Priznavam, zastavku pod Novym mostom nemam uplne dobre premyslenu. Ale nie je uplne nutne aby sli obidve kolaje pri sebe, moznu ist aj zvlast, no zase tak na husto sa mi tie piliere nezdali ... Co je ta stavba v jame - neviem, ale asi by to bolo nutne obist (po juznej strane), ak by sa to nedalo zrusit ...
Jeden most pre eliny je do Petrzalky je naozaj malo. Velka skoda je, ze sa na moste Kosicka neuvazuje aspon s vyhradenym koridorom pre mestsku dopravu (= dalsie dva pruhy), je jedno ci by to bol hoci len trolejbus, ak by sa stavalo metro, alebo aj elektricka. Stavba by bola sice drahsia, ale rozhodne nie ako prinos pre zlepsenie verejnej dopravy.
Dovolim si uviest priklad z Budapesti. Jeden z najnovsich mostov (bohuzial nazov neviem z hlavy, ale je smerom po prude z centra a tesne vedla ineho zeleznicneho mosta) nesie 4 (alebo 6?) prudovu cestu a v strede sa nachadza pripraveny priestor pre elektrickovu trat. Ta zatial konci tesne pred mostom na lavom brehu. Ide o linku cislo 1, ktora premava polokruzne po Budapesti. Co je vsak zaujimave? Linka c.1 bude (po dokonceni mostneho useku) premavat podobnym smerom ako prave stavana trasa metra D (trosku juhovychodnejsie). V Budapesti si vsak nemyslia, ze ked niekam vedie metro, ze do tej stvrte uz elektricka chodit nemusi, ale na posilnenie priecnych spojeni elektricky buduju. Je velka skoda, ze most Kosicka nebude realizovany podobnym sposobom Tym mohla mat Petrzalka dve nezavisle elektrickove trate (navyse zvysene investicie na vystavbu mosta Kosicka + rekonstrukcia Stareho mosta by boli zrejme menej ako vystavba tunela pre metro).
Elektrickou, ktora by pokracovala po Kosickej dalej na Ruzinovsku by dokonca bolo mozne dostat sa z Petrzalky do vychodnej casti mesta (Ruzinova) aj rychlejsie ako metrom - samozrejme, zaviselo by to od konkretneho trasovania.
Jeden most pre eliny je do Petrzalky je naozaj malo. Velka skoda je, ze sa na moste Kosicka neuvazuje aspon s vyhradenym koridorom pre mestsku dopravu (= dalsie dva pruhy), je jedno ci by to bol hoci len trolejbus, ak by sa stavalo metro, alebo aj elektricka. Stavba by bola sice drahsia, ale rozhodne nie ako prinos pre zlepsenie verejnej dopravy.
Dovolim si uviest priklad z Budapesti. Jeden z najnovsich mostov (bohuzial nazov neviem z hlavy, ale je smerom po prude z centra a tesne vedla ineho zeleznicneho mosta) nesie 4 (alebo 6?) prudovu cestu a v strede sa nachadza pripraveny priestor pre elektrickovu trat. Ta zatial konci tesne pred mostom na lavom brehu. Ide o linku cislo 1, ktora premava polokruzne po Budapesti. Co je vsak zaujimave? Linka c.1 bude (po dokonceni mostneho useku) premavat podobnym smerom ako prave stavana trasa metra D (trosku juhovychodnejsie). V Budapesti si vsak nemyslia, ze ked niekam vedie metro, ze do tej stvrte uz elektricka chodit nemusi, ale na posilnenie priecnych spojeni elektricky buduju. Je velka skoda, ze most Kosicka nebude realizovany podobnym sposobom Tym mohla mat Petrzalka dve nezavisle elektrickove trate (navyse zvysene investicie na vystavbu mosta Kosicka + rekonstrukcia Stareho mosta by boli zrejme menej ako vystavba tunela pre metro).
Elektrickou, ktora by pokracovala po Kosickej dalej na Ruzinovsku by dokonca bolo mozne dostat sa z Petrzalky do vychodnej casti mesta (Ruzinova) aj rychlejsie ako metrom - samozrejme, zaviselo by to od konkretneho trasovania.
Andrej (Anndy008)
Ale stale to moze byt iba doplnkovy system. Ked je husta siet a vela liniek odvsadial vsade, tak zvacsa nemozu mat taky husty interval, ako keby sa urobilo menej, ale za to nosnych liniek v kratkych intervaloch a k nim doplnkove linky, akurat by sa muselo prestupovat. Ale smozrejme bybolo najlepsie, keby tieto nosne linky boli (metro, ci elina - proste oddeleny kolajovy system).
Hroch: no eliny v petrzke by sa dali. Len si treba predstavit jednu vec a to, ze elina nepojde tam, kde su teraz cesty, dalej, ze ked ich bude pretinat, tak mimourovnovo, a tiez, ze budu useky, kedy pojde proste pod zem. Tak isto netreba cakat zastavky na kazdom rohu, pri kazdej kralikarni. Skor to bude par zastavok, od (alebo okolo) ktorych by mali chodit ine linky a rozvazat ludi do finalnej destinacie (tbus, ci nakoniec aj bus).