Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #90626:

Skôr by som povedal že EU peniaze sú pod väčším dohľadom, kdežto "mestské" sa môžu lepšie "dohodiť kamošom"....
Reply on: stevo #90625:

Koľko? Toľko koľko si mašina cucne. Skús sa spýtať našej rýchlikovej laminátky, ktoľko ampérov si pri rozjazde ľúbi dať. ?
Reply on: fobust #90623:
? nezabudaj si v Bratislave. Oni by mohli cerpat aj na reko stareho mostu a mesto sa tvari ako keby malo penazi habadej.
Reply on: fobust #90624:
25 kV a 50 Hz mas aj doma v CRT televizore.
radsej napis kolko Amprerov.
Reply on: eripmav #90620:

V Bratislave ide železnica na 25kV, 50 Hz, v Prešove je 3000 V jednosmerných. Izolácie sú úplne odlišné.
Reply on: Ámos #90616:

Keby len 61 a 32. Rovnako aj 31, 39. Ak je to s tým čerpaním financií od EU pravda, tak by malo mesto všetko pre to spraviť. A vôbec, ale vôbec by mi nevadilo keby v BA boli aj trojčlánkové trolejbusy Hess. Myslím že ich kapacita by sa zaiste využila. Na 201 si ich viem živo predstaviť, rovnako aj na 39. Nemyslím si že by mali nejaké extra problémy s vytáčaním zákrut oproti 18 metrovým "klasickým" kĺbakom.
Reply on: eripmav #90620:
hm, to krizovanie je riesene tak ze trolejbusova trat je neprerusena a vlakova je dlho izolovana a pred krizovanim je tam akoby "skokansky mostik" cize... ten vlak tam ide bez prudu
Reply on: eripmav #90619:
nehoda tam uz raz bola.... a vyhadzovat palice nemaju preco, nie je tam ziadna krizovatka ani iny dovod preco by mali vyhadzovat + ak vypadnu, ma zotrvacnu silu este
Reply on: Ámos #90618:
kolko je napatie na zeleznici 15-25kV??? vsak to je ohromne vela, trolejbus alebo elektricka ma kolko 600-700V??? myslim ze najma situacia ktora je celkom bezna u trolejbusov, najma na krizovatkach prave - a to vybehnutie toho zberaca je nieco dost tazko zvladnutelne, vsak ta izolacia co tam je, je robena na 700V nie na 25kV, toho by sa podla mna vodic ani nemal dotykat a riesit ako ked sa to stane pod 700V drotmi, ked sa to napriklad dotkne alebo je okolo 25kV drotov!
Reply on: Ámos #90618:
v Presove je krizovanie elektrifikovanej trate a trolejbusu ? ??? A to vazne funguje a nevznijaku tam nebezpecne situacie? Co ked trolejbusu vypadnu zberace, to tam bude vodic nasadzovat na priecesti alebo bude utekat prec aj s cestujucimi a volat na zeleznice???
Reply on: eripmav #90617:
Ked to ide v Presove preco by to neslo v BA? Okrem ineho raz tam chce ZSR vybudovat nadjazdy alebo pojazd.Aspon take nieco som niekde zacul.
Reply on: Ámos #90616:
L61 trolejbus? krizovanie vlak X troleje no to neviem ci by ZSR boli nadsene a to ani duobusmi myslim ze nie, lebo keby to vyzeralo na zeleznici ako na Molecovej, tak by neboli zeleznice podakovat ? a nebola by to ani taka sranda, predsalen napatie na zeleznici je ine ako u elektriciek...
Reply on: fobust #90612:
pre volbu trolejbusov hovori aj fakt, ze nane sa daju cerpat financie z Unie a ano aj Bratislava moze. Taka L61 a L32 uz davno mali jazdit trofle.
Reply on: Ámos #90610:
Za predpokladu zrušenia L 63 si myslím, že áno. (Súčasný stav: poobedná špička: 85x5 + 4x150 = 1025, po novom 1 000.) A keďže t-busy nemajú PŠ, myslím, že tých 10 minút bude lepšie, ak bude celý deň.
Reply on: Ámos #90604:
nie neberte mi L212 ? ziadne predlzovanie na Radiovu ? lebo by som napisal 10 listov na magistrat a DPB, rozne podpisanych samozrejme a hned by to boli velke protesty obyvatelstva ? , ale vazne take predlzenie to je katastrofa, teraz sa mozem na 99% spolahnut na to ze 212 pojde, castokrat na sekundu presne z konecnej a mam na 95% iste sedenie. Myslim ze linky zacinajuce aj v strede mesta maju svoj vyznam - prave preto, ze spolahlivost cestovnych poriadkov prudko klesa so vzdialenostou od konecnej, a zaroven su tu predsa potreby prepravy rozdielne, ina kapacita je potrebna na okraji a ina v centre...
Reply on: Ámos #90610:
a ked das na 204 10min.tak musis aj na 205 cize by si zvysil kapacitu z dnesnych 1000o/h na 1500o/h cize 50%.Take naroky tam zatial nie su.
Reply on: AAA #90609:

Ja sa obávam toho že DPB chce trolejbusy na "nekopcovitých" linkách skôr utlmovať. Nečudoval by som sa keby zrušili trolejbusy na Dolné Hony a na Trnávku ostanú iba kvôli vozovni. Jedna vec je aké náklady na prevádzku trolejbusov DPB vykazuje a druhá vec je aké sú skutočné náklady. Ďalej proti rozvoju trolejbusovej dopravy hovorí zastaralý vozový park, prakticky všetky krátke trolejbusy už dožili, s výnimkou pár 14TrM ktoré si DPB poskladal a tej 21Trky ktorá je často vyradená kvôli meniču. Kĺbaky sa držia ako-tak, vďaka TrMkám a 25Tr. Čo sa trolejbusovej dopravy týka, tak by som ju rozšíril na ďalšie oblasti mesta s tým, že by som "konvertoval" na trolejbusy najmä tie autobusové linky, ktoré z veľkej časti jazdia pod trojeovým drôtom. Tým a modernizáciou napájacieho systému by mohli ceľkové náklady na na prevádzku trolejbusov klesnúť. Stále nezabúdajme na ekologický prínos.
Reply on: Andy #90607:
Ale ta 80 rano ten interval potrebuje. Ked bol 6 minut tak nepoberala a ludia ostavali na zastavkach...
Ved kludne by sme sa mohli vratit aj na 201, 202 a 208 rano na 8 minut miesto dnesnych 6 vsak ano.
Podotykam, ze L80 "moju" zastavku neobsluhuje ani nou nejazdievam.
Reply on: AAA #90609:
cize z 500 osob za hodinu posilnit na 900??? Je to adekvatne a potrebne?
Reply on: Ámos #90584:
Ako sa tu už veľa krát písalo, treba dať na 204 kĺbaky a skrátiť interval na 10 minút celodenne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.