OOOO: JEDNA taká prevádzka na 1000 V BOLA v Lugane vo Švajčiarsku ? . V londýnskom metre je napájanie dvoj-, troj aj štvorkoľajnicové. Bludné prúdy samozrejme vznikajú, keďže to nie je závislé na tom, či je koľajnica súčasne aj nosná alebo nie.
Voltmetre v električkách ukazujú 26,4 V (bez toho kilo...), čo je napätie palubnej siete. Napájacie napätie električiek aj trolejbusov je v Bratislave nominálne 600 V.
Torlejbus NIE JE strašne drahý, trolejbus je o nejakých 20% drahší ako autobus. Na NORMÁLNOM vedení (vylučuje sa s existenciou pp. Vodnáka, Paru, Haluzu) nemusí brzdiť pred žiadnymi križovatkami a výhybkami. NIEKTORÉ vozidlá Euro 5 majú NIEKTORÉ emisie nižšie ako obskúrny prestavaný CNG autobus. Pre CNG bus nie je problém plniť Euro 5 ani EEV, okrem toho emisie CNG voza neobsahujú polietavé častice - sadze, ktoré sú u dieselových motorov najväčší problém.
Ešte je potrebné podotknúť, že k tej nehode nedošlo primárne kvôli kríženiu železnica x trolejbus, ke%dže trolejbusu vypadli zberače PRED priecestím pri obchádzaní vrchárskej vežky. Keby mu totiž vypadli NA krížení so železničným drôtom, trolejbus by zastavil až ZA priecestím.
Odober sa do Švajčiarska do firmy Kummler+Matter a vysvetli im, že sú hlupáci, lebo také kríženie, čo oni už 50 rokov vyrábajú, nemôže fungovať ? ? ? . Je zaujímav, že projektuješ všelijaké odpájanie a pripájanie vagónov počas jazdy a spochybňuješ existenciu fungujúcej veci.
Pozri, nerieš veci už dávno vyriešené. Funguje to v Rakúsku, vo Švajčiarsku, v Nemecku som išiel cez úrovňové kríženie ELEKTRIČKA x elektrizovaná železnica, máme to doknca aj na SK v Prešove, prečo by to nemohlo fungovať? Samozrejme, že 25 kV má svoje izolačné vzdialenosti a tie sú dodržané.
Tak malé autá (okrem generácie Uno/Tipo) za makaróni vždy vedeli a do Punťa by som kľudne šiel. Pre Teba by porovnateľne so Sparkom stačila aj Panda. Ja teraz intenzívne uvažujem nad šetrením na Nuova Cinquecento, bo sa mi to veľmo páči. Len neviem, je to síce malé auto, ale 1,3 JTD sa mi zdá byť malé. Ale čo, budem na tom jazdiť po meste a na mimomesto si nechám Fóbiu.
Kia P94anto sa hnusí asi každému ale mal si možnosť zvoliť aj Hnojdaj Géc a ten je celkom dobrý, mal som to požičané na dovolenke. Aj Sopel Muftího Korzička je dobrý...
Mne sa zase hnusí celé Daewoo ako značka aj keď to premenovali na Chevrolet ? .
Otazne je ci, suma co plati VW mestu za L92 do VW je dostatocna aj na kupu novych autobusov alebo nie. Ak nie, potom si myslim ze pre mesto+DPB to nie je az take vyhodne, pretoze mesto trpi nedostatkom dlhych autobusov a v sucasnej situacii si myslim ze je to fakt luxus vyvazat vzduch do VW (dnes poobede o 17:00 som to opat videl).
Urcite by som nezavadzal L92 do DNV na ukor obmedzenia L21, pretoze L21 tvori nosnu linku v useku Patronka-AS Mlynske Nivy a v plnej prevadzke ledva ledva postacuje kapacita (neviem co by to bolo, keby mala chodit podla prazdninoveho harmonogramu).
L92 ma stale vyznam, aj ked by chodila len od Tesca Lamac, tvori totiz velmi rychle spojenie v useku Patronka-Mlynska Dolina,Petrzalka Dvory a ... a je naozaj dost vytazena. L83 je dost pomala, ma prilis dlhu trasu, ide viacerymi problemovymi usekmi, takze je odost pomalsia v useku Petrzalka-Dvory - Patronka ako L92.
m@rtin