Priznavam, zastavku pod Novym mostom nemam uplne dobre premyslenu. Ale nie je uplne nutne aby sli obidve kolaje pri sebe, moznu ist aj zvlast, no zase tak na husto sa mi tie piliere nezdali ... Co je ta stavba v jame - neviem, ale asi by to bolo nutne obist (po juznej strane), ak by sa to nedalo zrusit ...
Jeden most pre eliny je do Petrzalky je naozaj malo. Velka skoda je, ze sa na moste Kosicka neuvazuje aspon s vyhradenym koridorom pre mestsku dopravu (= dalsie dva pruhy), je jedno ci by to bol hoci len trolejbus, ak by sa stavalo metro, alebo aj elektricka. Stavba by bola sice drahsia, ale rozhodne nie ako prinos pre zlepsenie verejnej dopravy.
Dovolim si uviest priklad z Budapesti. Jeden z najnovsich mostov (bohuzial nazov neviem z hlavy, ale je smerom po prude z centra a tesne vedla ineho zeleznicneho mosta) nesie 4 (alebo 6?) prudovu cestu a v strede sa nachadza pripraveny priestor pre elektrickovu trat. Ta zatial konci tesne pred mostom na lavom brehu. Ide o linku cislo 1, ktora premava polokruzne po Budapesti. Co je vsak zaujimave? Linka c.1 bude (po dokonceni mostneho useku) premavat podobnym smerom ako prave stavana trasa metra D (trosku juhovychodnejsie). V Budapesti si vsak nemyslia, ze ked niekam vedie metro, ze do tej stvrte uz elektricka chodit nemusi, ale na posilnenie priecnych spojeni elektricky buduju. Je velka skoda, ze most Kosicka nebude realizovany podobnym sposobom Tym mohla mat Petrzalka dve nezavisle elektrickove trate (navyse zvysene investicie na vystavbu mosta Kosicka + rekonstrukcia Stareho mosta by boli zrejme menej ako vystavba tunela pre metro).
Elektrickou, ktora by pokracovala po Kosickej dalej na Ruzinovsku by dokonca bolo mozne dostat sa z Petrzalky do vychodnej casti mesta (Ruzinova) aj rychlejsie ako metrom - samozrejme, zaviselo by to od konkretneho trasovania.
Jeden most pre eliny je do Petrzalky je naozaj malo. Velka skoda je, ze sa na moste Kosicka neuvazuje aspon s vyhradenym koridorom pre mestsku dopravu (= dalsie dva pruhy), je jedno ci by to bol hoci len trolejbus, ak by sa stavalo metro, alebo aj elektricka. Stavba by bola sice drahsia, ale rozhodne nie ako prinos pre zlepsenie verejnej dopravy.
Dovolim si uviest priklad z Budapesti. Jeden z najnovsich mostov (bohuzial nazov neviem z hlavy, ale je smerom po prude z centra a tesne vedla ineho zeleznicneho mosta) nesie 4 (alebo 6?) prudovu cestu a v strede sa nachadza pripraveny priestor pre elektrickovu trat. Ta zatial konci tesne pred mostom na lavom brehu. Ide o linku cislo 1, ktora premava polokruzne po Budapesti. Co je vsak zaujimave? Linka c.1 bude (po dokonceni mostneho useku) premavat podobnym smerom ako prave stavana trasa metra D (trosku juhovychodnejsie). V Budapesti si vsak nemyslia, ze ked niekam vedie metro, ze do tej stvrte uz elektricka chodit nemusi, ale na posilnenie priecnych spojeni elektricky buduju. Je velka skoda, ze most Kosicka nebude realizovany podobnym sposobom Tym mohla mat Petrzalka dve nezavisle elektrickove trate (navyse zvysene investicie na vystavbu mosta Kosicka + rekonstrukcia Stareho mosta by boli zrejme menej ako vystavba tunela pre metro).
Elektrickou, ktora by pokracovala po Kosickej dalej na Ruzinovsku by dokonca bolo mozne dostat sa z Petrzalky do vychodnej casti mesta (Ruzinova) aj rychlejsie ako metrom - samozrejme, zaviselo by to od konkretneho trasovania.
Turbo
To si vezmi dost hruby zosit. Plynaky tam az moc casto stoja s kypiacim motorom a mam taky pocit, ze servisny Liasch by sa tam mohol ubytovat (predtym som ho tam vobec nevidel). Plynaky aj menia vodicov. Poobede si zvykli parkovat nie na obratisku, ale na vystupisku, aby boli v tieni. Lebo na obratisku im na lavu stranu a na prdel prazi slnko. Vyzera to uplne sprosto, na vystupisku sa tlacia tri plnaky, obratisko je prazdne a ak nebodaj chcete nastupit na linku 51 alebo 198 (spicka), tak tam je chaos, lebo plynaky zavadzaju. Hroza, ale presne sa naplnilo to, co som o plynofikovani Karos vravel: Nedopadne to dobre, lebo Karosa je KAROSA. Staci.