FIlialka spolu s Trnavskym mytom su samostatnym JnT projektom. Slovany su nieco ine. Vysledkom vsak bude zvysenie vyznamu (a teda atraktivity) Niv, Prievozskej a Filialky a znacne znizenie vyznamu (a teda atraktivity) centra. Centrum sa bude postupne profilovat na turizmus a volny cas, obchod a sluzby idu na vychod.
Samozrejme MN, Prievozska su atraktivne destinacie, ale rovnako aj centrum. A druha vec je ze Filialka NEBUDE tak atraktivna ako centrum, ani po vybudovani Slovanov.
A taktiez preto, ze hlavnym dopravnym tahom bude severojuzny tah. Lebo stotisic ludi z Petrzalky bude cestovat sem za robotou a nakupami a volnym casom a dalsich stotisic pojde smerom od Pezinka, co sa stava predmestim Bratislavy.
Ten dovod je jednoduchy na obidve otazky (preco nebude historicke centrum atraktivnou destinaciou ale budu nou Mlynske Nivy, Prievozska, Filialka).
Tym dovodom je skutocnost presunu centra mesta a jeho funkcii smerom na vychod do projektov TwinCity, ABC a CBC, Filialka atd. Robi sa to jednak preto, aby sa umoznil uzemny a stavebny rozvoj a taktiez preto, aby sa uvolnilo a odbremenilo historicke centrum.
Ja zase poznám človeka, ktorý sa o MHD vôbec nezaujíma a ktorý žije v Dúbravke práve preto, že tam jazdia električky, ktoré nestoja v kolónach áut. Jeho auto mimo dovolenky, predĺžené víkendy a meganákupy stojí pred domom a on cestuje do centra, do svojho lukratívneho zamestnania bankového anylytika električkou.
Re #97977 drink: Peniaze nie su jediny faktor a nemaju najvacsiu vahu, su vsak podpornym faktorom.
Najdolezitejsim faktorom je zveladenie a zhodnotenie uzemia. Toto prinasa NS MHD, elektricka ho degraduje a zabija.
Peniaze - ked si sa na ne pytal. MHD v Bratislave znacne zatazuju mimobratislavcania. Preto je opravnene, ze sa budu skladat aj oni. A z mestskych penazi pojde vyrazne menej. A co je dolezite, dosiahneme ovela vyssiu kvalitu riesenia. Preto vysledny pomer cena/kvalita je stale v prospech NS MHD. Ako aj v absolutnych cislach.
Re #97979 Lubomir: Uz ma unavuje takato hlboka neznalost... Cez tunel nikdy nebudu chodit nakladne vlaky, neprojektuje sa to na ne a ani nebude mat taku kapacitu (zataz na napravu). Nakladne vlaky budu chodit stale na UNS a pokracovat dalej odtial.
Ide o diverzifikaciu dopravnych subsystemov tak, aby bol jeden nosnym, dalsie tiazovymi a este dalsie doplnkovymi subsystemami dopravy v BA.
Ucelom nie je narvat co najviac ludi do jedneho vozidla ani mat husty interval na nejakej linke, ale efektivne dopravu distribuovat. Diverzifikaciou sa to ma dosiahnut. Navyse, stale nikto nevyriesil centrum mesta ako uzke hrdlo, kvoli ktoremu elina nemoze byt v BA nosnym systemom.
Jedinym dovodom, pre elektricku u tunajsich vidim emocionalnu naviazanost, ktoru sa snazia obhajit hladanim inych argumentov, ktore vsak pri hlbsom skumani neobstoja.
A dobre citam? dieselelektricke motorove vozne do Bratislavy niekto navrhuje? Na plne elektrifikovanu trat? Coze?!!!
A stale sa nikto nevyrovnal s tym zabitim uzemia.
Re #97980 kecho: Nerozumiem celkom tvojmu emocionalnemu vylevu ohladom barierovosti.
Vacsi uzitok je z tzv. plytkeho tunelu a teda su aj najnizsie relativne naklady.
Cestujucim az tak nevadi, ak maju urobit par krokov do "podzemia", ako ty podsuvas, ze by to bol zasadny problem a nedostatok.
Ako sa mozes vyjadrovat k niecomu, co ani nevies co je, konkretne plytky tunel? Tzv. plytky tunel = zarez, prekryty strechou. Vid priklad: http://www.rovniankova14.sk/images/praha3.jpg
Troleje nie su v rozpore s mestotvornostou.
Trolejbus ma byt nieco ako metrolejbus . Riesi tiazove smery. Trolejbus do Ovsista je malo. To je rovnaka nic neriesiaca hovadina ako elina na Bosakovu.
Re #97981 eripmav: A teraz hovori z teba zatrpknutost alebo aka ina trauma? Ci p.c.jes na vsetko len y principu?
Re #98019 Valec: Mhm... Teraz este uved dopravnu studiu, ktora tento tvoj nazor overila
Re #98024 linda69: Nielen to. Dolezita je diverzifikacia a rozpty dopravy. Sustredovanie dopravy napriklad do elektricky situaciu len zhorsi, nehovoriac, ze vychodna cast mesta, ktora je definovana ako rozvojovy smer mesta elektrickou pokryty nie je.
Re #98025 810zssk: Preco by si s a nedostal a podstatna otazka: kto a preco sa bude chciet dostat do centra? Inym slovom, preco si myslis, ze centrum bude atraktivna destinacia?
Re #98031 Lubomir: To je vsak o niecom inom. Nedoistatok nadhladu a koncepcnosti.
Podľa teba sa tu všetci iba mýlia! A ty si tu jediný, ktorý má vždy 100% pravdu, a nepripustíš názor nikoho iného...chudáčik...čo tu vlastne robiš?!? ?
Tambusy sú síce celkom zaujímavo zlé, ale zgenerálkované verize LBC sú celkom dobré, najmä #1402, #1411, #1413, #2400, #2406, #2409, #2411 ostatné LBCčka sú trochu nedokončené. Hlavne tie bez transparentov BUSE alebo R&G Mielec ? ?
ale inak dik nevedel som o nich.
Je to vsak nieco ine ako som myslel ja.
Keby ste mali "rychlolod z Troje na Vysehrad so zastavkami na Stvaniciach a pri Karlovom moste.
Ámos
Je to vsak nieco ine ako som myslel ja.
Keby ste mali "rychlolod z Troje na Vysehrad so zastavkami na Stvaniciach a pri Karlovom moste.