skladat aj oni. A z mestskych penazi pojde vyrazne menej. A co je dolezite, dosiahneme ovela vyssiu kvalitu riesenia. Preto vysledny pomer cena/kvalita je stale v prospech NS MHD. Ako aj v absolutnych cislach.
Re #97979 Lubomir: Uz ma unavuje takato hlboka neznalost... Cez tunel nikdy nebudu chodit nakladne vlaky, neprojektuje sa to na ne a ani nebude mat taku kapacitu (zataz na napravu). Nakladne vlaky budu chodit stale na UNS a pokracovat dalej odtial.
Ide o diverzifikaciu dopravnych subsystemov tak, aby bol jeden nosnym, dalsie tiazovymi a este dalsie doplnkovymi subsystemami dopravy v BA.
Ucelom nie je narvat co najviac ludi do jedneho vozidla ani mat husty interval na nejakej linke, ale efektivne dopravu distribuovat. Diverzifikaciou sa to ma dosiahnut. Navyse, stale nikto nevyriesil centrum mesta ako uzke hrdlo, kvoli ktoremu elina nemoze byt v BA nosnym systemom.
Jedinym dovodom, pre elektricku u tunajsich vidim emocionalnu naviazanost, ktoru sa snazia obhajit hladanim inych argumentov, ktore vsak pri hlbsom skumani neobstoja.
A dobre citam? dieselelektricke motorove vozne do Bratislavy niekto navrhuje? Na plne elektrifikovanu trat? Coze?!!!
A stale sa nikto nevyrovnal s tym zabitim uzemia.
Re #97980 kecho: Nerozumiem celkom tvojmu emocionalnemu vylevu ohladom barierovosti.
Vacsi uzitok je z tzv. plytkeho tunelu a teda su aj najnizsie relativne naklady.
Cestujucim az tak nevadi, ak maju urobit par krokov do "podzemia", ako ty podsuvas, ze by to bol zasadny problem a nedostatok.
Ako sa mozes vyjadrovat k niecomu, co ani nevies co je, konkretne plytky tunel? Tzv. plytky tunel = zarez, prekryty strechou. Vid priklad: http://www.rovniankova14.sk/images/praha3.jpg
Troleje nie su v rozpore s mestotvornostou.
Trolejbus ma byt nieco ako metrolejbus . Riesi tiazove smery. Trolejbus do Ovsista je malo. To je rovnaka nic neriesiaca hovadina ako elina na Bosakovu.
Re #97981 eripmav: A teraz hovori z teba zatrpknutost alebo aka ina trauma? Ci p.c.jes na vsetko len y principu?
Re #98019 Valec: Mhm... Teraz este uved dopravnu studiu, ktora tento tvoj nazor overila
Re #98024 linda69: Nielen to. Dolezita je diverzifikacia a rozpty dopravy. Sustredovanie dopravy napriklad do elektricky situaciu len zhorsi, nehovoriac, ze vychodna cast mesta, ktora je definovana ako rozvojovy smer mesta elektrickou pokryty nie je.
Re #98025 810zssk: Preco by si s a nedostal a podstatna otazka: kto a preco sa bude chciet dostat do centra? Inym slovom, preco si myslis, ze centrum bude atraktivna destinacia?
Re #98031 Lubomir: To je vsak o niecom inom. Nedoistatok nadhladu a koncepcnosti.